Den där har jag åkt på också, alla använder det knepet nuförtiden, ofta i erbjudanden där man får någon värdelös pryl på köpet, som dom "Noice-cancelling Blutooth headphones" som jag har på mig just nu...
Noice cancelling my ass, dom ändrar tonen på det man spelar så att det ska bli mera genomträngande i bullrig miljö, Bluetooth my ass, dom har en batteritid på 3 låtar på spotify, jag har använt dom 2 laddningar som bluetooth, sedan kopplades sladden in...
Dessutom åkte jag på en prenumeration som var nästan omöjlig att säga upp, det slutade IOFS med att jag bara betalade för dom nummer som ingick i erbjudandet då jag faktiskt kunde visa att jag hade mailat in en uppsägning i tid...
Någon annan har kört med ett annat fult knep, med tidningen kommer inte ett inbetalningskort, utan två, med olika summor, tex: "79:- för tre nummer av XYZ-magazin" och ett annat "49:- för tre nummer av XYZ-magazin" varav bara det med lägre pris har QR kod och siffrorna ifyllda i rätt fält för att kunna scannas med telefonen när man ska betala.
Det funkar ju bra, man betalar inbetalningskortet som går att scanna, det är ju ändå det med lägre pris, men då står det någonstans med pytteliten text att det priset bara gäller om man binder upp sig för en helårsprenumeration löpande..
IOM att man har betalt har man gjort sitt val och bundit sig...