Idag är jag förbannad därför att...

Jävla Windows 8.1

Jag säger bara att får ni upp rutan som frågar om ni vill uppdatera så gör för helvete inte det!!

Jag blir galen!! :huvet
:hihi
De verkar fan ha sönder någon essentiell feature varje större uppdatering av det där OSet...

:hihi
De verkar fan ha sönder någon essentiell feature varje större uppdatering av det där OSet...

Ja inte fan blir det något bättre iaf.

"Vi har återinfört Start knappen som många saknar" jo tjena det är bara att den startknappen tar en bara till den hopplöst meningslösa menyn som man aldrig använder :huvet
Och som grädde på moset funkar inte min eftermarknads-startknapp längre för den är inte kompatibel så nu har det återigen blivit krångligt som fan att öppna något.

Dessutom fick den för sig att om jag inte klickar med musen på typ 3 sekunder så avmarkerar den fönstret jag använder och då kan jag inte skriva eller scrolla utan att klicka igen. Det blir snabbt störigt :huvet

Nåja skadan är skedd så det är väl bara hoppas på att tiden läker alla sår :(

Förkylningen från helvetet har brutit ut, jobbdagarna är långa och krävande och delar av kollegorna gör inte vad de ska vilket innebär att jag och min grupp får dra extremt oproportionerligt stora lass just nu... Lite bitter... :huvet

Vi har storm här nere i utkanten av Lilla-Landet-Falukorv. Klass 3-varning utfärdad, vilket innebär att man får skylla sig själv om man går ut och får en liten tant eller nåt annat löst flygande föremål i fontanellen.

Men jag är ju inte där så jag kan inte flyga omkring där nere. :)

Jag har fortfarande ont i nacken efter påkörningen igår och det kan ta 6 veckor tills min bil är fixad. :mad:

(Jag är köttätare och kommer mycket troligen alltid vara det, men funderar starkt på att minska ner mängden kött rejält, t.ex. enbart viltkött från jägare/gårdar man känner)

Vad är det här för jävla uttalanden och undanflykter av personer som innehar höga positioner inom det hela, blir minst lika äcklad av deras tankeprocesser som vissa bilder/missförhållanden i sig....

Ingemar Olsson, ordföranden för branschorganisationen Sveriges Grisföretagare, är inte bekymrad över grisarnas förhållanden. Till Sveriges Radio säger han att bilderna kan se obehagliga ut för någon som inte har sett grisproduktion.

Att en del bilder visar grisar som äter på avlidna grisar säger han så här:

– Det är så här att djur är nyfikna på varandra, jag såg någon bild där de är och nafsar eller nosar på ett djur som ligger, det är inte direkt något ovanligt i djurens värld.

Johan Beck-Friis, legitimerad veterinär och informationschef på Sveriges veterinärförbund, har sett bilderna ifråga.

– De visar väldigt smutsiga och dyngfulla grisboxar, säger han till DN.

Han är övertygad om att bilderna inte är representativa för de svenska grisfarmerna. Dessutom påpekar han att de är tagna nattetid då det inte finns någon personal på plats.

– Utgödslingssystemet kan ha gått sönder och då kan det ha blivit översvämning. Jag tror inte att det ser ut så här dygnet runt, säger han.

Han har samma teori när det gäller de döda grisar som syns på bilderna.

– Det händer att grisarna dör knall och fall, men då plockar personalen bort dem.

:pangihuve

http://www.dn.se/ekonomi/blodiga-bilder-pa-svenska-grisar/
(Varning för både blod, avföring, inälvor och grislik)

Fått en hel jävla arena run förstörd i Hearthstone tack vare en hög skitkort :huvet
Varför spelar jag spel där en stor del baseras på slump?

Beställde grejer för 10 000:- från Rinkaby rör i tisdags och fick dem idag.
När jag har kapat vattenledningarna upp ur golvet i toaletten jag renoverar åt en kund nu så gick det skitbra att montera ny klämringskoppling på kallvattnet och sen skulle jag kasta dit en på varmvattnet också och eftersom huset är byggt -60 så var det 16-rör och det hade jag beställt en förminskning till, 18-16.
Vad tror ni saknades bland alla prylar i kartongen? :glömdet
Kollade följesedeln, där stod den med. Ägnade ca 15 minuter åt att vända upp och ner på allt i tron om att jag har slarvat bort den.
Till slut ringde jag deras support som kunde meddela att den var restad men att de hade skrivit fel på följesedeln. Och enligt webshopen fanns den hemma också.
Hon frågade om det gick bra att vänta till nästa vecka eller om jag ville ha 22,50:- i kreditnota :crash

Som tur var så fanns det EN 18-16 förminskning hos största rörfirman i stan, dock en Vattette och jag hade VSH så det var bara att ställa sig och fila ner skiten 3mm.

Känns inte som min dag idag, speciellt inte när jag satte på vinterdäcken helt i onödan när snön fick för sig att sluta falla och istället smälta bort.

Jag och en kollega jobbade i Linköping i veckan och bodde således på hotell. För att fördriva fritid körde vi en timmes löpträning utomhus och toppade med en pilsner i bastun efteråt.
När vi sitter och löser världsproblem över en bira kommer plötsligt en danskjävel in i bastun och frågar om vi är " intima med varandra"......

Vad i helvete? :huvet:huvet

Jag och en kollega jobbade i Linköping i veckan och bodde således på hotell. För att fördriva fritid körde vi en timmes löpträning utomhus och toppade med en pilsner i bastun efteråt.
När vi sitter och löser världsproblem över en bira kommer plötsligt en danskjävel in i bastun och frågar om vi är " intima med varandra"......

Ja? Vet man inte säkert får man väl fråga? :)

Han kanske ville vara med isf?

Snöjäveln har anlänt!!!

Köpte en (för mig) ny bil för ca 5 veckor sedan. När jag hade haft den i 2 dagar pajar takluckan. Jag lämnar in den, och det tar 1 månad innan jag får tillbaks skiten. EN MÅNAD! Dessutom har de ju lagat den "jättebra", för idag när det regnat som fan och jag sätter mig ib bilen och kör iväg blir jag översköljd av ett jättevattenfall vid första inbromsningen.... Kul,. jättekul. Jag är så arg så jag vill ta sönder något. :mad::huvet:4skrika

Ska inte säga arg, mer irriterad. Eller jo förbannad. På att det inte finns nån lägstanivå på hur korkad en människa får vara och fortfarande andas! Moderatorer! Läser ni detta, snälla pm:a mig och förklara hur man helt får bort en människas pantade inlägg här. Han är tamejfan överallt och kladdar, och jag blir så sjukt deprimerad. Ignore räcker inte! Jag vill inte bli påmind om människans existens..

Ska inte säga arg, mer irriterad. Eller jo förbannad. På att det inte finns nån lägstanivå på hur korkad en människa får vara och fortfarande andas! Moderatorer! Läser ni detta, snälla pm:a mig och förklara hur man helt får bort en människas pantade inlägg här. Han är tamejfan överallt och kladdar, och jag blir så sjukt deprimerad. Ignore räcker inte! Jag vill inte bli påmind om människans existens..

Jag är med dig! :mad:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...