Idag är jag förbannad därför att...

Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
ja..jag funderar på att leta rätt på henne och skicka henne till nåt land dit man kan skicka sura gamla tanter till...
Satt just och funderade på vilka fler svenska-lagar jag inte kan :tungan :D

Jag vet en svensk lag jag inte kan, den där om att man ska hålla rätt hastighet när man kör. Har fortfarande inte lyckats klura ut vad de där gula cirklarna med en röd kant och svarta siffror i mitten betyder... :D
 

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Jag vet en svensk lag jag inte kan, den där om att man ska hålla rätt hastighet när man kör. Har fortfarande inte lyckats klura ut vad de där gula cirklarna med en röd kant och svarta siffror i mitten betyder... :D

Jag blir så förbannad när man måste förklara den här regeln för alla idioter hela tiden! :mad: :huvet

Står det 30 eller 50 på skylten betyder det att man skall köra 30 eller 50.

Står det 70 på skylten betyder det att man skall köra 100 med bil och 140 med hoj.
Står det 90 på skylten betyder det att man skall köra 120 med bil och 180 med hoj.
Står det 110> på skylten betyder det fri fart.
 
Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag känner att ett citat från en kille från min hemby är på sin plats här.
Historia: Han och några andra ligister var och störde på gården hos en tant. (gissningsvis var dom under 12år.) Hon öppnar fönstret och ber dom dra åt helvete. Han svarar då det enda raka man kan säga till gamla människor som tar sig ton...

"Håll käft! Du dör ju ändå snart!"

Om man lever rövare och gör djävelskap, då är en tillsägning på sin plats. Annars vet vi ju alla vad som tyvärr kan hända, om ingen sätter stopp för de små ligisterna, som efter ett tag blir större ligister. Vet i och för sig inte vad de gjorde. Kanske var det trots allt ganska harmlöst? Eller så kanske inte. Men folk som stör sig på precis allt bara för att de inte har något bättre för sig, de är jobbiga.

Jag blir så förbannad när man måste förklara den här regeln för alla idioter hela tiden! :mad: :huvet

Står det 30 eller 50 på skylten betyder det att man skall köra 30 eller 50.

Står det 70 på skylten betyder det att man skall köra 100 med bil och 140 med hoj.
Står det 90 på skylten betyder det att man skall köra 120 med bil och 180 med hoj.
Står det 110> på skylten betyder det fri fart.

Jamen, då gör jag ju rätt. :D
 
Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jag vet en svensk lag jag inte kan, den där om att man ska hålla rätt hastighet när man kör. Har fortfarande inte lyckats klura ut vad de där gula cirklarna med en röd kant och svarta siffror i mitten betyder... :D

Finns dem på båda sidor så ska du dubbla hastigheten

Strunta i skyltarna, de är ändå obegripliga :rolleyes:

Jag höll på att gå i molekyler innombords i dag då jag gick ut och såg bilen som stod utanför hade repad lack, lugnade ner mig när jag kom på att "våran" stod i garaget.

Killen trodde att ägaren hade lånat ut bilen till en :tuttar, snickesnack...då hade den blivit totaldemolerad :rolleyes:
 

Bifogat

  • 1140.jpg
    1140.jpg
    12 KB · Visningar: 52
Last edited:

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Idag är jag lite sur på alla gamla kärringar!
....

Så nu får man väl beställa en resa till ... ja...vilket land ska man välja.. kommer ju från två......... :D

Visste hon inte att Riktiga Svenskar (TM) ALDRIG talar med främmande människor på pendel/tunnelbana såvida det inte har hänt något katastrofalt ovanligt under färden... :va :hihi
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
*flickvännen kan inte vara med mig för att hon ska sova hemma, men sen visar det sig att hon sov hoss sin syrra och söp igår kväll.

*Bara extremt roliga kunder ringer till tele2 kundsuport idag...:gnissla

* jag är trött som f*n

Kan det bli bättre?
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Jo, jag såg det. :stalker

Jag känner att ett citat från en kille från min hemby är på sin plats här.
Historia: Han och några andra småligister var och störde på gården hos en tant. (gissningsvis var dom under 12år.) Hon öppnar fönstret och ber dom dra åt helvete. Han svarar då det enda raka man kan säga till gamla människor som tar sig ton...

"Håll käft! Du dör ju ändå snart!"
Han syftade naturligtvis på hennes ålder, inget annat.


Sjukt kul! :rofl
 

Bambi

En liten ängel med glorian på sned ....
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös
Nä, just det hade hon nog missat..men har man ena foten i graven så är det inte så lätt att komma ihåg allt :D
Visste hon inte att Riktiga Svenskar (TM) ALDRIG talar med främmande människor på pendel/tunnelbana såvida det inte har hänt något katastrofalt ovanligt under färden... :va :hihi
 

samhainie

Guest
jag e lite less idag för jag har fått fixa min bil provisoriskt som pajade i örejävlabro igår kväll när jag skulle hem efter en kurs... :(
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:mad: Ilsken för att de ska envisas att bila upp badrum kl 07 på morgonen och göra det i 1-2 timmar innan dom sen lägger ner de för resten av dagen. :va Kan dom då inte göra detta vid 12 tiden så en annan hinner sova lite mer än 30 min :(
Lite jobbigt å vakna av att hela lägenheten vibrerar :huvet
 

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Ort
I ett ännu gulare hus..
Hoj
Tröttnat..
:mad: Ilsken för att de ska envisas att bila upp badrum kl 07 på morgonen och göra det i 1-2 timmar innan dom sen lägger ner de för resten av dagen. :va Kan dom då inte göra detta vid 12 tiden så en annan hinner sova lite mer än 30 min :(
Lite jobbigt å vakna av att hela lägenheten vibrerar :huvet
Stackars lilla Kakan:pannkyss Skäll ut dom bara..:)
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Stackars lilla Kakan:pannkyss Skäll ut dom bara..:)

:D JO nu har jag nog ställt till de :D Prata med fastighets skötaren, han sa att han sagt att dom INTE fick börja före 12. Men de har dom ju gjort hela tiden. Och lämnat vid 12 i ställe. Aja jag får sova i alla fall så slipper man vara trött och grinig på jobbet. :rolleyes: (de är så många i detta hus som jobbar natt och alla har ringt in och prata med fastighets skötaren om att dom inte får sova och därför inte kan vara pigg på sina jobb, snällt av dom att tänka på oss natt jobbare)
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag får!:tungan
Tänkte t.o.m. göra det imorgon när jag kommer hem
från grodätarland...
Så håll i dig Bambi!:D

Jag skulle aldrig ligga :tuttar med en snigelrapare

Åh.. man tackar :D
Men jag har lovat Thygod att han ska få när han vill och gör jag honom besviken får jag inte åka hoj... så det gäller att göra honom nöjd :D

Jag har oxå hoj *blink blink* :tuttar
 
Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Last edited:

Bambi

En liten ängel med glorian på sned ....
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös
Last edited:
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top