Idag är jag förbannad därför att...

Cognac är ju bara destillerat surt odrickbart vin....... Men man blir ju full iallafall! :fyllisar
Tacka vet jag en schysst rökig single malt.

Allt för lattemammorna förmodar jag, svärfar styrde in mig på Grönstedts och på den vägen är det. Jag har dock varit på wirreprovning på söder någonstans så jag vet vad jag missar 😖

Nu dricker jag bara konjak när jag firar ett nyfött barnbarn, nyfödda ska firas med Konjak och cigarr, det är sedan gammalt.

Dock drack jag enorma mängder billig fulkonjak och sockerdricka som tonåring, det började med att jag kom över en flaska en gång (tidiga tonåren, man drack vad man kom över, förmodligen köpt på någon av båtarna i hamnen)
Men sedan fattade jag tycke för blandningen och det blev min go-to dryck mellan 15-25 års ålder, jag fick till och med "Konjak" i smeknamnet på gymnasiet

MV5-BZm-Jh-Ym-Yy-Yjct-MDc3-OS00-OTAy-LTlh-N2-Mt-OTZj-MTIx-Yj-E5-YWVh-Xk-Ey-Xk-Fqc-Gc-V1.jpg

..och tro fan jag glömde skylthelvetet i morgondimman.

-Jaha?
-Jo det var såhär..
-...
-Eh, har bildbevis.
"Ja konstapeln, det är konjak på bilden men den är där för att tvätta med. Inte dricka. Va? Drogtest? Hur kan det där inte låta rimligt? Aj. Aj!"

Full o full man kan väl snubbla..

Nu ska jag kompletteringshandla verktyg, visserligen till jobbet men det är kul att se utbudet ändå och testa något nytt kanske.

Jag skulle dra ut resterna av en bil ur garaget idag och givetvis var det ett hjul som inte ville snurra. Det gick trögt med min kinesiska fyrhjuling.
Väl utanför drog jag den närmre väggen så det är lättare att ta sig fram. Självklart släppte bromsen så den rullade iväg igen när jag kopplat loss.
1000002737.jpg

Jag skulle dra ut resterna av en bil ur garaget idag och givetvis var det ett hjul som inte ville snurra. Det gick trögt med min kinesiska fyrhjuling.
Väl utanför drog jag den närmre väggen så det är lättare att ta sig fram. Självklart släppte bromsen så den rullade iväg igen när jag kopplat loss.
View attachment 504829
Det verkar vara ordning på kattalysatorn iaf…

En god vän tycker att jag ska ta del av, utvärdera och rekommendera ett prisvärt objekt till vinterbil genom att överösa mig med Blocket-annonser :3freak

Jag har alltid avhållit mig från att ge rekomendationer.

En bekant till mig som jobbade inom branchen skulle hjälpa en vän att välja mellan några begagnade bilar, det ledde till livstids gratismekjobb på bilen hen köpte.

En annan bekant, en av dom mest bilkunniga människor jag känner, köpte nyligen en bil åt sig själv som visade sig vara en riktig citron.

En bekant till mig som jobbade inom branchen skulle hjälpa en vän att välja mellan några begagnade bilar, det ledde till livstids gratismekjobb på bilen hen köpte.

En annan bekant, en av dom mest bilkunniga människor jag känner, köpte nyligen en bil åt sig själv som visade sig vara en riktig citron.
Typiskt Norrland! ;)

Jag vet att vi har nämnt detta i tidigare trådar, men du har verkligen upplevt allt eller känner någon som gjort det. Det är imponerande.👍

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back