Iceman har lämnat oss.

Träffade honom för första gången på träningslägret i Brno nu i April när han körde ERF-racet där och sedan satt han bredvid mig på kvällsmiddagen och prisutdelningen. Träffade honom på nytt i Anderstorp och han stod bredvid mig på startgriden på Rookie 1000 racet där och vi skojade om att han skulle varva mig. Jag har bara träffat honom dessa gånger men saknaden är ändå stor för han var alltid så himla trevlig och snäll. Det känns helt overkligt att han är borta. En stor förlust.

fy fan va tragiskt.... var ju inte länge sedan vi var ute o hade kul.

RIP

//Anders

Last edited:
Åh herregud. Jag kände dig inte väl, men har ändå pratat med dig på Sviestad. Det känns så fruktansvärt.

Tankar går till nära och kära.

Så otroligt trevlig människa med massor av livslust och så otroligt cool.
Kan inte tro att det är sant, vila i frid Jocke

//Alexander Lind

Otroligt tragiskt när sån här händer.
Vila I Frid, hojbroder.

Mina tankar går till familj och vänner

Käns onödigt

Träffa dig första gången på anderstorp och såg fram mot fler fajter i R1000 på resterande SM.

Vila i frid

V.I.F .. Tankar till nära och kära.
Jag pratade med Kimo (Bollox) precis. Han mår under omständigheterna
ganska bra. Jag fick gåshud över hela kroppen och mås i hallsen när vi pratade. Obehagligt. Kimo har delat husvagn med Jocke i nästan 3 veckor.
Jag kan inte änns tänka mig hur han känner sig.

Träffade bara Jocke kort en gång men det verkade vara en hyvens kille. Oerhört ledsamt att höra detta. Tankarna går till familj, vänner och bekanta.
Får väl även passa på att stämma in i de övrigas åsikt - stäng ner den där skiten.

/Freppa

NEJ! Jag är riktigt rörd av det här! Vad tråkig morgon detta är! :(

Vila i fred Jocke!!

Miinin! Kom hem!

Det är inte lätt när en fantast lämnar oss. En person som brann för mc och ville verkligen köra IOM.
Den enda glädjen i denna sorg är att du fick och gjorde det du verkligen ville.

Du kommer alltid vara en hjälte för din dotter och anhöriga. Du kommer vaka över dom och hjälpa dom på ditt sätt.

Många tankar och omtanke går till dina nära och kära och ha det så bra där du är nu.

/Liwa1, Nitrous & Leja

Usch...man får rysningar och det gör ont att höra sånt här. :(

Tankar går till hans nära och kära o till er som kände honom. Att dö när man gör nåt som man brinner för kanske gör att döden inte känns lika skrämmande.

Men sorgen och saknaden...den stora tomheten som lämnas kvar, den är ofattbart skrämmande och gör så ont.

Va rädda om er därute på era hojar.

//Madelene

mkt tråkigt, tankar till de anhöriga och teamet.

en livsfarlig bana det där, tror inte miinin lägger ner sin satsning trots allt så istället håller jag tummarna för att allt går bra med han.

Fruktansvärt!!! Men han gjorde något som han älskade! Han var säkert medveten om att det inte är riskfritt det han gjorde men det är ju lite av kicken. Ellerhur?
Motorcyklen var tydligen en stor del av hans liv men också det som tog det ifrån honom.

Tankar till anhöriga!

Dom få gånger jag har träffat dig har du alltid varit trevlig och sprudlat av glädje.

Skänker en tanke till dina nära och kära.

Så tragiskt.

V.I.F

Iceman

Vi lärde känna denna underbare man i Brno i år.
Alla våra tankar är hos de anhöriga o vänner
Vila i frid vår vän.
/ Familjen Lacnak (Hanna, Johnny, Frank)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman