En del skulle man ju bara bunta ihop och slå ihjäl...
Har sedan ett tag tillbaka en båt liggandes i en hamn en bra bit från hemmet i väntan på att få båtplats mer lokalt. Nu började det dra ihop sig till att utföra det regelbundna underhållet och tillsynen som jag gör lite då och då för att se till att hon håller sig flytande och att allt står rätt till på platsen helt enkelt, och eftersom detta sammanföll ganska väl med att min sambo skulle uppehålla sig i närområdet i ett annat ärende så frågade jag om inte hon kunde passa på att åka in om och titta till båten.
Till saken hör att runt hamnen ligger det en stadscamping med uppställningsplatser för husvagnar/husbilar vilken trafikeras extremt frekvent om somrarna, och detta brukar kunna leda till en och annan konflikt mellan dessa sommargäster och oss i båtklubben då sommargästerna tycker att vi som hyr våra båtplatser årsvis stör deras sommarsemester genom att vara vid våra båtar när de hyr campingplats en vecka eller så...
Nå iallafall, den här gången åkte som sagt min sambo för att titta till båten istället för jag själv, och givetvis passade dessa sommargästande idioter då på att antasta henne och trakassera henne med diverse klagomål så till den milda grad att hon ringer mig i fullkomlig panik och störtgråter för att hon blivit både ofredad, polisanmäld, hotad med anmälan till kommunen (som vi hyr båtplatsen av) och jag vet inte allt... Bara för att hon under något ögonblick ställt bilen snett bakom en av husbilarna medan hon lastade ur det för henne ganska tunga bilbatteriet som krävs för att köra båtens länspumpar (hon hade annars behövt släpa det från parkeringen och tvärs över området för att få med det ner till båtplatsen, vilket hade blivit ganska tungt för henne).
Sommargästidioterna kör dit sina förbannade husbilar, parkerar dem på sina platser och står där tills det är dags för dem att åka hem igen. Jag har aldrig sett någon av dem flytta på åbäket under tiden de uppehåller sig där och de har heller aldrig klagat på mig när jag varit där och tittat till min båt, så jag har extremt svårt att tro att min sambo faktiskt stod i vägen för någon just denna gång. Men just idag, förmodligen enbart för att det var min lilla nätta och inte särskilt respektingivande sambo som var där istället för denna 120kg viking, så var det tydligen ett jätteproblem att hon ställde bilen precis där och då skulle det tydligen passas på att kräka ur sig alla sina synpunkter och klagomål tills hon var helt utom sig av förtvivlan. Hon hann knappt ens ställa bilen förrän en dåre fullkomligt flyger på henne med all världens anklagelser och okvädningsord:
- Där kan du fan inte stå din förbannade jävla idiot, vad fan är det för fel på dig!?!?!!
"Jag ska bara titta till sambons båt, han hyr kajplatsen där..."
- Det ska du så fan heller, vi hyr campingplatsen här och betalar minsann 275kr per dygn för att kunna köra fritt in och ut!!"
- Jag ska inte ställa mig här, jag vill bara lasta av en tung pryl. Står jag i vägen så flyttar jag mig såklart, skulle du ut just nu eller?
"Det har inte med saken att göra, jag vet ju inte hur länge du ska stå här eller om jag kan få tag i dig när/om jag behöver komma ut!!!"
- Jag skulle som sagt bara lasta ur batteriet så att jag kan köra länspumpen på båten, jag ska flytta bilen nu...
"DU STANNAR DÄR DU ÄR, JAG HAR REDAN POLISANMÄLT DIG OCH DE ÄR HÄR NÄR SOM HELST OCH JAG SKA FAN ANMÄLA TILL BÅDE KOMMUNEN OCH BÅTPLATSANSVARIGA OCKSÅ, NI SKA INTE VARA HÄR OCH RÄNNA MEDAN VI ÄR HÄR OCH BLABLABLA OCH DET ENA MED DET FEMTE!!!"
Alltså... Min sambo är världens snällaste och den mest försynta och ursäktande individen jag känner. Hade det varit så att hon skapat problem för någon genom att stå ivägen eller dylikt så hade hon givetvis löst det direkt, alldeles utan någon som helst behov av utskällning, anmälan eller andra otrevligheter. Men den här idioten tände verkligen till på alla åtta samtidigt, sköt varenda jävla säkring han hade och inledde med att idiotförklara henne, skälla ut henne för att hon eventuellt hade kunnat komma att vara ivägen om det var så att hon hade haft för avsikt att stå kvar på platsen under en längre tid och dessutom polisanmälde han henne för det hela (åtminstone enligt egen utsago) innan hon ens fått förklara...
Så fruktansvärt jävla onödig attityd på fanskapet, vad är det för jävla stolpskott som anser sig ha den rätten? Vad är det för jävla fel på folk?? Har man synpunkter på saker och ting kan man väl åtminstone inleda med att bete sig hövligt och civiliserat, vem fan går direkt till dylika jävla haranger??? Jag har god jävla lust att åka upp dit enbart för att ta fanskapet i nacken, knuffa hans fula jävla husbil i kanalen och hålla hans huvud under vattenytan tills han aldrig mer utgör en olägenhet för någon. Fick trösta min sambo i väl över en timme per telefon innan hon kände sig redo att köra hemåt, hon var verkligen helt förstörd efter att ha blivit påhoppad på det sättet. Och detta tyckte alltså idioten att han hade rätt att utsätta henne för, bara för att hon "stod ivägen ifall han hade behövt flytta sig" vilket hon inte ens gjorde (hade idioten inte avbrutit henne hade hon varit därifrån på en bråkdel av tiden hon nu blev stående där, bara för att han ville bråka) och vilket han inte ens skulle...
En del har inget jävla existensberättigande, såna idioter är bara slöseri med användbara donationsorgan. Förbannade jävla grottmongoloid!!
Det är nästan så att man hoppas på att idioten är kvar där nästa gång jag måste upp till båten...