Idag är jag förbannad därför att...

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Snackaru om din daytåna igen? :va
Nä, på min variant av vårt språk är det skillnad på kärring och käring. Men många förstår inte skillnaden. Den förra är inte så positiv medans man, förhoppningsvis, är eller har varit kär i sin käring. Käringen kan bli en kärring om man har otur... ;)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nä, på min variant av vårt språk är det skillnad på kärring och käring. Men många förstår inte skillnaden. Den förra är inte så positiv medans man, förhoppningsvis, är eller har varit kär i sin käring. Käringen kan bli en kärring om man har otur... ;)
Det är väl ända turen man har det.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Suuuuck covid ställer till det, jag skickade yz och trx primär drev o vattenpump drev till Norge via en bekant men Norge stängde gränsen o sparkade ut alla svenskar som jobbar i Norge dessutom utan någon lön.

Så min bekant som skulle gnista fram 50%yz o 50%trx drev i en hybrid kan inte åka o jobba.

Jävla covid
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Men för fanken - all VÄRLDENS media är som tokiga över att sexmissbrukaren och alkoholmissbrukaren WOODS fyllekört bilen, igen, igen och igen. För böveln - "please carry on".
images (1).jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Idag är jag skitmidas.

Kung Midas gjorde guld av allt, jag sabbar allt jag tar mig för på jobbet idag. Det bara är en sån dag idag. :huvet
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Beställde 6nr av illustrerad vetenskap i våras. Kom fler erbjudande efter det, men jag var inte intresserad. Sen kom det påminnelse och fler tidningar. What?

Längst ner på bekräftelse-malet stod det "den övergår till prenumeration automatiskt efter 6nr".
Tycker jag var lite fult.... Det farliga med att man gör allt på nätet idag och låter systemet ha koll åt en.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Beställde 6nr av illustrerad vetenskap i våras. Kom fler erbjudande efter det, men jag var inte intresserad. Sen kom det påminnelse och fler tidningar. What?

Längst ner på bekräftelse-malet stod det "den övergår till prenumeration automatiskt efter 6nr".
Tycker jag var lite fult.... Det farliga med att man gör allt på nätet idag och låter systemet ha koll åt en.
Den där har jag åkt på också, alla använder det knepet nuförtiden, ofta i erbjudanden där man får någon värdelös pryl på köpet, som dom "Noice-cancelling Blutooth headphones" som jag har på mig just nu...
Noice cancelling my ass, dom ändrar tonen på det man spelar så att det ska bli mera genomträngande i bullrig miljö, Bluetooth my ass, dom har en batteritid på 3 låtar på spotify, jag har använt dom 2 laddningar som bluetooth, sedan kopplades sladden in...

Dessutom åkte jag på en prenumeration som var nästan omöjlig att säga upp, det slutade IOFS med att jag bara betalade för dom nummer som ingick i erbjudandet då jag faktiskt kunde visa att jag hade mailat in en uppsägning i tid...

Någon annan har kört med ett annat fult knep, med tidningen kommer inte ett inbetalningskort, utan två, med olika summor, tex: "79:- för tre nummer av XYZ-magazin" och ett annat "49:- för tre nummer av XYZ-magazin" varav bara det med lägre pris har QR kod och siffrorna ifyllda i rätt fält för att kunna scannas med telefonen när man ska betala.

Det funkar ju bra, man betalar inbetalningskortet som går att scanna, det är ju ändå det med lägre pris, men då står det någonstans med pytteliten text att det priset bara gäller om man binder upp sig för en helårsprenumeration löpande..
IOM att man har betalt har man gjort sitt val och bundit sig...
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Den där har jag åkt på också, alla använder det knepet nuförtiden, ofta i erbjudanden där man får någon värdelös pryl på köpet, som dom "Noice-cancelling Blutooth headphones" som jag har på mig just nu...
Noice cancelling my ass, dom ändrar tonen på det man spelar så att det ska bli mera genomträngande i bullrig miljö, Bluetooth my ass, dom har en batteritid på 3 låtar på spotify, jag har använt dom 2 laddningar som bluetooth, sedan kopplades sladden in...

Dessutom åkte jag på en prenumeration som var nästan omöjlig att säga upp, det slutade IOFS med att jag bara betalade för dom nummer som ingick i erbjudandet då jag faktiskt kunde visa att jag hade mailat in en uppsägning i tid...

Någon annan har kört med ett annat fult knep, med tidningen kommer inte ett inbetalningskort, utan två, med olika summor, tex: "79:- för tre nummer av XYZ-magazin" och ett annat "49:- för tre nummer av XYZ-magazin" varav bara det med lägre pris har QR kod och siffrorna ifyllda i rätt fält för att kunna scannas med telefonen när man ska betala.

Det funkar ju bra, man betalar inbetalningskortet som går att scanna, det är ju ändå det med lägre pris, men då står det någonstans med pytteliten text att det priset bara gäller om man binder upp sig för en helårsprenumeration löpande..
IOM att man har betalt har man gjort sitt val och bundit sig...
Riktigt segt! Det du beskriver är ju också riktigt fult. Finns säkert någon som har ett jobb vars uppgift är att komma på fula knep.
Får leva med att jag "bara" förlorade 700kr, kunde ju varit värre... Men de små summorna kan vara minst lika irriterande att förlora...
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Om man är vegan är man nästan alltid det av någon slags ideologiskt skäl, värnar om djuren, värnar om naturen, tänker på CO2-emissionerna, är radikal miljövän eller liknande.

Vem fan köper en McVegan, och dumpar sen skräpet i vägdiket?

För helvete!
48fd9644cbf24cd7908ca23abf0754da.jpg
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Om man är vegan är man nästan alltid det av någon slags ideologiskt skäl, värnar om djuren, värnar om naturen, tänker på CO2-emissionerna, är radikal miljövän eller liknande.

Vem fan köper en McVegan, och dumpar sen skräpet i vägdiket?

För helvete!
48fd9644cbf24cd7908ca23abf0754da.jpg
Någon som pratat otydligt i Drive through och blivit förbannad för att de fick fel mat?

Hur som helst är det få saker som gör mig mer förbannad än nedskräpning. Så jävla onödigt.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Troligen någon som beställt en bigmac i driven, upptäckt att detta är ju bannemig ingen riktig burgare, och sopat ut skiten genom fönstret i ren ilska... :mad:
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Annars är ju veganer rätt arga och våldsamma av sej .De agiterar mot folk som äter kött och det finns ju militanta veganer .Förmodligen har de ont i magen av alla gaser kikärtorna ger
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Troligen någon som beställt en bigmac i driven, upptäckt att detta är ju bannemig ingen riktig burgare, och sopat ut skiten genom fönstret i ren ilska... :mad:

Fast, man kan ju knappast bli förvånad om man inte hittar en burgare om man beställt en bigmac till att börja med.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Företaget som jag "vunnit mot" hos ARN svarade slutligen på min fråga om huruvida de avsåg följa nämndens rekommendation: "nej du luktar Kiss"... Moget, verkligen.

Någon som vet hur jag bäst driver detta vidare? (Frågans andemening bör tolkas: "hur bär jag mig åt för att på laglig väg förinta dessa rövhål fullständigt?").

Till den som är i bilköpartagen: undvik Bilkommersen i Växjö till varje pris...
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Till den som är i bilköpartagen: undvik Bilkommersen i Växjö till varje pris...
Lixom alltså:

Styrelse/övriga bevakande befattningar (1), Shababibi, Mohammad Majd

Den skojare jag köpte min gamla -07 S60T5 AWD (16k mil) av prutades ned 25,000 på då kopplingen tog högt upp (dvs var på slutet). Kopplingen håller fortfarande tre år efteråt om man kör som folk, däremot styrservo och rattvinkelsensor fick bytas efter ett tag (std fel som händer förr eller senare). Servo 3k och sensor 1k. Blev ett bra köp trots säljarens ursprung. Utan OBD2-avläsare är man rädd körd som privatkund på beggade bilar.

Ivfsh, det är jäkla sura lärpengar. Lider med dig.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Lixom alltså:

Styrelse/övriga bevakande befattningar (1), Shababibi, Mohammad Majd

Den skojare jag köpte min gamla -07 S60T5 AWD (16k mil) av prutades ned 25,000 på då kopplingen tog högt upp (dvs var på slutet). Kopplingen håller fortfarande tre år efteråt om man kör som folk, däremot styrservo och rattvinkelsensor fick bytas efter ett tag (std fel som händer förr eller senare). Servo 3k och sensor 1k. Blev ett bra köp trots säljarens ursprung. Utan OBD2-avläsare är man rädd körd som privatkund på beggade bilar.

Ivfsh, det är jäkla sura lärpengar. Lider med dig.
När jag köpte bilen hade firman faktiskt ganska sjysta recensionerna så det var det jag gick på. Nu 18 månader senare har deras betyg på Google reviews dippat med över två enheter så... De kanske bytte ägare precis när vi köpte bil där, fan vet jag. De ska dock inte komma undan så enkelt, den saken är klar.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Om man är vegan är man nästan alltid det av någon slags ideologiskt skäl, värnar om djuren, värnar om naturen, tänker på CO2-emissionerna, är radikal miljövän eller liknande.

Vem fan köper en McVegan, och dumpar sen skräpet i vägdiket?

För helvete!
Jag gissar på en bilist !
Jag gissar på någon som har sina rötter många hundra mil från Sverige.

Motiv: Första gången jag såg någon slänga skräp så här (kasta ut ölburkar genom tågfönstret) var i Sydafrika 1977.
Jag har senare sett det i Egypten, utanför Hurgada, man bara kör ut och dumpar avfall några km bort i öknen längs vägen.
Men det händer ju i Sverige också......
Think Pink !
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
När jag köpte bilen hade firman faktiskt ganska sjysta recensionerna så det var det jag gick på. Nu 18 månader senare har deras betyg på Google reviews dippat med över två enheter så... De kanske bytte ägare precis när vi köpte bil där, fan vet jag. De ska dock inte komma undan så enkelt, den saken är klar.
Jag tog en titt hos https://www.allabolag.se/
på företaget och sedan på styrelseledamoten hos
https://mrkoll.se
och min slutsats är att han redan ligger så illa till att en stämning till inte kostar något extra. Du kommer bara in i kön.
Och lyckas du få rätt så finns troligen inga pengar.
Jag kan bara beklaga.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top