Slut som människa fick jag loss en halvdag från jobbet dagen före försäljning av lya, har stressat klart det mesta så gick genom, sortera nycklar och så skulle hojarna ur garaget. Dom har väl stått något år eller så, rulla upp dom på tvättplattan o damma av dom som hastigast. Rulla tillbaka och börja krångla fram batterierna för att kolla EKG flatline. Fick igång insprutaren ganska snabbt, efter lite på & av gav jag varv en stund o den gick för egen maskin. Halvljuset flimra lite men går ej att stänga av, nötter och någon annan manöver var jag inte på humör för. Typ 15°C i garaget året runt så det var iaf bekvämt. FörgasarHondan var lite tjurigare så ministartern som var dåligt laddad från början, såklart, krokna. Yamma never bestämde sig för att spontanstanna, modernt, och allt var toppen. Laddade laddaren, knalla med hunden, skrev under lite papper hos mäklaren och fördrev tid. Hjärtat kom förbi med något mc-skydd och jag bestämde att det var bra att köra runt lite för någon form av laddning i hennes Yuasa. Innan hade jag försökt putta igång den efter att ha flämtat upp för en backe men nä. Veva igång den med startern, satte tanken någorlunda på plats och skrota iväg. Kom 3 meter *böh* som det låter när en Yamaha dör, kula! Dumpar kopplingen o tro fan den drar iväg. Får hålla bra varv när jag vänder runt på gatan jag åker fram o tebax på men efter tag verkar det bättre. Laddar kanske 1 5km, ger på lite extra o svänger in mot parkeringen.. *böh - böh - bööööh* Nöjd.
På fanimig 3 sekunder kom efterföljande moppefukkon fram och fråga om det gick bra, nä inget batteri.
-Hjälp o putta?
-Tack men jag ger upp nu.
Ordning o reda på dom minsann. Rulla fram åbäket till en gångväg som gick utför, *putt-puff-putt-putt-putt* Sen var det bara att putta den tillbaka till garaget 100m uppför, Yamma never..
In med skiten, skruva loss batteriet som satt onödigt krångligt med 4 skruv, två kontakter och säkert någon mojäng jag inte riktigt såg men tog ett kort innan iaf. Vart vi ska.. ja Biltema kanske har, Jula är iofs närmare så vi kollar där. Jefla uddamått visade det sig med 70mm tjocklek och jag kunde bara minnas att det precis fick plats så det var bara att ge upp batterisöket o beställa sen istället. Käkade och åkte o hämta trailern istället.
Mätte upp om Hondan också kunde få plats men den är bra bred över styret så.. Lastade liket.
Yamma never, Honda ever:
Testade sen att putta igång förgasaren men ville inte, ta starthjälpen då sa den bättre hälften och jo det är väl en bättre idé. Hmm tittade ner på batteriet och knappen där man kan trycka för att se laddstatusen på det gröna lithiumbatteriet, den ser lite ljummun ut minsann, Tittar lite noggrannare och ser att det letat sig ut någon hemlig smet från batteriet, kula!
Två hojar med noll batterier, fick backsa in skiten baklänges, inge tungt alls faktisk över kanter o helvete men sen efter att ha spänt lite fiffigt stod båda som berget trots noll golvöglor. Kom väl hem vid 21:30 denna dag också trots att jag tagit höjd # trött.
På fanimig 3 sekunder kom efterföljande moppefukkon fram och fråga om det gick bra, nä inget batteri.
-Hjälp o putta?
-Tack men jag ger upp nu.
Ordning o reda på dom minsann. Rulla fram åbäket till en gångväg som gick utför, *putt-puff-putt-putt-putt* Sen var det bara att putta den tillbaka till garaget 100m uppför, Yamma never..
In med skiten, skruva loss batteriet som satt onödigt krångligt med 4 skruv, två kontakter och säkert någon mojäng jag inte riktigt såg men tog ett kort innan iaf. Vart vi ska.. ja Biltema kanske har, Jula är iofs närmare så vi kollar där. Jefla uddamått visade det sig med 70mm tjocklek och jag kunde bara minnas att det precis fick plats så det var bara att ge upp batterisöket o beställa sen istället. Käkade och åkte o hämta trailern istället.
Mätte upp om Hondan också kunde få plats men den är bra bred över styret så.. Lastade liket.
Yamma never, Honda ever:
Testade sen att putta igång förgasaren men ville inte, ta starthjälpen då sa den bättre hälften och jo det är väl en bättre idé. Hmm tittade ner på batteriet och knappen där man kan trycka för att se laddstatusen på det gröna lithiumbatteriet, den ser lite ljummun ut minsann, Tittar lite noggrannare och ser att det letat sig ut någon hemlig smet från batteriet, kula!
Två hojar med noll batterier, fick backsa in skiten baklänges, inge tungt alls faktisk över kanter o helvete men sen efter att ha spänt lite fiffigt stod båda som berget trots noll golvöglor. Kom väl hem vid 21:30 denna dag också trots att jag tagit höjd # trött.