Iceman har lämnat oss.

Träffade Jocke första gången på Stockholmsmässan för 2 år sen då jag och Jenny jobbade tillsammans med honom och hans bror Torbjörn.
En trevlig och vänlig kille med ett stor hjärta som inte hade långt till ett leende. Det är ofattbart att han nu inte finns med oss längre :(

Tankarna går till hans nära och kära! Hoppas du har kommit till en fin plats nu Joakim!

Så otroligt tragiskt, lärde känna jocke för en tio år sedan när man var fjortis och tyckte Jocke var en häftig prick som man gärna hängde med. Praoade alltid på Iceman och trots att min punktlighet inte var allt för stor så fick man alltid högsta betyg i omdöme. Fick min lön i pizza av jocke.......
Fick en obehagskänsla för 2 dagar sedan när jag tänkte på jocke och tt men avfärdade den som nonsens..........

Jocke hade ett stort och varmt hjärta, saknar dig!

// Erik

Last edited:
R.I.P Iceman. :(

Man får mindre och mindre lust för mc i år. :(

Nej va hemskt och tråkigt!
Tänker på er annhöriga... Kämpa på :(

Vila i frid Jocke

Kristoffer
#76 R600

Otroligt trist....

Jag följde Jockes satsning på landsvägsloppen på hans hemsida, tyckte det var spännande med någon härifrån som vågade köra de tävlingarna, synd att den skulle få ett så hemskt slut.

Åh fy fan vad trist. :(
Finns inte mkt annat att säga förutom att man beklagar och sänder en tanke till alla anhöriga... :(
Vila i frid, och må din gud vara hjulburen.

Nej, nej, nej. Inte det. :(

Kände honom inte men mailade lite nångång.

När jag såg att han skulle köra IoM så var min första tanke "hoppas det går bra". Men det gjorde det inte tyvärr. Väldigt sorgligt.

Har varit där och tittat på tävlingarna. 4 förare och 4 turister omkom under de två veckorna.

Vet inte hur man ska ställa sig till sådana tävlingar. Det är frivilligt. Man är medveten om riskerna (säger man) men såklart tror alla att dom ska klara sig (annars kör man ju inte).

Stackars anhöriga.

Det är inte sant!
Har pratat med Jocke ett flertal gånger, en så otroligt trevlig, pratsam och glad kille. Fy vad tragiskt :(

Så fruktansvärt!
Har gått som på moln sedan debuten på Falkenberg i helgen men när men läste detta i morse åkte man ner i skosulorna igen och man blir åter igen påmind om den hårda verkligheten.
Kände inte Jocke personligen men har läst lite om hans satsning på Isle of Man och det känns väldigt tungt idag.
Tankarna går till hans familj och vänner.

Sov gott min vän!!

Hade inte känt dig särskilt länge men vi kom ju överens om att åka till öarna tillsammans före jag fick förhinder.

Vi skulle ju dessutom köra ful-erf ihop på skoj.
Hade mycket kontakt sista tiden och allt känns för jävligt just nu.

Vad jag framförallt minns när jag tänker på honom är hur oerhört glad han alltid var samt att åka hoj var verkligen hans liv.

Han brann verkligen för det han gjorde och var oerhört passionerad för sporten.

Våra tankar finns hos din familj.

Finner inte ord för avslut, så jag säger inget, men glömmer dig aldrig....

/Mikael/Lena/Jonna

finns inget att säga... finner inga ord... kände inte jocke pesonligen men har ju träffats på mässor runt om i sverige, alltid lika trevlig och glad!. idag låter jag bli min hoj... R.I.P

CHIPPEN_no1 skrev:
finns inget att säga... finner inga ord... kände inte jocke pesonligen men har ju träffats på mässor runt om i sverige, alltid lika trevlig och glad!. idag låter jag bli min hoj... R.I.P
nej, idag blir det inget körande alls... :(

Kände dig inte men vila i frid... tankar till familj och vänner.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT