Hahah, väntade på den, tog längre än väntat.
Det förutsätter ju inte bara att man hittar någonstans som är bättre, men även att man blir insläppt. Vilket jag inte hittat, ärligt talat har jag inte jättemycket undersökt alla länder utan bara några närstående, plus usa/aus/kanada där jag förstår språket, alla har sina problem, det förhindrar inte för den sakens skull att jag håller åsikten att det land jag bor i nu rätt desperat behöver förbättringar.
Dessutom tycker jag absolut att jag som är född i landet, betalar skatt och går i röstbåset har full rätt att kritisera hur det sköts för mina skattepengar.
Jag gillar också mitt hem, har släkt, vänner och fritidsprojekt här, bara för att det geografiskt ligger inom ett land där regeringen pallrar tycker jag inte att jag skall jagas iväg, jag har samma rätt till mitt hem här som någon som sitter i riksdagen. Tyvärr är demokratin bångstyrig, och i representativ form är det svårt för individen att de facto påverka beslut som tas.
Ibland känns det som att bästa lösningen hade varit att utropa ett eget litet kejsardöme på några hektar här på min mark...