Idag är jag förbannad därför att...

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Sportradion kapad P3 för att det var vi i femman på P4, sportfånarna får väl vänta tills vi i femman är slut eller lyssna på någon pod.
Ge fan i P3
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Fiatingenjörer, vad fan, hur svårt kan det vara? :mad:
Så, kom igen vad ere...
Har haft tre Fiat, stor genomgång innan SBP, sen inga probs, aldrig lämnat mig i sticket...

(OT-Parentes. Tidiga SAAB 9000 och Fiat är mycket släkt. Saab ingenjörerna behövde dock ytterligare drygt 350 kg plåt för att få ihop det...)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Så, kom igen vad ere...
Har haft tre Fiat, stor genomgång innan SBP, sen inga probs, aldrig lämnat mig i sticket...

(OT-Parentes. Tidiga SAAB 9000 och Fiat är mycket släkt. Saab ingenjörerna behövde dock ytterligare drygt 350 kg plåt för att få ihop det...)

Airbag & tut-modulen har tappat kontakten med resten av bilen.
Men, den är ju inte gjord att bytas ut, direkt. För det första måste man peta fula hål i ratten för att kunna släppa clipsen som modulen sitter med. När man pillat med det en halv eftermiddag, för clipsen kan ju inte sitta i rät vinkel med hålen heller (vad fan som nu var problemet med en skruv?), märker man att det är en mycket klen bandkabel som är totalt väckad som antagligen är problemet, går ett skarpt väck tvärs över alla banor utom en, inte konstigt om den inte får ström? Varför sätter man en sån klen där? Oskyddad? Roterande kontaktbläcket som löper dåligt (knastrar om'et) och då rivit bandkabeln ur plastclipset (murket fast bilen är under 10 år), som sedan blivit nypt. :tummenupp
Nåja, nytt kontaktbläck med kabel då. Näe, rattfan sitter ju fast med en tunn jävla låsmutter i det klenaste gods sedan någon uppfan colaburken, bra nära lika mjukt material också. Inte meningen att lossas utan att ha sönder det heller. Rattstången verkar också vara gjord av ost.
Nåja, ingen idé att bråka med detta utan delen jag behöver byta ut. Googlar upp denna, och den verkar endast säljas som en hel modul all el som sitter bakom rattskrället = dyrt uta helvete.

:gnissla

DSC_0017.JPG
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Äsch, va lite positiv för fan, den startar ju än så länge.
Åsså heter det veck :fakta:hej

Nåjo, det gör den, jobbigt att sälja skiten med en röd lampa och "airbag failiure" blinkande på färddatorn bara. Inte gillar besiktningsgubbarna det heller. Jag ska ju köpa kåk, inte fan har jag plats för sånt där lall i mitt liv inte. :) När inte bilar är gjorda för att hålla kunde de ju vara gjorda för att skruvas på istället, men detta är ju fasen gjort för att jäklas med flit. :(

Man måste ju betona "Ä"-ljuden så bilfan märker att man är förbannad. :7peta
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Nåjo, det gör den, jobbigt att sälja skiten med en röd lampa och "airbag failiure" blinkande på färddatorn bara. Inte gillar besiktningsgubbarna det heller. Jag ska ju köpa kåk, inte fan har jag plats för sånt där lall i mitt liv inte. :) När inte bilar är gjorda för att hålla kunde de ju vara gjorda för att skruvas på istället, men detta är ju fasen gjort för att jäklas med flit. :(

Man måste ju betona "Ä"-ljuden så bilfan märker att man är förbannad. :7peta
Hittardu

jävla dator.

Hittar du delar själv eller?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Du

Du måste tänka lite som en Italienare, eeehhhhh, domani, vafan culo.......

Sisst jag hade bort det där på en bil var det M6'or under små lock på baksidan av ratten som höll airbagmodulen inne, sen satt rattskrället med M10 skruv med låsflänsar i 8.8 stål bara, ena näven på ratten och andra på spärrskaftet, "klapp-klapp" = borta. Vissa saker var bättre på '90-talet. :näsblod
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Sportradion kapad P3 för att det var vi i femman på P4, sportfånarna får väl vänta tills vi i femman är slut eller lyssna på någon pod.
Ge fan i P3
Sport hör inte hemma i P3.

Så, kom igen vad ere...
Har haft tre Fiat, stor genomgång innan SBP, sen inga probs, aldrig lämnat mig i sticket...

(OT-Parentes. Tidiga SAAB 9000 och Fiat är mycket släkt. Saab ingenjörerna behövde dock ytterligare drygt 350 kg plåt för att få ihop det...)
Farsan hade en Fiat Uno.
ALLT som hade med elektricitet att göra var kopplat till en slumpgenerator.
Av det jag sett så verkar inte heller andra italienare vara bättre.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Farsan hade en Fiat Uno.
ALLT som hade med elektricitet att göra var kopplat till en slumpgenerator.
Av det jag sett så verkar inte heller andra italienare vara bättre.

Verkar onekligen som att de blint köpt in alla elektronikkomponenter av den som sålt dem billigast, utan att nödvändigtvis kolla upp att de faktiskt kan tillverka elektronikkomponenter. :crash
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Verkar onekligen som att de blint köpt in alla elektronikkomponenter av den som sålt dem billigast, utan att nödvändigtvis kolla upp att de faktiskt kan tillverka elektronikkomponenter. :crash
Äh,
alla kör med Bosch, Valeo eller Hella, det är underleverantörerna som schabblar.
Jag kör Fiat, funkar kalas :tummenupp
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top