Idag är jag förbannad därför att...

Skulle åka uppöver med skotern idag... Gick upp tidigt för att åka och hyra släpkärra, först hade någon rånat en Lidl butik och tydligen klippt av en massa datakablar så att varken datorer eller kortautomater fungerade på OKQ8 vilket gjorde att jag inte fick hyra någon släpkärra då dom inte kom in i data systemet :mad:
Åkte runt och leta släpkärra i 45min, fick sedan tag på ett stort helvete hos thulerental för 360kr/ dygn :3freak Åkte hem för att lasta på skotern... Drar ut den förhand ur garaget, stänger porten, drar en gång i snöret så att bränsle pumpen osv ska gå igång... Skoter jäveln är stendöd :död

Så nu har jag suttit och väntat sedan kl 08:00 på att batteriet ska ladda... Riktigt rutinerat :gråta

Förbannad på förvirrade spån som stannar iiii rondellen för att släppa in folk och förbannad på folk som såsar i ytterfilen och inte tittar i backspegeln och förbannad på folk som inte kan hålla sig i sin fil när jag ligger bredvid :mad:

Fast i stort var dagen bra :)

Och soppapumpen samt sprut drivs av vad när du drar?
När man drar runt motorn dras även generatorn runt. Generatorn alstrar ström som driver elektroniken.
Jämför med att putta igång en bil med insprutning vars batteri är dött. Går alldeles utmärkt.

När man drar runt motorn dras även generatorn runt. Generatorn alstrar ström som driver elektroniken.
Jämför med att putta igång en bil med insprutning vars batteri är dött. Går alldeles utmärkt.

Rotax SDI startar iaf inte när man ska dra igång den med slut batteri :fakta
En förgasare däremot går säkert utan problem.

Du får ha en jävla knyck i armen om du ska hinna generera nog ström till bränslepump, insprutning och tändsystem..

Grannen får för sig att flytta, vilket i sig är trist då han är en jävligt bra granne.
Sambons morbror köpte huset. Vilket i sig är ok. Men han är tillsammans med en tjej och dessa två människor bråkar varenda jävla dag, det har vi erfarenhet av då han även har sommarstuga precis bredvid oss och det är ett jävla liv på somrarna.
Tydligen ska han enligt en annan granne ute i stugan ha misshandlat henne en gång, så vi får se hur det går nu. Hör jag ett enda bråk utomhus så går jag över och ger dem en chans, sen blir det till att ringa polisen varje jävla gång.

Blod är inte tjockare än vatten, det är bara skitsnack. Är en människa otrevlig och dum i huvudet (om det stämmer angående misshandeln) så spelar det ingen roll om det är en släkting eller ej.

Hade jag haft 1,2 miljoner över så hade jag köpt kåken och hyrt ut den till bättre behövande bara för att slippa detta jävla scenario. Tjejen ringde till och med till mig och grät när hennes morbror hade berättat det för henne, så poppis är detta.

:mad:

Och sen är jag jävligt förbannad över att jag inte kunde sluta vid 14-tiden idag så att jag hade hunnit till däckverkstaden och lånat deras maskiner för att kränga på dubbdäcken på hojen så att söndagen hade spenderats bakfull på en 450-cross ute på isen :mad:

Någon i mina trakter som kan kränga däck en lördag/söndag?

Grannen får för sig att flytta, vilket i sig är trist då han är en jävligt bra granne.
Sambons morbror köpte huset. Vilket i sig är ok. Men han är tillsammans med en tjej och dessa två människor bråkar varenda jävla dag, det har vi erfarenhet av då han även har sommarstuga precis bredvid oss och det är ett jävla liv på somrarna.
Tydligen ska han enligt en annan granne ute i stugan ha misshandlat henne en gång, så vi får se hur det går nu. Hör jag ett enda bråk utomhus så går jag över och ger dem en chans, sen blir det till att ringa polisen varje jävla gång.

Blod är inte tjockare än vatten, det är bara skitsnack. Är en människa otrevlig och dum i huvudet (om det stämmer angående misshandeln) så spelar det ingen roll om det är en släkting eller ej.

Hade jag haft 1,2 miljoner över så hade jag köpt kåken och hyrt ut den till bättre behövande bara för att slippa detta jävla scenario. Tjejen ringde till och med till mig och grät när hennes morbror hade berättat det för henne, så poppis är detta.

:mad:

Och sen är jag jävligt förbannad över att jag inte kunde sluta vid 14-tiden idag så att jag hade hunnit till däckverkstaden och lånat deras maskiner för att kränga på dubbdäcken på hojen så att söndagen hade spenderats bakfull på en 450-cross ute på isen :mad:

Någon i mina trakter som kan kränga däck en lördag/söndag?

Kom över imorrn kväll så kan jag väl kränga skiten, men sväng förbi biltema o köp extra slangar för ja orkar inte va försiktig :D

Kom över imorrn kväll så kan jag väl kränga skiten, men sväng förbi biltema o köp extra slangar för ja orkar inte va försiktig :D

Imorgon är jag full redan vid 4-tiden, fyller ju 30 och allt. Och söndag morgon vettefan om jag är så pigg på att köra hela vägen till dig :gnissla
Tack för erbjudandet dock!
För övrigt, har ni någon körbar is där borta? I så fall skulle man ju kunna dra dit och köra och kränga däck samtidigt, om du kan tänka dig att bränna lite is?

Imorgon är jag full redan vid 4-tiden, fyller ju 30 och allt. Och söndag morgon vettefan om jag är så pigg på att köra hela vägen till dig :gnissla
Tack för erbjudandet dock!
För övrigt, har ni någon körbar is där borta? I så fall skulle man ju kunna dra dit och köra och kränga däck samtidigt, om du kan tänka dig att bränna lite is?

Jag ska ut på sjön uppe i Kilsbergen på söndag tror jag, nånstans ska jag ut iaf, men jag var ute o brände på Hjälmaren utanför Glanshammar i lördags så det finns farbar is riktigt nära dig.
Du är välkommen att haka på vart den än blir men jag vette fan om jag hinner med att kränga däck på söndagmorgon, knappt så man orkar upp i tid innan det blir mörkt som det är. Kronisk nattmänniska som man är :gnissla

Du får ha en jävla knyck i armen om du ska hinna generera nog ström till bränslepump, insprutning och tändsystem..

Ny teknik är underbar.
Har man inte full kräm i batteriet, så är något fel och då får man apselut inte starta.
Smidigt när man är strandsatt i obygden.

Ny teknik är underbar.
Har man inte full kräm i batteriet, så är något fel och då får man apselut inte starta.
Smidigt när man är strandsatt i obygden.

:fakta

Gammal hederlig mekanik är skiten. Magnettändning, hillbornsprut etc:banana

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP