Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ktmjacke skrev:blev ju nästan pinsamt mycket killtråd av det härMåste ju betyda att vi bryr oss så mycket om hur ni tjejer har det,eller hur?
![]()
Nääääää,ja e "manssakskämpe"t-rex skrev:Kvinnor är ju trots allt orsaken till att vi är här, eller?

Det finns fler rapporter som talar för att löneskillnaderna över lag är mycket små och i princip försumbara oavsett privat anställning eller statlig..URRninja skrev:Den rapporten bygger på siffror som gäller anställda på statliga myndigheter. De flesta anställda i Sverige arbetar hos privata arbetsgivare och där är problemen betydligt större. Enkelt att förstå.
http://www.meyersson.com/wage5.pdfUsing a new data set covering most privately employed workers in Sweden, we compare gender wage differences to those previosly reported for Norway and the US. The central finding is that the wage gap is small when comparing men and women working in the same type of occupation for the same employer. [...] At the occupation-establishment level, the gap defined in this way is lowest among blue-collar workers, about 1.4 percent, while it is larger among white collar workers, about 5 percent.
Macho Woman skrev:Ann-Charlotte! Ordet feminism betyder att man inser att mannen har haft en maktposition i samhället, men att man anser att män och kvinnor ska vara jämlika. Hur vi ska komma dit finns det olika åsikter om, men vi kommer aldrig någonvart så länge majoriteten av killarna och tjejerna inte anser att det är en viktig fråga.
Goodstuff skrev:Att påstå att kvinnor och feminister har media i ett järngrepp är ju verkligen en sanning med stor modifikation. Faktum kvarstår och det är att vi trots ett hårt arbete, av "rödstrumpor", dagligen och överallt förfördelar kvinnor till frömån för män enbart baserat på kön. Det är en stor jävla skandal.
ktmjacke skrev:Nääääää,ja e "manssakskämpe"![]()
Handlar om ett gäng homosexuella mörkhyade män från planeten Ur-Anus som genomsöker universum för att befria männen från kvinnornas ok.... C:a 30 min lång, svartvit, med knaggligt engelsktalande danskar i huvudrollen. En av de roligaste filmer jag sett faktiskt Annchua skrev:Men kvotering tycker jag är fel.. det kan bli bra men det kan oxå sluta med pannkaka.
Relapse skrev:Jag har alltid tyckt att kvotering är lika orättvist som orsaken till kvotering d.v.s. den ojämlika fördelingen av kvinnor/män i maktpositioner...
Men på senare tid är jag inte lika tvärsäker på den saken. Om det stämmer att män väljer andra män så blir det jäkligt svårt för kvinnor att komma i fråga för chefspositioner öht. Så då kanske kvotering kan vara ett sätt under en begränsad tid för kvinnor att öka sin representation i styrelser och politiska nämnder m.m.
Fast jag gillar inte kvotering ändå. Fast det kan bli ett fall av "ändamålet helgar medlen" kanske?
Relapse skrev:Fast jag gillar inte kvotering ändå. Fast det kan bli ett fall av "ändamålet helgar medlen" kanske?
Diversion skrev:När det gäller mina dambekanta så har jag har inga personliga erfarenheter av att de diskriminerats inom något område så jag kan inte säga hur utbrett problemet är. Dock så står jag fast vid att en handful skränande kändisfeminister lägger beslag på hela debatten i media.
Dessutom så är de fullständigt övertygade att de talar för varenda kvinna i hela Svea Rike. Vem har givit dem den rätten? Jag står också fast vid att alla karlar utom en handful hukar sig i skräck och håller käften för att inte få skallen avbiten ifall de skulle säga fel sak.
Goodstuff skrev:Som det ser ut i dag så har vi kvotering. Inte uttalad men dock effektiv och det är att män väljer andra män på andra grunder än deras kompetens. Ingen blir särskilt upprörd eftersom detta är normen.

Goodstuff skrev:Som det ser ut i dag så har vi kvotering. Inte uttalad men dock effektiv och det är att män väljer andra män på andra grunder än deras kompetens. Ingen blir särskilt upprörd eftersom detta är normen.
Ett problem med "feministdebatten" är att killar (oftast är det killar men ibland även kvinnor) som inte håller med alldeles för ofta använder sig av invektiv och uttryck som "skränande kändisfeminister" istället för att diskutera sakfrågan och argumenten. Klassiska exempel är ju "Lundell-Linna" och "Skugge-Ranelid" debatterna.
Vad är det för fegisar till karlar som inte vågar diskutera problematiken? Kan det bero på insikten om deras svaga argument?
Diversion skrev:Men det ÄR ju skränande kändisfeminister. Fegisarna är tysta för att annars råkar de ut för samma öde som i min klass i gymnasiet. Skrik och vrål. Enklare hålla käft för husfridens skull då.
Diversion skrev:Ang. kvotering på högskolan hade vi en kvinnlig professor som lärare i kvalitetsteknik. Detta var i samma veva som utbildningsminister Carl Tham ville kvotera in kvinnliga professorer på landets högskolor.
Vår lärare blev förolämpad av blotta tanken. Hon ville inte tillhöra något "B-lag" då hon ärligen förtjänat sin doktorsgrad.
Jag skulle själv inte vilja kvoteras in, hur kan kollegorna respektera ens yrkesskicklighet om man är där på nåder?
Goodstuff skrev:ÄR de verkligen det? Får de inte ha åsikter för att de är kända eller för att de är feminister? Hur är man skränig i en tidning? Tycker det är ett ganska klent resonemang du för angående feminister i den offentliga debatten.
Jag tror många missuppfattar tankarna om positiv särbehandling/kvotering. Det är inte så att första bästa kvinna som söker väljs före alla karlar utan vid likvärdig kompetens så väljer man kvinnan, eller invandraren för den delen.
Det är väl inte svårt att inse att normen i dagens Sverige är en vit, heterosexuell man? Om man anser att en handikappad, lesbisk, svart kvinna (för att dra det till sin spets) har samma förutsättningar att lyckas som "normen" kanske man ska våga titta på hur vi lever en gång till.
Diversion skrev:Man är "skränig" i en tidning om man i likhet med t.ex. Skugge inte kan skriva en artikel utan att spy giftgrön galla över en grupp människor, i detta fall halva mänskligheten. De brukar f.ö. inte dra sig för att använda invektiv.
Diversion skrev:Jag är fullt medveten om vad kvotering innebär.
--snip ---
Ännu mer förbannad skulle jag bli om jag visste att den som talar för min sak egentligen skiter i mig och ser mig bara som ett redskap och slagträ för att få mer politiskt inflytande eller som i Skugges fall utökat kändisskap.
Goodstuff skrev:.. .och de är nog glada att andra orkar göra det - även om de är "kändisar"
Goodstuff skrev:What goes around comes around kanske? Visst finns det delar av feministerna som skriver korkade saker som gör mer skada än nytta för deras idéer."
Diversion skrev:Fullt möjligt men varför ser man BARA kändisar, är det bara dom som orkar engagera sig eller är dessa de enda som skådat ljuset till skillnad från vanligt folk som inte vet sitt bästa?
Diversion skrev:Ah pudelns kärna, hämnd! För att undvika missförstånd så är jag helt för ett jämlikt samhälle. Det som vaginaltalibanerna eftersträvar är dock inte ett sådant. Det är ett samhälle där alla kvinnor (men mest de själva) även om de aldrig personligen förorättats skall få uprättelse för alla oförätter sedan stenåldern. Vi män skall även om vi aldrig personligen diskriminerat en kvinna betala för all diskriminering sedan samma stenålder.
Goodstuff skrev:De har ju hamnat i en situation där de skriver krönikor på stora svenska tidning pga sitt engagemang. Linda Skugge var ju inte känd innan hon började skriva utan blev känd för att hon började skriva i tidningen Ultra. Ska hon lägga av för att hon blivit känd?
Det jag menade var att i debatter brukar svinhugg komma igen.
Resten av ditt inlägg är kvalificerat skitsnack. Det kanske finns en promille som vill ha "hämnd" medan resten har en vision om ett mer rättvist och jämnställd samhälle för alla individer oavsett kön, ras eller sexuell läggning.
Att kalla feminister för vaginaltalibaner är så otroligt onödigt och meningslöst. Vad är din argumentation? Att människor som jobbar för att orättvisor ska försvinna egentligen har en hemlig agenda som går ut på hämnd och personlig vinning? Trodde för en sekund att du hade mer på din lyra i diskussionen om feminism men du har ju inte en aning om vad det handlar om. Tack för mig.

|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |