Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vanligt i Göteborg.Det är en feature, när inte väggarna och taket är rakt
En bekant bodde i en gammal statarlänga som hade byggts om till "moderna lägenheter" på 80 talet.
Vi skulle hänga upp en spegelvägg (80tal you know)
Vi började med att måtta från golv och satte en rad, såg förjävligt ut
Vi provade att måtta från tak, såg förjävligt ut
Jag slängde upp ett vattenpass på väggen och drog en utgånslinje ifrån, såg fördjävligt ut.
Det skiljde 20cm i takhöjd efter den väggen.
Vi hade fest där en gång och upptäckte att ölburkarna rullade ner till ena hörnet av golvet
Alla garderober och skåp hade kilar och silikon mot väggen.
Men en sak hade dom lyckats med, kåken var varm och dragfri, den låg förjäkligt vackert till och den hade sin charm ändå
Halva stan är byggd på gammal träskmark eller lera. Andra halvan på berg.
Kungsladugårdsgatan är byggd där det förut gick en bäck (kanske utan betydelse). Mellan Ståthållare gatan och Snäckvägen är det en rad radhus på västra sidan av gatan.
Var på besök i en lägenhet och tyckte nått var fel. Boende bekräftade: Släpper man en boll på golvet rullar den på golvet ut mot gatan. Hela huset lutar.
På Ostindiegatan lyfte man för omkring 20 år sedan nr 13 och 15 som jag minns det, med hydraulik, hela 3-våningshusen. Det såg på domkrafterna ut som husen sjunkit mest i den änden som var närmast älven.

Hon körde vidare några hundra meter, vände och fortsatte förbi oss och in på en korsande väg. Det var årets största idiot hittills. Men jag är trots allt rädd för att hon blir petad från tronen innan året är slut.