Idag är jag förbannad därför att...

För att jag ska vara på personalplaneringen idag..
För att jag på väg dit får ett samtal om att mitt vanliga ställe är tomt 08:15 (vi börjar 06:30)..
För att jag nu är på mitt vanliga ställe och slutar 19:30 istället för 17 som på planeringen..
För att jag imorgon ska köra här igen 06:30-19:30 istället för på planering 8-17..

Jorå.. det går bra nu...
Aaaaaaaarghhhhhhhhhhhhh

För att jag inte vann på lotto i helgen.. Spelade extra mycket för att jag skulle vinna miljoner så jag skulle slippa börja jobba nu efter semestern.. Livet är bra orättvist.. :mad:

Jag är förbannad för att jag har ont i vänster stortå och häl, ont i hela höger fot och högra skinkan, ryggslutet samt höger handled.

Följde med tjejen ut igår på en "lätt" ridtur. Efter 1 km blir vi attackerade av oändligt många blinningar. Tjejen glömde säga att den 172 cm höga halvblodet jag sitter på hatar blinningar. Den börjar bocka och stegra och vips så flyger jag av. Hästen skenar iväg.

Efter 5 minuter får jag tag på den men den är helt stirrig. I tumultet så stämplar den min vänstra stortå. Försöker tillslut ta mig upp, inte så lätt utan något att kliva upp på. Ramlar av när jag försöker och blir stämplad på höger fot :mad:

Kommer i alla fall upp på andra försöket men innan jag har fått i fötterna i stigbyglarna så sätter hästen av i galopp! Tappar balansen och är på väg att ramla bakåt men får i paniken mina ben runt hästens hals/bog och en hand runt tyglarna, den andre i sadelns bakkant :sly:

Får stopp på hästen tillslut, lyckas vända den hemmåt men då kommer blinning-jävlarna igen :eek: 2 sekunder senare ligger jag på marken igen och hästen galopperar tillbaka till stallet så jag får springa efter i 1 km i helt nya skor vilket resulterar i blödande skoskav på bägge fötterna. Dessutom fick jag blinning-bett över hela jävla kroppen :banghead:

När paniken och irritationen lagt sig så fick i alla fall både jag och tjejen något att skratta åt, det hade tydligen sätt väldigt roligt ut :beer:

Jag är förbannad för att jag har ont i vänster stortå och häl, ont i hela höger fot och högra skinkan, ryggslutet samt höger handled.

Följde med tjejen ut igår på en "lätt" ridtur. Efter 1 km blir vi attackerade av oändligt många blinningar. Tjejen glömde säga att den 172 cm höga halvblodet jag sitter på hatar blinningar. Den börjar bocka och stegra och vips så flyger jag av. Hästen skenar iväg.

Efter 5 minuter får jag tag på den men den är helt stirrig. I tumultet så stämplar den min vänstra stortå. Försöker tillslut ta mig upp, inte så lätt utan något att kliva upp på. Ramlar av när jag försöker och blir stämplad på höger fot :mad:

Kommer i alla fall upp på andra försöket men innan jag har fått i fötterna i stigbyglarna så sätter hästen av i galopp! Tappar balansen och är på väg att ramla bakåt men får i paniken mina ben runt hästens hals/bog och en hand runt tyglarna, den andre i sadelns bakkant :sly:

Får stopp på hästen tillslut, lyckas vända den hemmåt men då kommer blinning-jävlarna igen :eek: 2 sekunder senare ligger jag på marken igen och hästen galopperar tillbaka till stallet så jag får springa efter i 1 km i helt nya skor vilket resulterar i blödande skoskav på bägge fötterna. Dessutom fick jag blinning-bett över hela jävla kroppen :banghead:

När paniken och irritationen lagt sig så fick i alla fall både jag och tjejen något att skratta åt, det hade tydligen sätt väldigt roligt ut :beer:

Då blir det helgrillad havremoped ikväll då:rolleyes:

Nä de är fan livsfarliga de tingesterna.
Bits där fram, hala på mitten och sparkas där bak!!!!!

Krya på dig.

Företag som när dom ställer mig i telefonkö ej har vett att berätta förväntad kötid eller ens kan uppge min plats i kön. Min vilja att vänta kvar är jävligt olika beroende på om jag är först i kön eller om det är 56281 personer före mig. Och skränig väntmusik i luren gör mig inte på bättre humör, det kanske var hippt 1987. :4skrika

Hade ni lyckats filma det där, hade det slagit vilken film som helst med wheelies o.d. :lol :lol :lol Kommer ihåg när maken hängde runt halsen på min häst, men han höll sig kvar! (Jag var gravid. Han höll igång hästen.)

Tur att det inte gick värre! :) När min andra häst gick på makens fot så gick han på kryckor ett par veckor efteråt. 172 cm häst = ca 700 kg! Hoppas du inte blev avskräckt. Men en tuff grabb ger väl inte upp så lätt? :tummenupp

Förra gången jag körde häst körde jag i diket, höll på krocka med en skylt och burande cirklar på en grässplan allt på under 2 minuter..

Typ som en motard runda alltså :)

För att jag troligtvis är världsmästare i att skjuta upp städning... Och det ser ut som ett bombnedslag här hemma :huvet

...sitter och slantar räkningar, och det dyker upp en goding a' 4400 på hopplektioner, på en snEl hEst som redan snittar 4' i månaden.

Jag brukar se till att ta upp kommande kostnader med frugan, tydligen gäller inte samma respekt åt andra hållet.

Jäkla tur att jag precis fick beställa en ny varmvattenberedare, då vi hade en liten pöl under den gamla när man kom hem från en skön semester i Turkiet...just nu var 4400 ytterligare fruktat uppskattat. :huvet

Jäkla fräsigt får jag säga. Fruntimmer.. :3freak

...en snEl hEst som redan snittar 4' i månaden.

Uuuh! :näsblod Din fru har en snEl man... :) Hoppas hon förstår att uppskatta dig :krama
Min klagade när våran kostade 2' i uppstallning och foder, sen tillkom förstås försäkring, hovslagare och vetrinär... :huvet

...sitter och slantar räkningar, och det dyker upp en goding a' 4400 på hopplektioner, på en snEl hEst som redan snittar 4' i månaden.

Jag brukar se till att ta upp kommande kostnader med frugan, tydligen gäller inte samma respekt åt andra hållet.

Jäkla tur att jag precis fick beställa en ny varmvattenberedare, då vi hade en liten pöl under den gamla när man kom hem från en skön semester i Turkiet...just nu var 4400 ytterligare fruktat uppskattat. :huvet

Jäkla fräsigt får jag säga. Fruntimmer.. :3freak

Jag har sagt att vi inte skall köpa häst för asen är för dyra, nu har vi tre pyttesmå på lån.

Jag har sagt att vi inte skall köpa häst för asen är för dyra, nu har vi tre pyttesmå på lån.

Helt allvarligt, hade jag vetat det här innan...så hade det körts delad ekonomi. Frugan tjänar inte så hon har råd med den snEla hEsten, så jag sitter och lägger ungefär en bandag per månad ur mina slantar på hennes hobby. Kul.

Jag blir bara ännu mer förbannad ju mer jag tänker på't. :brinnerup

Helt allvarligt, hade jag vetat det här innan...så hade det körts delad ekonomi. Frugan tjänar inte så hon har råd med den snEla hEsten, så jag sitter och lägger ungefär en bandag per månad ur mina slantar på hennes hobby. Kul.

Jag blir bara ännu mer förbannad ju mer jag tänker på't. :brinnerup

Frugan-SGM 4000-0 Da Capo

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey