Idag är jag förbannad därför att...

Jag vet inte om jag ska vara i förbannad eller le tråden egentligen.

Nåja sambon hade lyckats låsa ut sig. Så hon kommer via jobbet och hämtar mina nycklar för att hon "skall hem och hämta en grej".
När hon kommer tillbaka med mina nycklar så visade det sig att hon inte tagit sina nycklar, utan låst in dom igen... För hon "skulle ju bara hämta en grej" ...-Vafan, dina nycklar kanske?
-"Du är ju hemma efter jobbet sen....."

Ibland undrar man om det visslar när det blåser där alltså....
Dags byta lås ! Till ett lås där du och sambon behöver nycklarna för att kunna låsa.
Det lås ni har borde vara över 30 år gammalt.
För minst så länge sedan är det sedan den typen försvann för mig. Rätt ?
Eller köpt på "rea" ?

Last edited:
Dags byta lås ! Till ett lås där du och sambon behöver nycklarna för att kunna låsa.
Det lås ni har borde vara över 30 år gammalt.
För minst så länge sedan är det sedan den typen försvann för mig. Rätt ?
Eller köpt på "rea" ?
Nja de säljs fortfarande, och är vanliga i Finland.
Dock så har vi ett lås som måste låsas med nyckel. (Som är skit, förresten, för ligger vredet på insidan för nära något ändläge så kärvar skiten fast)
Nu var det ju så att hon lämnade nycklarna hemma innan farmor åkte iväg med sonen och låste. Kan väl hända, men hur i helvete lånar man nycklar för att åka hem och sedan låser in dem igen?

Idag är jag förbannad därför att jag lagt ut hojen till salu på skoj.
Mycket intresse trots att ingen nappat än.
MEN Ganska precis hälften av de som hör av sig är bedragare av någon form.

Vad satan är det för fel på folk?

Idag är jag förbannad därför att jag lagt ut hojen till salu på skoj.
Mycket intresse trots att ingen nappat än.
MEN Ganska precis hälften av de som hör av sig är bedragare av någon form.

Vad satan är det för fel på folk?
Vet du något land där det är bättre vara bedragare / kriminell än just Sverige ?
Be dom ta ett foto av körkortet och skicka som MMS.
Det gjorde han som köpte min Sprint RS för att visa att han var seriös.

Last edited:
Vet du något land där det är bättre vara bedragare / kriminell än just Sverige ?
Be dom ta ett foto av körkortet och skicka som MMS.
Det gjorde han som köpte min Sprint RS för att visa att han var seriös.
Det borde gå att plocka internetaccessen av folk som ägnar sig åt sånt där.

En stor del av problemet är väl tyvärr idioter som går på skiten. De skulle väl ge upp om det inte gick att göra stålar på det kan man tycka.

Det borde gå att plocka internetaccessen av folk som ägnar sig åt sånt där.

En stor del av problemet är väl tyvärr idioter som går på skiten. De skulle väl ge upp om det inte gick att göra stålar på det kan man tycka.
Mycket snabbare plocka luftaccessen av dom. I Kenya 1977 när jag var där var rån "a hanging offence" och allmänheten tvekade inte ingripa. För dom hade polisens/politikernas support.
Vid ett rån av en juvelerarbutik i Nairobi var en av rånarna död när polisen kom till platsen.
Allmänheten hade ingripit när dom kom ut ur butiken. Den andre rånaren dog i polisbilen på väg till polisstationen.
I Kenya skickade man inte kriminella till sjukhus. Och lade pengar på sjukhusvård.
Kriminella togs oavsett skick till polisstation.

Last edited:
Mycket snabbare plocka luftaccessen av dom. I Kenya 1977 när jag var där var rån "a hanging offence" och allmämheten tvekade inte ingripa. För dom hade polisens/politikernas support.
Vid ett rån av en juvelerarbutik i Nairobi var en av rånarna död när polisen kom till platsen.
Allmänheten hade ingripit när dom kom ut ur butiken. Den andre rånaren dog i polisbilen på väg till polisstationen.
I Kenya skickade man inte kriminella till sjukhus. Och lade pengar på sjukhusvård.
Kriminella togs oavsett skick till polisstation.
Ja fast det förutsätter ju fysisk kontakt.
Fiskemail borde ju gå att länka till ett simkort, som helt enkelt stängs av.

Varför gör du så? Det var väll onödigt, fäll träden åt rätt håll så blir det bättre. Hade jag bott närmare hade jag hjälpt dej, fälla stora träd i trädgårdar är ju en hobby.

ANDEL VÄGAR I MYCKET DÅLIGT SKICK
Per län. Siffran avser andel i procent.

Jämtlands län 21,8

Västernorrlands län 18,4

Gävleborgs län 16,7

Norrbottens län 15,1

Dalarnas län 14,2

Västra Götalands län 14,1

Västerbottens län 14

Hallands län 12,1

Stockholms län 11,9

Kalmar län 11,1

Kronobergs län 9,4

Skåne län 8,8

Blekinge län 8,2

Örebro län 8,1

Jönköpings län 7,2

Södermanlands län 6,4

Värmlands län 5,3

Gotlands län 4,8

Uppsala län 4

Västmanlands län 4

Östergötlands län 3,5

Gaaaa!!!!
Jag har tvingats till trädgårdsarbete i fyra timmar (bostadsrätt) idag plus att mamma annonserade att hon kommer och ska hälsa på, sova över och det får hon gärna göra men jag bjöd in henne förra och förförra helgen för jag hade tid då och hennes barnbarn fyllde år vid påsk men hon tyckte inte det passade. Då fanns massa mat och bakat. Nu är månadspengen slut och vi äter gröt eller nudelsoppa vilket inte föll mor i smaken.

Och jag hade planerat ett antal timmar på hojen idag när vädret var bra. Nämen då måste det tvättas så hon får rena lakan, trollas ihop nån billig mat på det som finns hemma, städas osv. Så nån hoj har jag inte hunnit än. Tonåring som har nått slags projekt i köket och skapar mer kaos än jag hinner lösa. Öppnar klädkammaren, då har hon mosat in mängder av hennes prylar/kläder som hon inte ville ha på sitt rum längre. Fick tokspel och slängde ut allt ihop för att kunna hänga in min rena tvätt. Stuva ihop hennes prylar tillbaks i hennes rum. Ingen mat klar, ute hörs motorcyklarna köra på. Vilken sekund som helst plingar väl modern på dörren....

Jag är två sekunder ifrån att bara åka härifrån till garaget och fly fältet så får de göra hur de vill. För jag hade ju bestämt att jag skulle köra hoj idag! I morgon skulle vädret bli sämre och det är någon slags släktträff jag ofrivilligt måste anorda.

Fy faan ? finns inget mer jag hatar än när andra bestämmer vad jag ska göra mina få lediga timmar (jobbar sällan under 50 timmar per vecka så det är lite ledigt och det är min egentid som ska rymmas på de få lyxiga arbetsfria timmarna).

Gaaaa!!!!
Jag har tvingats till trädgårdsarbete i fyra timmar (bostadsrätt) idag plus att mamma annonserade att hon kommer och ska hälsa på, sova över och det får hon gärna göra men jag bjöd in henne förra och förförra helgen för jag hade tid då och hennes barnbarn fyllde år vid påsk men hon tyckte inte det passade. Då fanns massa mat och bakat. Nu är månadspengen slut och vi äter gröt eller nudelsoppa vilket inte föll mor i smaken.

Och jag hade planerat ett antal timmar på hojen idag när vädret var bra. Nämen då måste det tvättas så hon får rena lakan, trollas ihop nån billig mat på det som finns hemma, städas osv. Så nån hoj har jag inte hunnit än. Tonåring som har nått slags projekt i köket och skapar mer kaos än jag hinner lösa. Öppnar klädkammaren, då har hon mosat in mängder av hennes prylar/kläder som hon inte ville ha på sitt rum längre. Fick tokspel och slängde ut allt ihop för att kunna hänga in min rena tvätt. Stuva ihop hennes prylar tillbaks i hennes rum. Ingen mat klar, ute hörs motorcyklarna köra på. Vilken sekund som helst plingar väl modern på dörren....

Jag är två sekunder ifrån att bara åka härifrån till garaget och fly fältet så får de göra hur de vill. För jag hade ju bestämt att jag skulle köra hoj idag! I morgon skulle vädret bli sämre och det är någon slags släktträff jag ofrivilligt måste anorda.

Fy faan ? finns inget mer jag hatar än när andra bestämmer vad jag ska göra mina få lediga timmar (jobbar sällan under 50 timmar per vecka så det är lite ledigt).
Måste vara jobbigt att bli så stressad av vanliga vardagssaker. Och att inte ha råd med bättre mat än nudlar men samtidigt ha råd att nöjesköra upp bensin. Märkliga prioriteringar, noll planering.

Inte jag som är grinig utan en vän.

Dom bor norrut o det började snöa i juni förra året o har snöat varje månad och det var i går han blev trött när det började snöa i april, han sa snöar det i maj med då har det snöat i varje månad i 12 månader i streck.
Nu är det väll inte så att snön har legat i ett år men det har snöat.

Fan ta Greta. ?

Inte jag som är grinig utan en vän.

Dom bor norrut o det började snöa i juni förra året o har snöat varje månad och det var i går han blev trött när det började snöa i april, han sa snöar det i maj med då har det snöat i varje månad i 12 månader i streck.
Nu är det väll inte så att snön har legat i ett år men det har snöat.

Fan ta Greta. ?
Har den (inte "hen", gubbkärring) provat att flytta? :va

Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet