Idag är jag ledsen för att...

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Mm det e fan bad, brukar inte officiellt reflektera över avslut så men ibland är det bara sorgligt.

Det kan vi vara överens om :) Upp med hakan över ytan allihop, flum out.
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Att många cyklister och motorcyklister checkar ut hjärnan när de tajta kläderna åker på.
 

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Ledsen att jag inte har hoj. Det har jag iofs inte haft senaste 6 åren, men i år suger det rejält i hojåkartarmen. Hade vtr då, varför finns det så få muskliga twinnar? Sv1000N kanske vore nåt.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Arga människor, folk som står och gapar och skriker, måste de verkligen göra så? :va
Jag blir så trötter. :(
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jamen om du slutar reta upp dom och uppför dig som FOLK eller åtminstone mumin så ska du se att det blir bättre :7peta

Med tanke på hur mycket folk klagar på allt vad "folk" gör tycker jag att det är lite märkligt att folk så ofta säger att man ska bete sig som just "folk"....

:hihi
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Arga människor, folk som står och gapar och skriker, måste de verkligen göra så? :va
Jag blir så trötter. :(

Folk som beter sig betydligt argare och otrevligare än vad situationen motiverar är ett jävla pack. Kommer ihåg en arg herre från min ungdom som uppenbarligen hade felkalibrerade lasermätare i sina ögon då han tyckte (var fullständigt övertygad om) att jag körde alldeles för fort där jag kom puttrande i marginellt mer än lagligt (75 på 70-sträcka) i min gamla sunkiga golf diesel. Vevade med armarna och gestikulerade att jag skulle sänka farten gjorde han, och när jag inte gjorde det fick jag ett argt finger vevat mot mig. Hela alltet kändes lätt överdrivet, så jag vände och åkte tillbaka för att fråga gubben vad fan han sysslar med. Jag körde upp till honom, vevade ner rutan och sa lugnt och sansat "Jag uppskattar inte den där gesten, kan du tala om vad det där skulle vara bra för?". Gubben fullständigt skriker då:
- DU KÖR ÅT HELVETE FÖR FORT DIN FÖRBANNADE IDIOT!!
"75 på mätaren, är det åt helvete för fort?" frågar jag, återigen lugnt och sansat.
- DÅ ÄR DET FEL PÅ DIN MÄTARE, STICK NU!!!
"Jaja, du kan gott bättra på attityden" muttrar jag lågmält för mig själv, varpå gubben (som nu är på väg bort från min bil) tar två raska kliv mot mig, sticker in huvet genom rutan som jag ännu inte hunnit veva upp och illvrålar:
- VAD FAN SA DU TILL MIG VA!?
"Jag sa att du kan gott bättra på attityden" svarar jag lugnt (om än något irriterat vid det här laget).
- DET KAN FANIMIG DU OCKSÅ!!! STICK HÄRIFRÅN NU!!

Jaja, han hade väl inte fått nuppa på länge eller något... Jävla blådåre...
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Folk som beter sig betydligt argare och otrevligare än vad situationen motiverar är ett jävla pack. Kommer ihåg en arg herre från min ungdom som uppenbarligen hade felkalibrerade lasermätare i sina ögon då han tyckte (var fullständigt övertygad om) att jag körde alldeles för fort där jag kom puttrande i marginellt mer än lagligt (75 på 70-sträcka) i min gamla sunkiga golf diesel. Vevade med armarna och gestikulerade att jag skulle sänka farten gjorde han, och när jag inte gjorde det fick jag ett argt finger vevat mot mig. Hela alltet kändes lätt överdrivet, så jag vände och åkte tillbaka för att fråga gubben vad fan han sysslar med. Jag körde upp till honom, vevade ner rutan och sa lugnt och sansat "Jag uppskattar inte den där gesten, kan du tala om vad det där skulle vara bra för?". Gubben fullständigt skriker då:
- DU KÖR ÅT HELVETE FÖR FORT DIN FÖRBANNADE IDIOT!!
"75 på mätaren, är det åt helvete för fort?" frågar jag, återigen lugnt och sansat.
- DÅ ÄR DET FEL PÅ DIN MÄTARE, STICK NU!!!
"Jaja, du kan gott bättra på attityden" muttrar jag lågmält för mig själv, varpå gubben (som nu är på väg bort från min bil) tar två raska kliv mot mig, sticker in huvet genom rutan som jag ännu inte hunnit veva upp och illvrålar:
- VAD FAN SA DU TILL MIG VA!?
"Jag sa att du kan gott bättra på attityden" svarar jag lugnt (om än något irriterat vid det här laget).
- DET KAN FANIMIG DU OCKSÅ!!! STICK HÄRIFRÅN NU!!

Jaja, han hade väl inte fått nuppa på länge eller något... Jävla blådåre...

Ja, typ sådant är det jag menar, och visst man kan väl ha en bitter, men jag tycker att det är lite väl vanligt. :(
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ja, typ sådant är det jag menar, och visst man kan väl ha en bitter, men jag tycker att det är lite väl vanligt. :(

Tyvärr är det ju så ja... :(
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Igår blev katten som flyttade in i ladan för 2 år sedan påkörd och dog i bilen på väg till smådjurskliniken.
Den snällaste katten jag någonsin träffat, man kunde göra lite vad som helst med honom men han gjorde aldrig något.
Han hälsade alltid när vi kom hem, följde med så långt han vågade på promenader och låg i närheten och pep lite när vi var ute på tomten.
Det var så tyst på morgonen idag när han inte satt på trappen och jamade.
34302690_2155472721161930_2851614296041848832_o.jpg
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Igår blev katten som flyttade in i ladan för 2 år sedan påkörd och dog i bilen på väg till smådjurskliniken.
Den snällaste katten jag någonsin träffat, man kunde göra lite vad som helst med honom men han gjorde aldrig något.
Han hälsade alltid när vi kom hem, följde med så långt han vågade på promenader och låg i närheten och pep lite när vi var ute på tomten.
Det var så tyst på morgonen idag när han inte satt på trappen och jamade.
View attachment 443731

RIP :(
Alltid min mardröm om någon av katterna inte synd till någon dag.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Igår blev katten som flyttade in i ladan för 2 år sedan påkörd och dog i bilen på väg till smådjurskliniken.
Den snällaste katten jag någonsin träffat, man kunde göra lite vad som helst med honom men han gjorde aldrig något.
Han hälsade alltid när vi kom hem, följde med så långt han vågade på promenader och låg i närheten och pep lite när vi var ute på tomten.
Det var så tyst på morgonen idag när han inte satt på trappen och jamade.
View attachment 443731

Beklagar :(
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Idag fick jag en lite downerstart på dagen, när jag kommer fram till jobbet och ska stanna hojen. Sätter ner högerbenet och det bara vägrar bära någon vikt, och jag lägger hojen och fastnar med benet under. :gnissla
Tog en stund att komma loss med benet fastlåst under hojen sådär.
Men, i gengäld så var det bara bromsgreppet, bromspedalen. styränden och kopplingskåpan som fick några märken alls, så alltid något antar jag.
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Idag fick jag en lite downerstart på dagen, när jag kommer fram till jobbet och ska stanna hojen. Sätter ner högerbenet och det bara vägrar bära någon vikt, och jag lägger hojen och fastnar med benet under. :gnissla
Tog en stund att komma loss med benet fastlåst under hojen sådär.
Men, i gengäld så var det bara bromsgreppet, bromspedalen. styränden och kopplingskåpan som fick några märken alls, så alltid något antar jag.

Sätter du ner höger fot när du stannar?
Fick lära mig alltid vänster så man kan ha foten på bromsen när man startar i backe....

iof använder jag alltid handbromsen...

synd att man sitter i 322 med utsikt åt andra hållet, hade ju piggat upp dagen annars :crash
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sätter du ner höger fot när du stannar?
Fick lära mig alltid vänster så man kan ha foten på bromsen när man startar i backe....

iof använder jag alltid handbromsen...

synd att man sitter i 322 med utsikt åt andra hållet, hade ju piggat upp dagen annars :crash

Jag fick lära mig att man ska ha vänsterfoten på pedalen så att man kan tillse att växeln åker i som den ska. Bromsa kan man ju göra med handen, men det är desto svårare att växla med högerfoten ifall man råkat få i neutralen :näsblod
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sätter du ner höger fot när du stannar?
Fick lära mig alltid vänster så man kan ha foten på bromsen när man startar i backe....

iof använder jag alltid handbromsen...

synd att man sitter i 322 med utsikt åt andra hållet, hade ju piggat upp dagen annars :crash

Jag kan inte använda fotbromsen öht, så den poängen är helt irrelevant för min del. Normalt sett använder jag vänster ben, för att höger ben är kasst.
Var i kronofogdens garage, så även om du varit i 321 med utsikt över parkeringen hade det inte hjälpt. :hihi
 

Str3 R

Guest
Hittade ett gammalt inlägg på annat mc-forum där en öste positiv anda över mig, han hade hittat mig på SMC's forum och kollat in min profil, när jag kämpade på med mc-lappen och hade också egen blogg med både framsteg och bakslag. Visste inte att jag hade fans men han var en av dem. Tyvärr vann cancern över honom och det gjorde mig ledsen igen av minnet, mitt inlägg där jag skrev att han ska vila i frid och även hålla ställningarna tills vi andra kommer lite senare. :(
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top