SGM
BTG 8:20
Det är 45 graders lutning, så det är VÄLDIGT brant. Eftersom du tvekar så är det inte att rekommendera.
Trysil har något liknande, HÄR. En kompis film från vår resa där. Hoppar du till 06.50 så får du en aning om hur brant det är samt hur fort det kan gå. Jag som åker först sprutar rätt mycket snö (bromsar) och har ändå inga bekymmer att hålla farten upp.
Hur mkt har du åkt?
Haha, jag tror vi var i den branten i Trysil första påskresan med brädgänget (vi pratar -95), första säsongen på bräda, och man fegskråade tills det kändes ok och vi tyckte det börjat plana ut lite (jolåsåatte), sedan släppte vi på.
Heeeeeeelvete vad det gick genom ungskogen som fanns nedanför...Edit - inte samma brant, det finns en släplift de kallade för "hEsten" upp mot sista toppen, på en sida ned där fanns det en dubbelsvart historia...

Kör du på någons bil när du är ute och plogar så får du väl stå för det och ersätta skadorna?
Eller du menar att ni är kvitt, eftersom du forslar väck snön åt personen vars ägodel du just haft sönder?

jag skrev "Men förstår du dåligt? Läs ordentligt, Jag visste inte vad som hade hänt innan jag skrev !"
Jag har precis lärt mig åka med andra ord, men det går bra tycker jag om jag jämför med alla andra jävlar i backen som åker odugligt.