Idag är jag förbannad därför att...

Mäh, då får han ju ostflott på fingrarna. Det kommer han kladda av över hela datorn sen. Fast du kanske tycker om när musen luktar gammal ost?

:tungan mumma ;)

Men lösningen på det problemet kära R7-1 är att göra 2 mackor. Sen SMACK! ihop ost-mot-ost såattsäga.

För att min jävla mattebok aldrig förklarar något, utan bara ger ett jävla exempel, och sen ska man fatta allt utifrån det jävla exemplet. Jag fattar inte. Jag känner mig så jävla korkad. Så jag blir förbannad, för att jag uppenbarligen är så jävla stendum.

För att min jävla mattebok aldrig förklarar något, utan bara ger ett jävla exempel, och sen ska man fatta allt utifrån det jävla exemplet. Jag fattar inte. Jag känner mig så jävla korkad. Så jag blir förbannad, för att jag uppenbarligen är så jävla stendum.

Lägg upp problemet här så kan säkert någon hjälpa dig :krama

Gumsan! :krama
Jag har läst matte ett antal bokstäver upp i alfabetet. Och du må tro att jag svurit MÅNGA GGR över de där skitexemplen som inte förklarar ett skit! :gnissla
Det enda som hjälper är att nån förklarar för en på ett sätt man behöver för att förstå.
Min första sån aha-upplevelse var när en lärare äntligen lyckades förklara sinus och cosinus för mig. Jag blev så glad och fick sånt självförtroende gällande matte att jag började älska det. Fick MVG i A-C.:mattias
(Gick sen på högskola och fick allt sämre betyg, och än idag hatar jag vektorer!:mad:)

Gumsan! :krama
Jag har läst matte ett antal bokstäver upp i alfabetet. Och du må tro att jag svurit MÅNGA GGR över de där skitexemplen som inte förklarar ett skit! :gnissla
Det enda som hjälper är att nån förklarar för en på ett sätt man behöver för att förstå.
Min första sån aha-upplevelse var när en lärare äntligen lyckades förklara sinus och cosinus för mig. Jag blev så glad och fick sånt självförtroende gällande matte att jag började älska det. Fick MVG i A-C.:mattias
(Gick sen på högskola och fick allt sämre betyg, och än idag hatar jag vektorer!:mad:)

Lin alg är ju den roliga matten. :7peta

Men jo, jag tror att alla som läst matte har känt sig dumma som spån i stort sett hela tiden för små ögonblick av "Aha" vilket bara får en att känna sig ännu mer korkad för att det var så lätt. :huvet

Är så jävla trött och förbannad på de som ska hjälpa mig fixa utbytesstudier. De verkar ha noll koll, fattar ingenting av vad det är för kurser jag ska läsa (trots att jag flera gånger mailat listor med kurser och kursbeskrivningar :död), hela tiden strul med värduniversiteten och en massa avtal som borde finnas men inte finns :gnissla Nu vill de skicka mig till något jävla universitet i Indien bara för att de lyckats få kontakt åt någon annan student, trots att där inte finns kurser för mig :mad:

Lin alg är ju den roliga matten. :7peta

Men jo, jag tror att alla som läst matte har känt sig dumma som spån i stort sett hela tiden för små ögonblick av "Aha" vilket bara får en att känna sig ännu mer korkad för att det var så lätt. :huvet

Efter matte-föreläsning, så var vi några som brukade sätta oss tillsammans och kämpa med övningsuppgifterna. Hade vi tur kunde vi ockupera ett tomt klassrum. Annars hängde vi på någons studentrum. Oftast var vi 4, jobbade ihop 2 och 2. Det par som först kom på hur man skulle resonera och göra, förklarade för de andra. :) Utan de 3 grabbarna hade jag nog brutit ihop under analys-kurserna.

Men slå inte vad om tentaresultat. De gjorde två kompisar till mig, när den ene trodde att han spruckit på tentan. Han fick VG, så det blev halv mustach i en vecka! :lol Gissa om han fick frågan om han varit trött när han rakade sig. :rofl

Last edited:
Är så jävla trött och förbannad på de som ska hjälpa mig fixa utbytesstudier. De verkar ha noll koll, fattar ingenting av vad det är för kurser jag ska läsa (trots att jag flera gånger mailat listor med kurser och kursbeskrivningar :död), hela tiden strul med värduniversiteten och en massa avtal som borde finnas men inte finns :gnissla Nu vill de skicka mig till något jävla universitet i Indien bara för att de lyckats få kontakt åt någon annan student, trots att där inte finns kurser för mig :mad:

Erasmus är ju lagomt sådär. Kanske lite ghey, vad vet jag?

Erasmus är ju lagomt sådär. Kanske lite ghey, vad vet jag?
Erasmus hade väl varit ok, men hade allra helst åkt någonstans där jag kunnat uppleva annat än västerländsk kultur. Japan och Kina stod högst upp på listan men båda verkar ha gått åt helvete. Blir nog tvungen att vänta tills jag ska göra mitt exjobb, verkar vara det de flesta är intresserade av.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT