Idag är jag förbannad därför att...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Att hetsa upp sig på tjuvpack är lite som att bli arg på vädret... :fakta
Det finns inga ursäkter för dräggen och det stör mig något vansinnigt att pundare år ut och år in utan att de någon gång åker dit på allvar men det är fortfarande inte lönt att reta upp sig för mycket.


...men för all del, om någon ser ett par Continental Wintercontact på blocket, (dubbfria) 15" 195/65 på aluminiumfälgar som ser ut som på bilden(dock annat märke i mitten, tror det var "dinbil"?!) får ni gärna säga till...
Bultcirkel? Har ett par lknande ligger om du vill köpa? :hihi till en audi 108/5 tror jag möjligen 112/5 dock med snedslitna sommardäck
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Förstår, tack för infon. Vetefan om jag vågar mig på de starkare doningarna, och de andra låter ju knappt som om de är värda att prova på... Men hur är det med dagen efter och sådär, har hört folk säga att man blir helt förstörd (som en riktigt dålig bakfylla) av sömntabletter, men vad skulle isåfall vara meningen med dem liksom?:va Hur illa är det på en skala?
"Bakfylla" är väldigt individuellt. Vissa blir sega (alltså trötta, inte illamående) hela dagen efter av antihistaminer eller får krypningar i benen. Detta är inget jag upplevt.
Stilnoct och liknande går ur kroppen fort så där brukar det inte ge några dageneftereffekter alls. Vissa får metallsmak i munnen av Zopiklon men återigen är det inget jag upplevt.
 

freddetheman

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
KTM 660
Idag är jag förbannad för att jag har stått ute i spöregnet och mekat med lastbilsjäveln. Eller främst släpet, i två timmar. Lagom glad.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
"Bakfylla" är väldigt individuellt. Vissa blir sega (alltså trötta, inte illamående) hela dagen efter av antihistaminer eller får krypningar i benen. Detta är inget jag upplevt.
Stilnoct och liknande går ur kroppen fort så där brukar det inte ge några dageneftereffekter alls. Vissa får metallsmak i munnen av Zopiklon men återigen är det inget jag upplevt.

Ok, förstår... Får väl se om jag kan övertyga läkarna att låta mig prova då, verkar ju som att man måste testa själv för att veta hur det funkar. Tack för hjälpen:)
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Idag är jag förbannad för att jag har stått ute i spöregnet och mekat med lastbilsjäveln. Eller främst släpet, i två timmar. Lagom glad.

Bara spöregn? Här kompletteras spöregnet med kraftiga hagelskurar, låter som om nån skjuter med maskingevär på rutorna
Och billarmen på gatan nedanför för ett jävla liv! :mad:
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Min hoj är död:(

Skulle köra en kort sväng och hälsa på en kompis, men den startade inte. Eller nja, startade till som hastigast på första kicken (som den brukar starta på) men dog sen direkt och gick inte att få igång igen. Stod och kickade i över en kvart men den förblev tyst sånär som på någon enstaka liten antydan till att starta. Fick till slut igång den, då på fullgas med både förgasarna chokade (brukar räcka med den ena), men den gick långtifrån rent... Varvade som mest 4500 varv, och lät precis som en gräsklippare... Aldrig hört den gå så illa...:3freak Höll sig bara knappt vid liv, gasade man inte rejält så dog den igen och ville sen inte hoppa igång på nytt...

Hade en kort episod för några dagar sen när den plötsligt började baktända och gå småkasst när jag var ute och körde, men det försvann ganska snabbt poch sen gick den som den skulle... Och så nu detta:( Har kollat allt det uppenbara, dödare, tändningslås, bensin etc men inga fel där... Några tankar? Det är då RD:n det rör sig om.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Funderade på det också, men det felet har jag haft tidigare och symptomen påminner inte alls om de jag hade då... Men planen är att riva både föggar och motor i vinter och ge hojen en allmänt rejäl service, så om inte annat lär det väl visa sig då vad felet är. Surt dock att behöva avsluta säsongen i förväg såhär...:(
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Funderade på det också, men det felet har jag haft tidigare och symptomen påminner inte alls om de jag hade då... Men planen är att riva både föggar och motor i vinter och ge hojen en allmänt rejäl service, så om inte annat lär det väl visa sig då vad felet är. Surt dock att behöva avsluta säsongen i förväg såhär...:(

Det behöver inte uppträda på samma sätt varje gång :tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det behöver inte uppträda på samma sätt varje gång :tummenupp

Kanske sant i och för sig, men det verkar ändå lite udda att det ska kunna skilja sig såpass...:va :D Men men, ska blåsa rent föggarna när jag ändå är där och pillar så får vi se:)
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Skulle sitta hemma och göra en snabb jobbgrej. 30 min max. Efter en timma kommer jag inte ens åt datan jag behöver för att göra min grej. Nu på et igen!

Edit: Nej, det går inte. Fan. Det betyder tidig dag imorgon.
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top