Idag är jag förbannad därför att...

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Idag lyckades jag få tag på AVA per tele, vill bara höra om de hade nåt leveransdatum på startmotorn. De skulle höra av sig inom en timme.... Nu har det gått 6 timmar...

Nån som vill köpa en Ducati Hyperstrada? okänt dock när den kan levereras..

Den levereras när de tröttnat på att provköra den. :hihi
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Idioter till maskinförare som tycker att det är lämpligt väder att klippa dikeskanterna. Fick ringa ut brandkåren då det tokbrann.

Hände mig för några år sedan, jag vaknade av bullret från maskinen, men tryckte bara in hörlurar i öronen och somnade om, när jag skulle åka på jobbet hade det brunnit på en sträcka av 3x15m en cykelbanas bredd från min parkerade bil och mitt garage.

Det kändes väl lite sådär faktiskt
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
IMG_0926.JPGIMG_0924.JPGIMG_0925.JPG

Välkommen till Aspudden i Stockholm 2018. En så kallad finare närförort strax utanför tullarna. Tjoho!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ryan Air!
Kommer fram till Skavsta och får då veta att mitt flyg är framflyttat 6 timmar. Ny preliminär avgång 23:50.

Alltså, jag förstår att skit händer och allt sådant, men hade det varit för mycket begärt att man kunde fått informationen innan man var framme på flygplatsen? Jag har checkat in via deras app (där det fortfarande står 17:50 som avgång) och dessutom har de min mailadress. Det senare är jag helt säker på eftrersom de mailbombat mig med erbjudanden om tillgängliga tillval jag kan köpa till min flight. Hade ett av tillvalen varit att planet går i tid så hade jag slagit till direkt.

För några år sedan svor jag att aldrig flyga med Ryan igen, men tydligen hade minnet av deras inkompetens bleknat så pass att jag gav dem en ny chans. Förhoppningsvis är jag aldrig så dum igen.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Dagens ris går till rövhålet som höll på att köra in i mig bakifrån på motorvägen i ca 200 blås. Kommer i full kareta och blinkar som en dåre med helljusen för att jag ska avbryta min pågående omkörning och flytta mig (när jag påbörjade min omkörning såg jag inte ens snubben i backspegeln, så fort kom han ikapp mig), och hade jag inte gjort det så hade det antagligen smällt för jag såg inte minsta antydan till att ens försöka/vilja sakta ner... Du kan dra käpprätt åt helvete, förbannade idiotjävel :mad:
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Mig själv!
Jag har inte kört mc på flera veckor eftersom jag tycker det är för varmt. Tänker inte köra utan ordentliga kläder så det så.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Mig själv.

Ett litet tips i all välmening:
Om ni, som jag gjort, skickar ner hojen till Italien med planen att flyga ner och köra hem, så är det en jävligt bra idé att se till att ni har nyckeln till hojen med er i packningen. Nu sitter jag här, på ett hotell 3 km från terminalen där min hoj står och väntar, och känner mig så jävla misslyckad som människa. :huvet

Som en liten bonus har jag dessutom bokat en jävla massa boenden längs den planerade hemresan, som det såklart är för sent att boka av. Det man inte har i huvudet får man tydligen ha i plånboken.

Det är en jävla tur att det är jag själv som orsakat eländet, för annars hade jag börjat svinga.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Mig själv.

Ett litet tips i all välmening:
Om ni, som jag gjort, skickar ner hojen till Italien med planen att flyga ner och köra hem, så är det en jävligt bra idé att se till att ni har nyckeln till hojen med er i packningen. Nu sitter jag här, på ett hotell 3 km från terminalen där min hoj står och väntar, och känner mig så jävla misslyckad som människa. :huvet

Som en liten bonus har jag dessutom bokat en jävla massa boenden längs den planerade hemresan, som det såklart är för sent att boka av. Det man inte har i huvudet får man tydligen ha i plånboken.

Det är en jävla tur att det är jag själv som orsakat eländet, för annars hade jag börjat svinga.
Fy fan, bryt upp t-låset direKcT !!!

Själv är jag förbannad på folk som är dryga och otrevliga när jag försöker hjälpa till med en produkt DOM valt att förfoga över.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Fy fan, bryt upp t-låset direKcT !!!

Själv är jag förbannad på folk som är dryga och otrevliga när jag försöker hjälpa till med en produkt DOM valt att förfoga över.

Problemet med nya hojar är ju att det är så jävla svårt att tjyvkoppla dem. Var förbi en lokal märkeshandlare och hörde om de kunde koda en ny nyckel åt mig. Eftersom jag har ”nyckelfri” tändning borde det inte vara så krånglig tänkte jag, förutsatt att jag fixar fram koden. Det var tydligen heller inte svårare än så, men det skulle ändå ta en vecka att få fram prylarna.

Just nu lutar det åt att jag hänger här ett par dagar och sedan flyger till München och utnyttjar mina redan betalda hotellnätter och dricker öl i jättestora glas i två dygn och sedan vidare hemåt.

Hojen får i så fall åka lastbil hem igen. Så jävla tragiskt.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Problemet med nya hojar är ju att det är så jävla svårt att tjyvkoppla dem. Var förbi en lokal märkeshandlare och hörde om de kunde koda en ny nyckel åt mig. Eftersom jag har ”nyckelfri” tändning borde det inte vara så krånglig tänkte jag, förutsatt att jag fixar fram koden. Det var tydligen heller inte svårare än så, men det skulle ändå ta en vecka att få fram prylarna.

Just nu lutar det åt att jag hänger här ett par dagar och sedan flyger till München och utnyttjar mina redan betalda hotellnätter och dricker öl i jättestora glas i två dygn och sedan vidare hemåt.

Hojen får i så fall åka lastbil hem igen. Så jävla tragiskt.

Se det positivt, du behöver inte vara nykter dagtid :fyllisar
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Problemet med nya hojar är ju att det är så jävla svårt att tjyvkoppla dem. Var förbi en lokal märkeshandlare och hörde om de kunde koda en ny nyckel åt mig. Eftersom jag har ”nyckelfri” tändning borde det inte vara så krånglig tänkte jag, förutsatt att jag fixar fram koden. Det var tydligen heller inte svårare än så, men det skulle ändå ta en vecka att få fram prylarna.

Just nu lutar det åt att jag hänger här ett par dagar och sedan flyger till München och utnyttjar mina redan betalda hotellnätter och dricker öl i jättestora glas i två dygn och sedan vidare hemåt.

Hojen får i så fall åka lastbil hem igen. Så jävla tragiskt.

Jäkligt trist, på riktigt.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Problemet med nya hojar är ju att det är så jävla svårt att tjyvkoppla dem. Var förbi en lokal märkeshandlare och hörde om de kunde koda en ny nyckel åt mig. Eftersom jag har ”nyckelfri” tändning borde det inte vara så krånglig tänkte jag, förutsatt att jag fixar fram koden. Det var tydligen heller inte svårare än så, men det skulle ändå ta en vecka att få fram prylarna.

Just nu lutar det åt att jag hänger här ett par dagar och sedan flyger till München och utnyttjar mina redan betalda hotellnätter och dricker öl i jättestora glas i två dygn och sedan vidare hemåt.

Hojen får i så fall åka lastbil hem igen. Så jävla tragiskt.

Det finns ingen på hemmaplan med extranyckel till ditt hem som kan gå in och expressposta ner nyckeln till hotellet då?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Det finns ingen på hemmaplan med extranyckel till ditt hem som kan gå in och expressposta ner nyckeln till hotellet då?

Har en sambo som håller på och roddar i det, men det verkar vara svårt om man inte är företag. Det hjälper heller inte att det uppdagades en timme innan helg, mitt under semestertid.

Domen är inte helt klubbad ännu. Eventuellt får jag ner nyckeln på måndag, men luften har liksom gått ur mig lite.

Just nu är det inte så mycket att göra åt det och för tillfället sitter jag och väntar på min första öl på en uteservering, bokstavligen tre meter från Gardasjön. Det kunde alltså varit (lite) värre. In i dimman. :öl
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Har en sambo som håller på och roddar i det, men det verkar vara svårt om man inte är företag. Det hjälper heller inte att det uppdagades en timme innan helg, mitt under semestertid.

Domen är inte helt klubbad ännu. Eventuellt får jag ner nyckeln på måndag, men luften har liksom gått ur mig lite.

Just nu är det inte så mycket att göra åt det och för tillfället sitter jag och väntar på min första öl på en uteservering, bokstavligen tre meter från Gardasjön. Det kunde alltså varit (lite) värre. In i dimman. :öl

Hyr en hoj för bövelen! Finns hur många fina vägar som helst där! Dhl express skickar på (om jag inte minns fel) 48 timmar inom Europa.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Se det positivt, du behöver inte vara nykter dagtid :fyllisar

Sant.
b596f69ef0b03f82cc88b5709463d17e.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har en sambo som håller på och roddar i det, men det verkar vara svårt om man inte är företag. Det hjälper heller inte att det uppdagades en timme innan helg, mitt under semestertid.

Domen är inte helt klubbad ännu. Eventuellt får jag ner nyckeln på måndag, men luften har liksom gått ur mig lite.

Just nu är det inte så mycket att göra åt det och för tillfället sitter jag och väntar på min första öl på en uteservering, bokstavligen tre meter från Gardasjön. Det kunde alltså varit (lite) värre. In i dimman. :öl

Borde väl rimligtvis finnas en fraktfirma som erbjuder helgfrakt express även till privatpersoner... :va Måste både mottagare och avsändare vara företag annars? Tänker ifall hotellet kan tänka sig att stå som mottagare, de bör väl rimligtvis klassas som företag?

Hoppas det reder sig för dig hur som helst!
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Har en sambo som håller på och roddar i det, men det verkar vara svårt om man inte är företag. Det hjälper heller inte att det uppdagades en timme innan helg, mitt under semestertid.

Domen är inte helt klubbad ännu. Eventuellt får jag ner nyckeln på måndag, men luften har liksom gått ur mig lite.

Just nu är det inte så mycket att göra åt det och för tillfället sitter jag och väntar på min första öl på en uteservering, bokstavligen tre meter från Gardasjön. Det kunde alltså varit (lite) värre. In i dimman. :öl
Gråt inte, jag har ingen hoj, ingen semester heller men 36 grader i lägenheten, grannarna är dumma i huvet och ölen är slut.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Hyr en hoj för bövelen! Finns hur många fina vägar som helst där! Dhl express skickar på (om jag inte minns fel) 48 timmar inom Europa.

Jo, det är DHL vi försöker få till det med, men det är som sagt lite oklart om det går iväg idag. Tydligen (enligt ombudet) var man tvungen att boka Express online och invänta upphämtning på angiven adress. Än så länge har de inte hämtat paketet och gör de inte det idag så måste vi vänta till måndag. Det innebär i så fall att jag har nycklarna först framåt mitten av nästa vecka och så länge har jag inte tid att vänta. Jag måste ju fortfarande köra hem också när nycklarna väl kommer fram.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Lätt övervärderad och blaskig men värd stålarna, nästan kriminellt billig under 20:- för ett 6p. Bättre än mineralvatten :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top