Idag är jag ledsen för att...

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Du är klok och bra på att muntra upp, tack :krama

Jo, jag tänkte väl något liknande men hon tyckte bevisligen annorlunda... :(

Tant Anna har rätt, det är en del av ditt liv nu och det vill du inte vara utan. Är det så att det inte passar så är det bättre att borsta av kragen och gå vidare, även om det är trist för stunden.
Känns det för jävligt så kan du säkert ta time-out i Tjellaren.
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Lite ledsen för min anställning sen 8år tillbaka upphör nästa vecka :(
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du får väl hamstra lite öl, kylen är ju inte full. Och stäng dörren till kylen så blir ölen kallare, och du gladare:)

Ja, den ska nog fyllas, sedan ska rummet organiseras så att hojen kan bli fixad under vintern. En högtalare måste också in där. Är ju en ganska stadig lista saker som ska fixas på hojen i vinter, trots allt. Får bli min vinterterapi i år.
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
Ett *tröstklick* till SGM; om jag ser rätt var det en sköldpaddsfärgad honkatt och då förstår jag om du blev
ledsen av hennes bortgång. Vi hade en likadan på lantbruket hemma. En underbar personlighet som man inte
trodde skulle finnas hos en "bonnkatt". Jamade och "pratade" med oss som vilken familjemedlem som helst :)
Hon var väldigt saknad efter en veckas bortavaro och förmodligen hade hon mött sitt öde när räven tog henne.
fan va ledsen jag blev nu..när jag tänker på det:(
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Det är det absolut jävligaste beslut jag behövt ta...hittills...när hon somnade in i mitt knä brast min värld helt, att jag är mesig med katter vet jag, men en liten del av mig dog tillsammans med den där katten.
Det vore väl konstigt om du hade reagerat på något annat vis. Jag förstår dig helt och hållet. Råder dig att tillåta dig själv att vara ledsen. Min erfarenhet är att det blir ännu värre om man försöker ”vara stark” och bita ihop.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kanske lite trivialt i jämförelse med vissa andra här.

Men jag blev lite besviken över att bolaget som driver den lokala flygplatsen har beslutat att sluta hyra ut landningsbanan till dragracing, vilket brukar arrangeras ca en gång per år sedan länge. Detta kommer antagligen att döda den gamla dragracetraditionen vi haft här hemma, då jag, även om det gjorts förut inte kan se det köras lagligt race på allmän väg i dagens, både trafiksituation & storebrorsamhälle med allt det betyder.

Lite trist, då det är det sista, och med råge äldsta, motorsportevenemanget som vanliga dödliga kan delta & pyssla med, som dör bort.

:(
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kanske lite trivialt i jämförelse med vissa andra här.

Men jag blev lite besviken över att bolaget som driver den lokala flygplatsen har beslutat att sluta hyra ut landningsbanan till dragracing, vilket brukar arrangeras ca en gång per år sedan länge. Detta kommer antagligen att döda den gamla dragracetraditionen vi haft här hemma, då jag, även om det gjorts förut inte kan se det köras lagligt race på allmän väg i dagens, både trafiksituation & storebrorsamhälle med allt det betyder.

Lite trist, då det är det sista, och med råge äldsta, motorsportevenemanget som vanliga dödliga kan delta & pyssla med, som dör bort.

:(
Välkommen till klubben.
Jag bor inte långt från Feringe flygfält, som hade EM deltävlingar i drag fram till för tjugotalet år sedan.
Sedan såldes det.
Nu är det slut.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Välkommen till klubben.
Jag bor inte långt från Feringe flygfält, som hade EM deltävlingar i drag fram till för tjugotalet år sedan.
Sedan såldes det.
Nu är det slut.

Just så. Men i min mening är EM en sak, detta var mer en amatörtillställning där man kunde rulla ut sin egen hoj, eller bil och köra mot grannen, lagligt, under ordnade förhållanden. Det är motorsport för folk som inte vunnit på eurojackpott. Något det finns allt för lite av i min mening.

Proffstävlingar i all ära, men ska jag vara ärlig så föredrar jag sånt där man kan delta själv.
Tyvärr är samhället så förbannat besatt av miljö, säkerhet, och regleringar att sådant blir mer & mer sällsynt. Detta var det sista lokalt för mig iaf, som nu troligtvis farit ner i toan.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Just så. Men i min mening är EM en sak, detta var mer en amatörtillställning där man kunde rulla ut sin egen hoj, eller bil och köra mot grannen, lagligt, under ordnade förhållanden. Det är motorsport för folk som inte vunnit på eurojackpott. Något det finns allt för lite av i min mening.

Proffstävlingar i all ära, men ska jag vara ärlig så föredrar jag sånt där man kan delta själv.
Tyvärr är samhället så förbannat besatt av miljö, säkerhet, och regleringar att sådant blir mer & mer sällsynt. Detta var det sista lokalt för mig iaf, som nu troligtvis farit ner i toan.

Visst.
Men det är fortfarande "Feringe hot rod association" som anordnar "en dag på strippen".
Men nu i Emmaboda istället för hemmaplan.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Visst.
Men det är fortfarande "Feringe hot rod association" som anordnar "en dag på strippen".
Men nu i Emmaboda istället för hemmaplan.

Absolut, men det är ändå tråkigt när något lokalt läggs ned. och även om det itne är utdött, så blir det mer och mer sällsynd, och jag håller fast vid att det är väldigt tråkigt.

Notera att jag inte pratar dragracing i synnerhet här, utan motorsport i allmänhet. Autocross har körts lokalt, endurance, liksom hillklimb, både på asfalt och grus (vilket jag själv kört), och flera möjligheter finns självklart, men idag har det mesta dött ut, och framtiden ser tyvärr rätt mörk ut. :(
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Två gånger jag vittnat mot en mördare som till slut fick två tvåsiffrigt i finken. Jag borde vara glad över att jag ha bidragit att till ett äckel med 18 prickar i bortregistret, nu 19, blivit inlåst på så pass långa år. Förmodligen släppt tidigare om han sköter dig. Fy fan. Men jag är inte glad, jag tänker på offret. mina tankar går helt och hållet till stackars anhöriga till denna underbarar människa. Det får man näste kräkas.

Skjuter man någon i huvudet Point blank borde strafftiden åtminstone förbubblas, det suger fan.:(

Ett liv för ett liv så minst livstid.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
För att min j*vla axel inte vill läka efter op.. Jag orkar inte vara enarmad och inte kunna klara mig själv längre. Jag är så in i helvetes trött på att vara beroende av andra.... Vill bara kunna klara mig själv, och vara hel....
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Två gånger har jag vittnat mot mördare som tvåsiffrigt siffrigt fick skaka bakom galler. Jag borde vara glad över att jag ha bidragit till ett stört ochmanipulativt äckel med många prickar i brottsregister, men jag tycker det är tragiskt. Såna här återfallförbrytare borde vara inlåsta en längre till, åtminstone till skydd trygghet för samhällsmedborgare. Fy fan. jag tänker på offret. Tankar går helt och hållet till stackars anhöriga till offret. Hen hade två tredjedelar kvar att leva. Det får man näste kräkas.
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
För att min j*vla axel inte vill läka efter op.. Jag orkar inte vara enarmad och inte kunna klara mig själv längre. Jag är så in i helvetes trött på att vara beroende av andra.... Vill bara kunna klara mig själv, och vara hel....
Låter tufft. Hur illa är det, vad klarar du inte av att göra utan hjälp?
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top