TomK
hela världen är min rejsingbana
Nej, offerten på verkstadsarbetet var max 60. Det fanns uträkningar, så jag måste gå igenom nu och kolla men det var ganska saltat med tex 9000 för ett batteribyte (jo jag vet att tex BMW tar så mycket för "originalgrejer" men det är ju löjligt att skinna folk påp det sättet). Men minimum var nog lägre än så - måste lusläsa allt och se.Hämta tillbaka bilen och be dom dra åt helvete?
Edit: Jag trodde först det var en offert men dom har alltså redan gjort ett jobb på 170k utan att ens nämna det i förväg?
Provision på 44000 och resten var alltås andra avgifter, som inte hade med reparation mm att göra. Det är mest det jag reagerade över och behöver kolla upp. Jag har sålt husbil förr på detta sätt och hade något lägre lån då, men det blev mycket pengar över. Det här känns som om de varit extremt petiga och försökt få bilen i nyskick, men ändå sälja den som begagnad till begagnatpris och sen all administration ovanpå. Svaret från försäljningschefen var att jag får väl ta ett lån, för du har skrivit på kontraktet och godkänt.
Jag vet inte vad som skulle hända om jag försöker avbryta - då sitter jag kvar med en husbil som ändå måste säljas, plus reparationerna och säkert straffavgift eller annat som nog finns i kontraktet. Man tycker ju de kunde ringt upp i alla fall och haft mer kontakt med tanke på hur mycket de ska ha för egen del (de kan ju plocka in 172 tusen plus 40 i säljvinst efter att de löst ut mitt lån - det blir mycket det för ett fordon de inte ens äger och inte jobbat hårt för).