Idag är jag förbannad därför att...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Slåss för IS, mörda, våldta, och skända allt du kan: Du är välkommen hem när du tröttnat! Här, ta lite bidrag! Klart du ska ha hjälp med bostad och körkort, klart du ska återintegreras I samhället! Tack för att du slutat mörda och våldta otrogna!

Slåss mot IS och posera på bild med besegrade fiender: Avskum! Krigsbrott! Hur fan kan man göra så som du gjort!? Det blir buren, utan att passera gå!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...rnspappa-doms--poserade-med-doda-och-stympade

Samtidigt kallar vår kära public service dessa terrorister för aktivister, resenärer, stridande och andra mer humana termer. Anders Lindberg tycker att terrorister är minsann också människor...

Inte ett enda återvändande IS-kräk har åtalats för de vidrigheter som denna avskyvärda mördarsekt ägnar sig åt, men fan ta den som vågar stå upp emot dessa avskum! Då blir det fängelse, för vi måste ju "upprätthålla någon form av värdighet även inom krig"...

Detta kan vara något av det sjukaste hittills. Jag kräks på det svenska rättsväsendet och deras efterblivna moralkompass. Att diskutera bidrag och återintegreringsåtgärder för avhoppade IS-terrorister samtidigt som man dömer de som slåss mot asen till fängelse är en sådan otrolig skymf, en ren förolämpning, mot alla de som fallit offer för IS grymheter och mot de som riskerar livet för att stoppa det!

Fy fan rent ut sagt!

Jag tror faktiskt alla vill att de ska straffas för vad de gjort.
Det är väl bevisningen som är lite svår.
Hade kanske varit bra med den lagstiftning som Norge har.
Sedan är väl frågan också vad som händer med fruar och barn som inte mördat sig runt?
Och frågan VARFÖR dom vill komma hem? :va
Det finns ju andra ställen som försöker skapa sina kalifat, varför inte åka dit?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Slåss för IS, mörda, våldta, och skända allt du kan: Du är välkommen hem när du tröttnat! Här, ta lite bidrag! Klart du ska ha hjälp med bostad och körkort, klart du ska återintegreras I samhället! Tack för att du slutat mörda och våldta otrogna!

Slåss mot IS och posera på bild med besegrade fiender: Avskum! Krigsbrott! Hur fan kan man göra så som du gjort!? Det blir buren, utan att passera gå!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...rnspappa-doms--poserade-med-doda-och-stympade

Samtidigt kallar vår kära public service dessa terrorister för aktivister, resenärer, stridande och andra mer humana termer. Anders Lindberg tycker att terrorister är minsann också människor...

Inte ett enda återvändande IS-kräk har åtalats för de vidrigheter som denna avskyvärda mördarsekt ägnar sig åt, men fan ta den som vågar stå upp emot dessa avskum! Då blir det fängelse, för vi måste ju "upprätthålla någon form av värdighet även inom krig"...

Detta kan vara något av det sjukaste hittills. Jag kräks på det svenska rättsväsendet och deras efterblivna moralkompass. Att diskutera bidrag och återintegreringsåtgärder för avhoppade IS-terrorister samtidigt som man dömer de som slåss mot asen till fängelse är en sådan otrolig skymf, en ren förolämpning, mot alla de som fallit offer för IS grymheter och mot de som riskerar livet för att stoppa det!

Fy fan rent ut sagt!
Har du också fattat att de folkvalda faktiskt försöker utplåna oss? Nu är jag negativ och arg igen, men jag skulle hellre ta upp vapen och avsätta/avrätta de ansvariga än att fortsätta skämmas för sverige, tills nån jävla skäggapa till jihadistjävel avrättar mig och min släkt istället.
Fan ta dom.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
…Försäkringskassans förb... elektroniska formulär för ansökan av sjukpenning. Inte alls pedagogiskt upplagt. :fakta
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Ibland är det träligt att ha rätt... :(

SJ kör samma stil så jag har följaktligen inte begärt tillbaka något på åratal... :hej :krama
Jag har råd att vara utan deras pengar men när de skickar brev och uppmanar en att söka sjukpenning så... Jag har ändå redan betalat in dom pengarna så att säga. Såg en länk längre ner när man skickat in formuläret där de bad en ge betyg hur de sköter sig med formuläret. Tror inte jag får några pengar nu… :lol

:krama:hej
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
... på människor som inte använder blinkers i rondeller! :huvet

+2546799 på den.
Och alla övriga ställen där det är för jobbigt att blinka. :huvet
En tidigare kommentar här var att biltillverkare numer använder fruktansvärt dåligt material i blinkersspakar eftersom de alltid är trasiga...
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
+2546799 på den.
Och alla övriga ställen där det är för jobbigt att blinka. :huvet
En tidigare kommentar här var att biltillverkare numer använder fruktansvärt dåligt material i blinkersspakar eftersom de alltid är trasiga...
Det kanske är LED-problemet som är för dyrt att laga:
https://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=308807
13000 kr för en trasig blinkers...inte undra på att BMW-förare undviker att slita på dem.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Glömde skicka med kamkedjesträckaren till Eliassons Racing som håller på o montera ihop motorn! :huvet
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Börjat få BSOD på datorn. Förmodligen nån del i hårdvaran som blivit gammal.
Den har förvisso tjänat mej ganska troget i snart 7 år, men jag har varken lust eller pengar till en ny just nu.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Börjat få BSOD på datorn. Förmodligen nån del i hårdvaran som blivit gammal.
Den har förvisso tjänat mej ganska troget i snart 7 år, men jag har varken lust eller pengar till en ny just nu.
Om du inte är helt tappad bakom en teknisk vagn (vilket jag anar du inte är eftersom du använder dig av termen BSOD;) kan jag tipsa om att tanka hem UBCD (ultimatebootcd). Finns många matnyttiga program för att felsöka hårdvaran på. Har du tur är det minnet som är relativt billigt och enkelt att byta ut.
Edit; Finns här: https://www.ultimatebootcd.com/download.html
 
Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Överhettning pga damm, taskig fläkt,.eller nätaggregat som inte är stabilt.

Torkade elytkondingar eller svullna på moderkort eller nätaggregat är lätta
att hitta - iaf dom svullna.

Byta ut mot nya med samma spec i Farad samt minst med samma spänningstålighet.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Man blir förbannad när trådar man engagerat sig i bara försvinner...

Så irriterad att lamellerna klistrar ihop på mig!!
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top