Idag är jag förbannad därför att...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
jobbet ringer mig när jag gått för helgen och bitchar om saker som jag redan klarat upp med byggledare (och inte hade ett skit med att göra från början men fick reda ut ändå trotts att jag VERKLIGEN inte har betalt för att vara arbetsledare...)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
...att de finns alltför många i min omgivning som tror att de vet bättre än jag gällande min åsikt om att fortplanta mig.
-Jo, du vill visst ha barn. Brukar det låta...

Jag accepterar att de tycker att barn är den enda rimliga meningen med livet och blöjor samt avföring är det viktigaste som finns att prata om. Låt mig då för fan få ha min åsikt ifred utan att vara tvungen att rättfärdiga mig varje dag. Acceptera att det finns singelmän i 35-årsåldern som har självkännedom nog att inse att de troligtvis inte är lämpliga att vara föräldrar under de omständigheter som råder och på den plats i livet de är.

Jag menar, det är inte så att någon annan blir mentalt eller fysiskt lidande av min åsikt.

Cynism på:Om nu barn är så underbara som det sägs, hur kan det då vara så att över 90% av alla kommentarer jag hör från föräldrar till barn i olika åldrar beskriver hur jobbiga ungarna är?
Cynism av:

Kanske kan uppfattas som litet bitter och att jag inte tycker om barn. Men det är inte meningen. Jag bryr mig bara inte om att jag inte är förälder och kan mycket väl hitta mening i livet som barnlös. Barn är jättefint och mysigt i doser jag klarar av att hantera. Upp till en vecka. Sen vill jag ha tid att låta mig själv vara min högsta prioritet.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
...att de finns alltför många i min omgivning som tror att de vet bättre än jag gällande min åsikt om att fortplanta mig.
-Jo, du vill visst ha barn. Brukar det låta...
Jag accepterar att de tycker att barn är den enda rimliga meningen med livet och blöjor samt avföring är det viktigaste som finns att prata om. Låt mig då för fan få ha min åsikt ifred utan att vara tvungen att rättfärdiga mig varje dag. Acceptera att det finns singelmän i 35-årsåldern som har självkännedom nog att inse att de troligtvis inte är lämpliga att vara föräldrar under de omständigheter som råder och på den plats i livet de är.
Jag menar, det är inte så att någon annan blir mentalt eller fysiskt lidande av min åsikt.Cynism på:Om nu barn är så underbara som det sägs, hur kan det då vara så att över 90% av alla kommentarer jag hör från föräldrar till barn i olika åldrar beskriver hur jobbiga ungarna är?
Cynism av:Kanske kan uppfattas som litet bitter och att jag inte tycker om barn. Men det är inte meningen. Jag bryr mig bara inte om att jag inte är förälder och kan mycket väl hitta mening i livet som barnlös. Barn är jättefint och mysigt i doser jag klarar av att hantera. Upp till en
vecka. Sen vill jag ha tid att låta mig själv vara min högsta prioritet.

Stå på dig! Är själv frivilligt barnlös o man har väl fått höra ett o annat genom åren. Tycker dock att det är viktigt att när man går in i ett förhållande pratar om det så man tycker lika. Allt för många kvinnor som verkar bara "leta" karl för att kunna få barn, sedan va han tycker om det struntar de i.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Stå på dig! Är själv frivilligt barnlös o man har väl fått höra ett o annat genom åren. Tycker dock att det är viktigt att när man går in i ett förhållande pratar om det så man tycker lika. Allt för många kvinnor som verkar bara "leta" karl för att kunna få barn, sedan va han tycker om det struntar de i.

Du som kvinna måste ha haft/fortfarande ha det svårare att få omgivningen att begripa ditt ställningstagande.

Jo, den pucken är viktig. Tydlighet och följsamhet är ju skitviktigt i samkvämssituationer av allehanda slag.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Strandsatt i min lägenhet...

Finns det något värre?

Är bjuden till en fest ditt jag vet att en :tuttar som är intreserad av mig kommer.

Men jag har ingen bil och polarna envisas med att ha nån jävla nörda fps spel och vakta båtar kväll så ingen kan skjutsa mig..

Ibland vill man bara skjuta sig själv.. och om 2h stänger bolaget..

Så jävla mycket för den helgen.. SKIT!
 
Last edited:

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Strandsatt i min lägenhet...

Finns det något värre?

Är bjuden till en fest ditt jag vet att en :boobs som är intreserad av mig kommer.

Men jag har ingen bil och polarna envisas med att ha nån jävla nörda fps spel och vakta båtar kväll så ingen kan skjutsa mig..

Ibland vill man bara skjuta sig själv.. och om 2h stänger bolaget..

Så jävla mycket för den helgen.. SKIT!
Taxi, din fattiglapp ;)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
För att om man köper en 60" LG som ska kunna spela film via USB så ska man väl för fan inte behöva äga en Logitech harmony (vem kör med sånt skräp förresten?) för att gå in i servicemenyn och ändra för att det ska funka!!!!!!!!???? :mad:

Hade det varit en Samsung så hade det garanterat funkat direkt...
 

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
950 SE
Idag är jag förbannad över konsulter i allmänhet, hur f-n kan man betala dyra pengar till nån som kanske har en fin utbildning men totalt saknar erfarenhet och kompetens inom det område dom påstår sig vara experter inom!?
 

Sinnlos

nönö
Gick med
3 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2010 MV Agusta Brutale 1090RR
För att jag lyckades slänga mobilen i golvet på jobbet å nu är den spräckt i touchskärmen...
:huvet
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Lyckades med konststycket att slösa bort 2 timmar och 13 minuter av mitt liv nyss.
Kollade på "The tree of life" då den verkade bra enligt imdb´s betygssättning och ett bra drama är alltid ett bra drama...

Just nu håller jag på och sätter ihop en lista över folk som har varit inblandade i denna film och själva tanken med listan är för att få en översikt över vilka personer som ska bombas med mjältbrandsdoppade napalm-klusterbomber.

:mad:
 

sportbike

Guest
Fångarna på fortet med Agneta Sjödin, fy fan vilken gapig kärring.
Varje gång hon öppnar käften vill jag bara ta strupgrepp på fanstyget :mad:
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top