Idag är jag ledsen för att...

Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Idag är jag ledsen för att jag inte fick jobbet jag trodde jag skulle få. :(
Det betyder också att jag måste flytta från Umeå.
Förutom att jag hatar att flytta, så känner jag mej inte riktigt färdig med den här staden.

Känns inte bra.
Käre vän. Kom ner till Skåneland och förläng din mc-säsong med en sisådär 3-4 månader :tummenupp
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag inser att mitt ex va en jävla parasit och att jag förtjänar bättre men jag är ändå helt knäckt av hur respektlöst jag blev behandlad efter allt jag gjort för henne allt jag ändrat hos mig att jag alltid stöttat även när det innebär att jag fått ta smällen. Efter allt så dumpar hon mig för att hon tappat känslorna för mig när jag va inlagd på sjukhus. Sen tar de henne 4 dagar att hitta ett nytt värddjur..

Som sagt jag inser att det va lika bra att de hände nu och inte efter nån unge

Dock vill jag verkligen inte bli samma tomma ensam figur som inte lever för något och dövar tomheten med korta adrenalin kickar och leker med döden utan bry sig alls va som händer.

Jag vill inte åka till Australien och luffa runt utan plan och lära mig surfa och se världen

jag vill va en del av en vanlig tråkig familj känna mig behövd och älskad..
De värsta hon gjorde va att ge mitt liv mening och sen rycka bort det fan va de gör ont

Gråta här lär ju inte hjälpa men jag kanske kan släppa de så jag kan sov iaf.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag inser att mitt ex va en jävla parasit och att jag förtjänar bättre men jag är ändå helt knäckt av hur respektlöst jag blev behandlad efter allt jag gjort för henne allt jag ändrat hos mig att jag alltid stöttat även när det innebär att jag fått ta smällen. Efter allt så dumpar hon mig för att hon tappat känslorna för mig när jag va inlagd på sjukhus. Sen tar de henne 4 dagar att hitta ett nytt värddjur..

Som sagt jag inser att det va lika bra att de hände nu och inte efter nån unge

Dock vill jag verkligen inte bli samma tomma ensam figur som inte lever för något och dövar tomheten med korta adrenalin kickar och leker med döden utan bry sig alls va som händer.

Jag vill inte åka till Australien och luffa runt utan plan och lära mig surfa och se världen

jag vill va en del av en vanlig tråkig familj känna mig behövd och älskad..
De värsta hon gjorde va att ge mitt liv mening och sen rycka bort det fan va de gör ont

Gråta här lär ju inte hjälpa men jag kanske kan släppa de så jag kan sov iaf.

Jag känner för dig. Känns som en klyscha just nu kanske, men tiden läker alla såren. Ta tid och sörj, tyck synd om dig och sedan reser du dig starkare och lyckligare än någonsin vis om att det som inte dödar en härdar en. Kärleken finns där ute när man minst anar det.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag inser att mitt ex va en jävla parasit och att jag förtjänar bättre men jag är ändå helt knäckt av hur respektlöst jag blev behandlad efter allt jag gjort för henne allt jag ändrat hos mig att jag alltid stöttat även när det innebär att jag fått ta smällen. Efter allt så dumpar hon mig för att hon tappat känslorna för mig när jag va inlagd på sjukhus. Sen tar de henne 4 dagar att hitta ett nytt värddjur..

Som sagt jag inser att det va lika bra att de hände nu och inte efter nån unge

Dock vill jag verkligen inte bli samma tomma ensam figur som inte lever för något och dövar tomheten med korta adrenalin kickar och leker med döden utan bry sig alls va som händer.

Jag vill inte åka till Australien och luffa runt utan plan och lära mig surfa och se världen

jag vill va en del av en vanlig tråkig familj känna mig behövd och älskad..
De värsta hon gjorde va att ge mitt liv mening och sen rycka bort det fan va de gör ont

Gråta här lär ju inte hjälpa men jag kanske kan släppa de så jag kan sov iaf.

Som min mamma sa när jag var ung, det kommer att bli bra. Även om du inte tror det nu så kommer det bli bättre än vad du hade med henne. Min mamma hade rätt. :)
Kasta dig inte in i något nytt för att du längtar efter något utan ta dig tid att hitta rätt genom att lära dig att det inte är så farligt att vara själv ett tag.

Lycka till!

Jag känner för dig. Känns som en klyscha just nu kanske, men tiden läker alla såren. Ta tid och sörj, tyck synd om dig och sedan reser du dig starkare och lyckligare än någonsin vis om att det som inte dödar en härdar en. Kärleken finns där ute när man minst anar det.

Det stämmer, det gör den definitivt. Till och med när man har gett upp.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det var väl fruktansvärt vad överoptimistisk den här tråden är nu då!

Livet suger och sen dör man, ju förr desto bättre! :3freak

Bara mina egna observationer, och jag hoppas jag inte knuffar någon över gränsen här, men det är fakta.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Som min mamma sa när jag var ung, det kommer att bli bra. Även om du inte tror det nu så kommer det bli bättre än vad du hade med henne. Min mamma hade rätt. :)
Kasta dig inte in i något nytt för att du längtar efter något utan ta dig tid att hitta rätt genom att lära dig att det inte är så farligt att vara själv ett tag.

Lycka till!



Det stämmer, det gör den definitivt. Till och med när man har gett upp.

ja de stämmer de vet jag men de va de ända meningsfulla i mitt liv just nu. jag vantrivs med mitt yrke men de spelar ingen roll för jag har fem frakturer och ett knä som blir inflammerat så varan vecka är jag på sjukan sen en hoj olycka. jag har tappat 12 kg på en månad och jag va på gränsen till underviktig innan min mor har cancer.

så att förstå att förhållandet man gett allt för, som va de ända värda att kämpa för bara va ett skämt och att jag inte betyder ett skit och troligen aldrig gjort för henne känns jävligt hårt när allt annat är skit

att bara känna massa par gör att jag blir väldigt påmind om att jag är tillbaka på den sorgliga ensamma clown rollen..
Jag känner för dig. Känns som en klyscha just nu kanske, men tiden läker alla såren. Ta tid och sörj, tyck synd om dig och sedan reser du dig starkare och lyckligare än någonsin vis om att det som inte dödar en härdar en. Kärleken finns där ute när man minst anar det.

jo jag vet att de stämmer men hur fan orkar man dit? jag va svag innan allt de här... allt jag vet som fungerar är begrava sig i jobb och att träna inget avdera kan jag göra just nu
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
jo jag vet att de stämmer men hur fan orkar man dit? jag va svag innan allt de här... allt jag vet som fungerar är begrava sig i jobb och att träna inget avdera kan jag göra just nu

Du är starkare än du tror. Vill inte låta hård i en stund som denna men jag tror att om du bara bestämmer dig för att bita ihop i vetskapen om att det i ett längre perspektiv kommer att gagna dig. Då tror jag att du kommer att klara det galant. Du har rätt i att du måste distrahera hjärnan på något sätt. Fokusera på din rehabilitering. Det är ju om något en form av träning. Ge dig ut och sök nya vänner. Sätt dig på ett café eller dylikt. Tillåt dig själv att vara sårbar. Det finns gott om människor där ute som finns där för dig när du minst anar det bara du tillåter dem i ditt liv. Utan att bli för personlig kan jag nämna att jag själv har gått igenom en skärseld under året som varit. Det tog tid, men nu har jag hittat tillbaka till mig själv. Ser ljust på framtiden på ett sätt jag inte gjorde bara för ett år sedan. Fokusera på ditt eget välbefinnande. När du har hittat det kommer goda saker att ske i ditt liv. Det är jag övertygad om.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tja... Sällar mig väl till skaran med relationsproblem jag med då... :(

Träffade en tjej på min tidigare arbetsort, fick verkligen bra kontakt direkt och har kilat stadigt sen sent förra året någon gång... Men nu har jag börjat plugga, bytt arbetsort och har en minst sagt osäker framtid framför mig vad gäller placering och tillgänglighet, och förhållandet började knaka i fogarna tämligen omgående med anledning av det... Nu ikväll kom Vi överens om att Vi inte går i någon bra riktning och att det var dags att bromsa... Men även om det var ett övervägt gemensamt beslut så gör det så jävla ont... :gråta
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Tja... Sällar mig väl till skaran med relationsproblem jag med då... :(

Träffade en tjej på min tidigare arbetsort, fick verkligen bra kontakt direkt och har kilat stadigt sen sent förra året någon gång... Men nu har jag börjat plugga, bytt arbetsort och har en minst sagt osäker framtid framför mig vad gäller placering och tillgänglighet, och förhållandet började knaka i fogarna tämligen omgående med anledning av det... Nu ikväll kom Vi överens om att Vi inte går i någon bra riktning och att det var dags att bromsa... Men även om det var ett övervägt gemensamt beslut så gör det så jävla ont... :gråta
Trist.

Distansförhållanden funkar bra för vissa människor.
Jag är inte en av dem och jag tror det gäller för de flesta.

Kämpa på!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Trist.

Distansförhållanden funkar bra för vissa människor.
Jag är inte en av dem och jag tror det gäller för de flesta.

Kämpa på!

Vi hade ju vetat om det här med flytten länge och pratat om ett upplägg som vi trodde skulle funka, och vi har kunnat ses varje helg sen jag flyttade så för min del har det ändå känts helt ok. Men hon kände tydligen annorlunda... :(

Tack, gör mitt bästa!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag har varit ledsen nu sedan i tisdags förmiddags...turligt nog nedgrävd i jobb dag som natt med stora problem, som hållt mig upptagen mentalt.

I tisdags tog jag in vår äldsta kattjej - Chili - en livskamrat och ständig källa till glädje sedan 13 år tillbaka - till veterinären för koll, hon har varit lite hängig och vinglig, något som dykt upp på relativt kort tid.
Något som kändes som det skulle bara vara lite provtagning och lösbart, blev snart något helt annat...man hittade flera knölar i magen, hon hade feber, och mådde troligtvis inte helt bra.

Ultraljudet bekräftade misstankarna, och det hade spritt sig överallt, det enda beslutet kvar var att låta henne somna in.

Det är det absolut jävligaste beslut jag behövt ta...hittills...när hon somnade in i mitt knä brast min värld helt, att jag är mesig med katter vet jag, men en liten del av mig dog tillsammans med den där katten.

1146228_10151558482985172_956916859_o.jpg

Du är saknad, så det gör ont.
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Jag har varit ledsen nu sedan i tisdags förmiddags...turligt nog nedgrävd i jobb dag som natt med stora problem, som hållt mig upptagen mentalt.

I tisdags tog jag in vår äldsta kattjej - Chili - en livskamrat och ständig källa till glädje sedan 13 år tillbaka - till veterinären för koll, hon har varit lite hängig och vinglig, något som dykt upp på relativt kort tid.
Något som kändes som det skulle bara vara lite provtagning och lösbart, blev snart något helt annat...man hittade flera knölar i magen, hon hade feber, och mådde troligtvis inte helt bra.

Ultraljudet bekräftade misstankarna, och det hade spritt sig överallt, det enda beslutet kvar var att låta henne somna in.

Det är det absolut jävligaste beslut jag behövt ta...hittills...när hon somnade in i mitt knä brast min värld helt, att jag är mesig med katter vet jag, men en liten del av mig dog tillsammans med den där katten.

View attachment 411028

Du är saknad, så det gör ont.
Usch, önskar det fanns en trösta-knapp nu :krama
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Vi hade ju vetat om det här med flytten länge och pratat om ett upplägg som vi trodde skulle funka, och vi har kunnat ses varje helg sen jag flyttade så för min del har det ändå känts helt ok. Men hon kände tydligen annorlunda... :(

Tack, gör mitt bästa!

Om man ses varje helg räcker väl oavsett avstånd. Man sitter väl inte ihop bara för att man är tillsammans. Man har ju hela livet på sig.

Jag har varit ledsen nu sedan i tisdags förmiddags...turligt nog nedgrävd i jobb dag som natt med stora problem, som hållt mig upptagen mentalt.

I tisdags tog jag in vår äldsta kattjej - Chili - en livskamrat och ständig källa till glädje sedan 13 år tillbaka - till veterinären för koll, hon har varit lite hängig och vinglig, något som dykt upp på relativt kort tid.
Något som kändes som det skulle bara vara lite provtagning och lösbart, blev snart något helt annat...man hittade flera knölar i magen, hon hade feber, och mådde troligtvis inte helt bra.

Ultraljudet bekräftade misstankarna, och det hade spritt sig överallt, det enda beslutet kvar var att låta henne somna in.

Det är det absolut jävligaste beslut jag behövt ta...hittills...när hon somnade in i mitt knä brast min värld helt, att jag är mesig med katter vet jag, men en liten del av mig dog tillsammans med den där katten.

View attachment 411028

Du är saknad, så det gör ont.

*trösta*
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Tja... Sällar mig väl till skaran med relationsproblem jag med då... :(

Träffade en tjej på min tidigare arbetsort, fick verkligen bra kontakt direkt och har kilat stadigt sen sent förra året någon gång... Men nu har jag börjat plugga, bytt arbetsort och har en minst sagt osäker framtid framför mig vad gäller placering och tillgänglighet, och förhållandet började knaka i fogarna tämligen omgående med anledning av det... Nu ikväll kom Vi överens om att Vi inte går i någon bra riktning och att det var dags att bromsa... Men även om det var ett övervägt gemensamt beslut så gör det så jävla ont... :gråta

Inte vara ledsen :krama Med den framtid du valt behöver den du ska vara med klara att vara ifrån dig :D
Se tillbaka på det goda och spara det. Se framåt och välkomna möjligheterna :)

Med alla tillgångar och fantastiska egenskaper du har kommer du gå vinnande ur spelet livet.
Det garanterar jag :fakta

Du vet att jag alltid har rätt :yoparty
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag har varit ledsen nu sedan i tisdags förmiddags...turligt nog nedgrävd i jobb dag som natt med stora problem, som hållt mig upptagen mentalt.

I tisdags tog jag in vår äldsta kattjej - Chili - en livskamrat och ständig källa till glädje sedan 13 år tillbaka - till veterinären för koll, hon har varit lite hängig och vinglig, något som dykt upp på relativt kort tid.
Något som kändes som det skulle bara vara lite provtagning och lösbart, blev snart något helt annat...man hittade flera knölar i magen, hon hade feber, och mådde troligtvis inte helt bra.

Ultraljudet bekräftade misstankarna, och det hade spritt sig överallt, det enda beslutet kvar var att låta henne somna in.

Det är det absolut jävligaste beslut jag behövt ta...hittills...när hon somnade in i mitt knä brast min värld helt, att jag är mesig med katter vet jag, men en liten del av mig dog tillsammans med den där katten.

View attachment 411028

Du är saknad, så det gör ont.


Att göra sig av med djur gör alltid pissont :krama
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Inte vara ledsen :krama Med den framtid du valt behöver den du ska vara med klara att vara ifrån dig :D
Se tillbaka på det goda och spara det. Se framåt och välkomna möjligheterna :)

Med alla tillgångar och fantastiska egenskaper du har kommer du gå vinnande ur spelet livet.
Det garanterar jag :fakta

Du vet att jag alltid har rätt :yoparty
Du är klok och bra på att muntra upp, tack :krama

Om man ses varje helg räcker väl oavsett avstånd. Man sitter väl inte ihop bara för att man är tillsammans. Man har ju hela livet på sig.

Jo, jag tänkte väl något liknande men hon tyckte bevisligen annorlunda... :(
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top