Idag är jag förbannad därför att...

Jo, så helt uppenbart är din far inte en bonnjävel. :tummenupp
Jag börjar tvivla!

Jag skulle röstat på en R1a med crossdäck för att valla kor med.
Får man i en halv kubik 0-30, kalven som hittades nyfödd i hagen samt det punkterade traktordäcket som ska till verkstan i cutsen? :va

Från och med nästa år gör dom (enligt rykten) dessutom om reglerna för släpvagn så att max totalvikt för fordonskombination (bil och släp) blir 4500kg motför dagens 3500kg, så då kan man dra tunga släp även med B kort.
(det kan ju vara ett bra argument att slänga fram till farsan)

Jag hänger nog inte riktigt med, hur motiverar detta tjöp av pickis?
Det innebär väl att man får dra mer efter våra övriga bilar med?
Brorsan har redan fullt kort, och jag får C på skolan och har tänkt fixa mitt E på egen hand, så vi kan dra så mycket som släpet klarar ändå..

För övrigt är det denna som ligger för mina ögon just nu, där kan man ju lasta ungefär hur mycket man vill :tummenupp
http://www.blocket.se/ostergotland/...ot_Boxer_TDI_BRA_SKICK_23650209.htm?ca=18&w=3

Jag hänger nog inte riktigt med, hur motiverar detta tjöp av pickis?
Det innebär väl att man får dra mer efter våra övriga bilar med?
Brorsan har redan fullt kort, och jag får C på skolan och har tänkt fixa mitt E på egen hand, så vi kan dra så mycket som släpet klarar ändå..

Nej, man får aldrig dra mer än dragbilen väger (på B) men i framtiden höjer dom max tågvikt (alltså bil+släp från 3500, till som jag hade hört 4500/4250), vilket gör att i dag är redan pickisen för tung och får bara dra 750kg (det får alla), men i framtiden kan du kroka på 12-1500 på kulan på B.

Har ni fulla körkort i familjen är det ju ännu större anledning att skaffa pickis då ni ISF kan dra bortåt 3000kg med en sån, något som aldrig kommer att tillåtas eller vara genomförbart med en personbil.

Själv har jag bara B och tjuvdrar således med min fars pickis i dagsläget.

Nej, man får aldrig dra mer än dragbilen väger (på B) men i framtiden höjer dom max tågvikt (alltså bil+släp från 3500, till som jag hade hört 4500/4250), vilket gör att i dag är redan pickisen för tung och får bara dra 750kg (det får alla), men i framtiden kan du kroka på 12-1500 på kulan på B.

Har ni fulla körkort i familjen är det ju ännu större anledning att skaffa pickis då ni ISF kan dra bortåt 3000kg med en sån, något som aldrig kommer att tillåtas eller vara genomförbart med en personbil.

Och så höjs ju högsta tillåtna släpvikt också, kom på detta nyss när jag susade runt på gräsklipparen med..
Det är väl itne riktigt varje dag som vi har behov av att dra så jävla mycket, har ju traktorer o grejer också..
Ocå är det inte hyffsat svårt att få tag på ett släp på bortåt 3000 kg?

Och så höjs ju högsta tillåtna släpvikt också, kom på detta nyss när jag susade runt på gräsklipparen med..
Det är väl itne riktigt varje dag som vi har behov av att dra så jävla mycket, har ju traktorer o grejer också..
Ocå är det inte hyffsat svårt att få tag på ett släp på bortåt 3000 kg?

Näerå, inte är det ofta man behöver det kanske, men det händer ju.
Jag skulle tex behöva dra två bilar på en släp ibland, lyckligtvis tar grabben hela körkortet med bokstäver så det blir hans problem i fortsättningen.

Släpvagnar för dom vikterna är inte alls ovanliga, ofta används dom till att dra traktorer/minigrävare på.

För att jag har asfaltsklet över hela händerna och det försvinner inte hur mycket jag än gnuggar händerna med vatten och diskmedel :( Ser ju förjävligt ut!

Nu ska jag trösta mig med en skål hemlagad rotfruktssoppa, något gott idag åtminstone...

Grannar som inte fattar piken!

Jag gillar själv att spela musik och klagar inte då andra spelar men nu bor de en tonårsfitta ovanför mig som absolut måste spela skitmusik mitt i nätterna när en annan behöver sova för att orka jobba.

Så nu drog man på en film och skulle slänga sig i soffan, tro fan att bejånse eller vad fan hon heter rullande igång på högsta volym. Drog igång min röjarsterio så glasen i vitrinskåpet åkte ner och trodde då att de skulle bli tyst där uppe.

Men inte..

Gå upp & pissa i brevinkastet så fattar hon nog piken. Alternativt ring på & prata med henne:)

För att jag har asfaltsklet över hela händerna och det försvinner inte hur mycket jag än gnuggar händerna med vatten och diskmedel :( Ser ju förjävligt ut!

Nu ska jag trösta mig med en skål hemlagad rotfruktssoppa, något gott idag åtminstone...

Använd diesel :fakta

Tändvätska fixar det.
Låt det inte bli någon vana.
Enstaka gånger är OK.

Prova smör eller olja.

Har varken diesel eller tändvätska hemma, hade jag tänkt på det tidigare så hade jag gjort rent nävarna direkt efter med tändvätskan jag hade ståendes bredvid mig där jag var :(
Har testat smör men det hjälpte inte så oljan lär inte heller bita. Det får bli till att doppa nävarna i en dieseldunk imorgon helt enkelt och sova med "skitiga" händer...

Har varken diesel eller tändvätska hemma, hade jag tänkt på det tidigare så hade jag gjort rent nävarna direkt efter med tändvätskan jag hade ståendes bredvid mig där jag var :(
Har testat smör men det hjälpte inte så oljan lär inte heller bita. Det får bli till att doppa nävarna i en dieseldunk imorgon helt enkelt och sova med "skitiga" händer...
Synd.
Aldrig provat smör på sådant.
Funkar dock på klister.

Tvätta ordentligt rent efter dieseln/fotogenen.
Ger sig på nervsystemet annars.

Hade tänkt åka hem från en 30 dagars tur offshore men inte fan, nån jävla fucko har tabbat sig med helikopterplatserna och nog fan blir det jag som inte får åka hem.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman