Idag är jag förbannad därför att...

Kommer ut i köket och det cirkulerar minst en miljard bananflugor där. Varför i HELVETE städar folk inte efter sig?! Lämnar kvar sin äckliga skit på diskbänkar och bord och spiller och kladdar så det torkar in och det tillkommer EN MILJARD extra hyresgäster i form av bananflugor! :mad: Jag är så jävla trött på att bo i bajs!

Kommer ut i köket och det cirkulerar minst en miljard bananflugor där. Varför i HELVETE städar folk inte efter sig?! Lämnar kvar sin äckliga skit på diskbänkar och bord och spiller och kladdar så det torkar in och det tillkommer EN MILJARD extra hyresgäster i form av bananflugor! :mad: Jag är så jävla trött på att bo i bajs!

Städa?

Kina möjligtvis, men Indien har fortfarande en hel del att lära sig. Iaf vad gäller IT.
Kina har ju ett problem med att de välbärgade smiter från landet, och nu har ju tydligen medelklassen börjat fundera i samma banor, men med lite tur så blir det ju en bättring på den demokratiska biten i kina.
En myt om du frågar mig. Vad är det som kineserna är så bra på? Rapa och fisa vid matbordet? Använda 100 man till ett 5-mansjobb? Slå världsrekord i taskig andedräkt?

Vilket var en myt? Att indierna är helt sanslöst ineffektiva och oftast skrämmande okunniga eller att kineserna flyttar från kina?
Indierna har jag personlig erfarenhet av, så det är inte en myt. Kineserna vet jag inte, kan däremot fråga några som jag känner om deras åsikt om den saken?

Vilket var en myt? Att indierna är helt sanslöst ineffektiva och oftast skrämmande okunniga eller att kineserna flyttar från kina?
Indierna har jag personlig erfarenhet av, så det är inte en myt. Kineserna vet jag inte, kan däremot fråga några som jag känner om deras åsikt om den saken?
Att kineserna "snart springer ifrån oss". Indierna är bättre, men det kommer att ta 100 år att rycka upp det U-landet ur gyttjan.

Det bästa med att Kina allteftersom kommer ikapp västvärlden i levnadstandard är att deras omkostnader ökar, så då slutar det vara ett låglöneland och företagen lägger tillverkning i nästa skithåla. Förr eller senare kommer turen att komma till Afrika, och när det helt plötsligt finns ett ekonomiskt skäl att få styr på det stället med.

Funkar ju inte om det bara är jag som gör det. Jag kan göra det kliniskt rent idag ifall jag vill. Men sen ska jag jobba och vara borta på hotell. Sen när jag kommer tillbaka igen så kommer det se ut som på en soptipp igen. Redan testat att städa men de andra håller ju inte rent efter sig...
Vilka är "de andra"?

Som i Lost. "The others" :3freak

Min hyresvärd med son samt den andre hyresgästen.

Förslag:

1. Sätt upp en lapp med "Din mamma jobbar inte här"
  2. Betal inte hyra förrän det är städat
  3. Lassa upp skiten utanför de andras dörrar
  4. Inför ett bötessystem
  5. Skaffa egna serviser, då ser ni vem som syndar
  6. Dela in köket i tre zoner
  7. Ta in en polska som får städa en gång/vecka

Förslag:

1. Sätt upp en lapp med "Din mamma jobbar inte här"
  2. Betal inte hyra förrän det är städat
  3. Lassa upp skiten utanför de andras dörrar
  4. Inför ett bötessystem
  5. Skaffa egna serviser, då ser ni vem som syndar
  6. Dela in köket i tre zoner
  7. Ta in en polska som får städa en gång/vecka

Töntlösning.
1: Döda dom.
2: Skända deras gravar.
3: Misskreditera deras minne.
4: Bussa ghostbusters på deras spöken.

Det borde lära dem.

Starta företag och börja fakturera för sanitära åtgärder i gemensamma utrymmen? :D

Förståeligt. Det är fan skrämmande vilka enkla verkstadssysslor de lyckas att misslyckas med.

Företaget jag jobbar på fortsätter lägga tillverkningen i Kina, och till och med utökar detta genom att bygga nya fabriker där, trots att vi fått leveranser från Kina där kammare, ljuddämpare och anslutningar varit felaktiga. :4skrika

Fast bara det är billigt så....

Företaget jag jobbar på fortsätter lägga tillverkningen i Kina, och till och med utökar detta genom att bygga nya fabriker där, trots att vi fått leveranser från Kina där kammare, ljuddämpare och anslutningar varit felaktiga. :4skrika

Fast bara det är billigt så....
Det finns alltid någon ekonom som ska "utveckla bolaget", vilket i klartext betyder leverera en sämre produkt till samma pris.

Förståeligt. Det är fan skrämmande vilka enkla verkstadssysslor de lyckas att misslyckas med.

De har kanske haft svenskar som lärt upp dem..

FYFAN FÖR ALLA JÄVLA TRÖTTHUVEN SOM INTE KAN GÖRA SITT JÄVLA JOBB!!

10 dagar fick man vara glad det här året innan det skulle skita sig :mad:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...