Idag är jag förbannad därför att...

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Hörru var kom DU ifrån då din lilla uppviglare! :kulspruta
Nu får ju DU inte åka med! :D
KOmma med såna där ideér... *muttrar*
Å jag som hade tänkt att du skulle få fila mina naglar å allt... :(

Klart jag kan sköna dig, kan ju skriva ned din inkomst till exmin 180K. Får jag följa med nu???:D
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Chäfen sa att jag skulle leta upp en frivillig assistent som skulle följa med till SO-asien här framöver... Too hot fo ya?


Jag anmäler härmed intresse för sola och bada pina colad...ehm..assitentjobbet :scouthälsning :tuttar

Klart jag kan sköna dig, kan ju skriva ned din inkomst till exmin 180K. Får jag följa med nu???:D


jag kan..eh..nÖÖÖRSA dig sen kan vi spela biljard ;)
 
Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Håller på och bygger ett garage och är snart klar. Efter att jag spacklat allt så kröp en lång och fin spricka upp mellan två gipsskivor. Rev bort det gamla spacklet och ersatte det med "gipsspackel".
Funkade finfint och sprack inte det minsta när det var klart.
Glad i hågen målade jag hela rasket, och idag när jag kom hem från jobbet så hade motsvarande ställe på DEN ANDRA JÄVLA SIDAN spruckit. :mad: :mad:

Jävligt kul när man lagt ut 1200 :- på färg!

Jävla babianfitta! :mad:

Edit: :mad: :mad:
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:näsblod Jahopp nån som vill byta?? 2:a natten jag inte kan sova.
Inte helt ovanligt är de heller men ssssååååå tråkigt och jobbigt. 48 timmar vaken blir ju kul, hoppas jag kan sova i morgon natt :huvet
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Håller på och bygger ett garage och är snart klar. Efter att jag spacklat allt så kröp en lång och fin spricka upp mellan två gipsskivor. Rev bort det gamla spacklet och ersatte det med "gipsspackel".
Funkade finfint och sprack inte det minsta när det var klart.
Glad i hågen målade jag hela rasket, och idag när jag kom hem från jobbet så hade motsvarande ställe på DEN ANDRA JÄVLA SIDAN spruckit. :mad: :mad:

Jävligt kul när man lagt ut 1200 :- på färg!

Jävla babianfitta! :mad:

Edit: :mad: :mad:

Glasfiberremsa ?
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Glasfiberremsa ?

Jajemän, finns överallt i alla skarvar. Problemet är att det blev en konstig delning på de stående reglarna, så en längskapad gipsskiva med skarp kant möter en med "gropen" för glasfiberremsan.
Förmodligen har pappen släppt på den skivan med gropen (så var det på den andra sidan som jag fixade med gott resultat) eller så har jag inte fasat gipsskivan med den skarpa kanten tillräckligt mycket.

Nåväl, senare i vinter får jag riva bort det gamla spacklet och måla om endast den väggen.

Edit: Kom på att jag rev bort glasfiberremsan på den andra sidan som fixades med gott resultat. Iom att en skiva med skarp kant mötte en med gropen så stack glasfiberremsan ut i luften över den med skarp kant.
Sen när det spacklades så kom det förmodligen luft mellan skivan och spacklet pga. remsan som sen kunde röra sig när det blir fuktig osv. ute.
 
Last edited:

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Karlstad
Hoj
XR1200 -09
Håller på och bygger ett garage och är snart klar. Efter att jag spacklat allt så kröp en lång och fin spricka upp mellan två gipsskivor. Rev bort det gamla spacklet och ersatte det med "gipsspackel".
Funkade finfint och sprack inte det minsta när det var klart.
Glad i hågen målade jag hela rasket, och idag när jag kom hem från jobbet så hade motsvarande ställe på DEN ANDRA JÄVLA SIDAN spruckit. :mad: :mad:

Jävligt kul när man lagt ut 1200 :- på färg!

Jävla babianfitta! :mad:

Edit: :mad: :mad:

Jag hade osb skivor bakom gipsskivorna. Dels för att kunna skruva upp saker var jag vill + att gipsen rör sig mindre. Tar för givet att du har haft glasfiberremsor när du spacklade.

Byt jobb! Det är vetenskapligt bevisat att nattjobb stör sömnrytmen.

Hon kanske går på nått uppåt:näsblod
 
Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Jag hade osb skivor bakom gipsskivorna. Dels för att kunna skruva upp saker var jag vill + att gipsen rör sig mindre. Tar för givet att du har haft glasfiberremsor när du spacklade.

Se svar ovan. Jo, nu såhär i efterhand hade det klart varit en god idé.
Men det är lätt att vara efterklok..
 

marsianmejler

Medlem
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
Beställde ny dator i fredags. Egentligen behövde jag den SKITFORT (men hittar inte vad jag vill ha och vill inte betala mer för lokalhandlare) och internethandlaren lovar leverans på 1-3 dagar och eventuella leveransstörningar ska enligt deras villkor meddelas med orderbekräftelsen. Får orderbekräftelsen, inga orosmoln på min himmel.

Fucking TISDAG ringer jag dom och hör om jag kan få ett kollinummer och då visar det sig att skiten inte existerar! Aaajaja men du vi har en burk, 800 spänn dyrare men bättre processor. Det är priset netto från HP, går inte att fixa billigare no way no how. Vi budar ner den, du har den ikväll. Jag går med på detta ENDAST på detta villkor. Gissa mitt blodtryck när skiten kommer TVÅ dar senare för att de FULLKOMLIGEN SKITIT I att buda skiten och skickat vanligt jävla postpaket. Vidare kan man få exakt samma burk för exakt samma pris från två andra butiker.

Sitter här med en HP Compaq 6730s T5670, betalade 6366:-. Det är klart att jag kunde fått en sämre deal, men jag kunde definitivt fått en bättre. Och hade jag beställt den från en vettig butik från första början hade jag haft den tidigare. Jag har alltså fel burk, jag måste trolla fram 800 extra ur en studentbudget OCH skiten var sen. Jag hade absolut valt en annan väg om inte handlaren matat mig med skitsnack från dag 1.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Oxå min solklara analys: Byt jobb! (eller iaf arbetstider)

Själv gillar jag att jobba natt!

När jag jobbade natt så kunde inte jag heller sova, blev aggresiv och om möjligt ännu mer märklig. Mina vänner bad mig byta jobb annars skulle de sluta omgås med mig.

Bytte jobb - har inga problem med min sömn.:)
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Oxå min solklara analys: Byt jobb! (eller iaf arbetstider)

Själv gillar jag att jobba natt!


:va Jag har alltid haft problem med sömnen, oavsett om jag jobbar dag eller natt.

Men visst prata med min chef jag har läkar intyg på att jag inte ska jobba natt...vad får jag för tjänst....jo natt jobb:näsblod :rolleyes:
 

Dr.Bike

Guest
:va Jag har alltid haft problem med sömnen, oavsett om jag jobbar dag eller natt.

Men visst prata med min chef jag har läkar intyg på att jag inte ska jobba natt...vad får jag för tjänst....jo natt jobb:näsblod :rolleyes:

Då går du till facket, och senare arbetsdomstolen.
Med ett läkarintyg, och att chefen då gör så mot dig, är inget annat ärn mobbing på arbetsplatsen.

Dax att agera.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Då går du till facket, och senare arbetsdomstolen.
Med ett läkarintyg, och att chefen då gör så mot dig, är inget annat ärn mobbing på arbetsplatsen.

Dax att agera.

:D man ska ju inte skratta i denna tråd men...du ska bara veta allt som händer på min arbetsplats :rolleyes: många storknar när de hör. Och jag har pratat med facket...händer inte nå där.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Byt arbetsgivare då eller lägg av att gnälla!!

Har inte gnällt heller.
Det enda jag har gnäll över är att jag är inne i en period där jag inte kan sova. Och de har inte med natt jobbet att göra, då jag har haft dessa problem sen tonåren.

Har för övrigt bara svarat på några saker.
 
Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Byt arbetsgivare då eller lägg av att gnälla!!

Men Izah för helvete. Har du dragit i dej kobra till frulle??

Hon har ju inte ens nämnt sitt jobb, det var du som tog upp det.

Det är fredag, ledigt snart. Dags att varva ner & le sej igenom de sista timmarna ist.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Men Izah för helvete. Har du dragit i dej kobra till frulle??

Hon har ju inte ens nämnt sitt jobb, det var du som tog upp det.

Det är fredag, ledigt snart. Dags att varva ner & le sej igenom de sista timmarna ist.

Lägg av själv, det är snart fredag och dags att varva upp inför helgens arbete!
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top