Idag är jag förbannad därför att...

Den stora frågan är ju varför i helvete stark senap alltid ska vara så jävla söt också :mad:

Det är faktiskt en jävligt bra fråga. Skitäckligt.
Den bästa är den Skånska, grova senapen. Precis lagom.

Senap skall framför allt vara stark. Varför finns bara sötstark, men inte fulstark?

Senap skall framför allt vara stark. Varför finns bara sötstark, men inte fulstark?

Hade jag varit en senap så hade jag varit en fulstark.

(Om jag hade varit starkare.)

Den stora frågan är ju varför i helvete stark senap alltid ska vara så jävla söt också :mad:
Då får du vända dig till vårt sydliga över-vatten-grannland , Tyskland. Där kan man köpa osötad senap med en styrka så öronen börjar vifta och kallsvetten tränger fram. EU-varianten av riktig chili?...
Har köpt senap i DE. En gång. Märkt "Extra Stark". :brinnerup
Och det var den. Slotts/Johnnys m fl "stark senap" är rena barngodiset i jämförelse..

Klev upp på vågen efter en nyttig vecka, borde närma mig 90 kg nu, som är ett delmål till 85-isch där jag vill vara.

101,2

WTF :gråta

Hemgjord senap smakar mycket bättre än köpe- och är varken svårt, dyrt eller tidsödande.
Jag gillar maltvinäger men det bästa är att jag kan göra precis vilken senap jag vill.

Nedanstående recept hittades efter snabb sökning på nätet och ser ut som en bra början.
http://receptfavoriter.se/recept/stark-hemlagad-senap.html
2,5 dl hemgjord senap
›Förberedelse: 10 min
›Tillagning: 10 min
›Klart på: 20 min

Ingredienser
1 dl bruna, gula eller svarta senapsfrön - gott är att bla hälften bruna och gula.
1,5 dl vatten
1 msk vit vinäger
0,5 dl olja, typ solrosolja
1 tsk salt
2 msk socker, råsocker eller honung

Tillagning
1 SENAP I MORTEL: Lägg senapsfröna i en kastrull och fyll på vatten så det täcker plus någon cm. Koka senapsfröna i 5 minuter. Häll av och låt svalna.
2 Lägg senapsfröna med 1,5 dl vatten i skål.
3 Beroende på hur stor mortel du har så mortlar du lite senapsfrön i taget till en jämn röra.
4 Lägg i en skål och rör i oljan droppvis.
5 Smaka av senapen med vinäger, salt och honung.
6 SENAP I MIXER: Lägg senapsfröna i en kastrull och fyll på vatten så det täcker plus någon cm. Koka senapsfröna i 5 minuter. Häll av och låt svalna.
7 Lägg senapsfröna med 1,5 dl vatten i drinkmixer eller ett högt smalt kärl för stavmixer.
8 Mixa senapen till en jämn röra och så grov eller fin du vill ha den.
9 Lägg i en skål och rör i oljan droppvis.
10 Smaka av senapen med vinäger, salt och honung.

.

Klev upp på vågen efter en nyttig vecka, borde närma mig 90 kg nu, som är ett delmål till 85-isch där jag vill vara.

101,2

WTF :gråta

Gå på muggen! Det är möjligt att du är full av s..... :)

Bästa dieten är dubbel kafferanson på morgonen. Härligt laxerande framåt niosnåret.

Saldot på kontot efter att ha betalt månadens räkningar.

Februari, förbannade halvmesyr till månad!
:mad:

Nya däck och det första som händer är att jag får en spik i bakdäcket. Dessutom är det inte första gången som det händer precis efter att jag bytt däck. :huvet

Förra gången gick det lyckligtvis att laga för då hade spiken gått rakt in utan att skada korden något nämnvärt. Får se hur det blir denna gången.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman