Ibland undrar man :kocko

Quart

problemlösare
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
Honda vfr 800 -06
Körde igår mellan Göteborg och Borås i bilen, dessvärre.
Detta är motorväg 110km
Låg i c:a 140km/h och körde om 3 bilar, när jag passerat bil 2 hör jag ett vrål och kollar på vägrenen.
Jag och de andra bilarna blir då omkörda på insidan av en mc med passagerare.

Mc kastar sig ut c:a 150 meter framför mig.
Mc hinner då upp flera bilar och en buss.
Då det ligger bilar på omkörning av bussen kastar sig mc återigen in på vägrenen och kör om på insidan igen. :kocko

Det rök ganska gott om allt grus som låg på vägrenen.
För ett ögonblick tänkte jag, hoppas den jäveln vurpar.

Är det bara jag eller är det fler som tycker att det borde finnas gränser för vad solk hittar på vägarna med mc.

Jag tycker också det är kul att "skoja lite" men det sker inte på motorvägen
Hade inte varit så kul om dessa killar fått en sladd och vurpat och någon sedan kört ihjäl dem.

Quart skrev:
Detta är motorväg 110km
Låg i c:a 140km/h och körde om 3 bilar, när jag passerat bil 2 hör jag ett vrål och kollar på vägrenen.

Då det ligger bilar på omkörning av bussen kastar sig mc återigen in på vägrenen och kör om på insidan igen. :kocko

Är det bara jag eller är det fler som tycker att det borde finnas gränser för vad solk hittar på vägarna med mc.

Hade inte varit så kul om dessa killar fått en sladd och vurpat och någon sedan kört ihjäl dem.

Tycker det är taskigt mot den som sitter på...
...och taskigt att röra upp en massa vägdamm...

Annars får man väl göra som man vill...

Och så undrar folk varför försäkringen e så dyr. Det e precis sånt som får premierna att gå upp. Men vad man kan göra åt saken, vet jag inte.

ducceper skrev:
Och så undrar folk varför försäkringen e så dyr. Det e precis sånt som får premierna att gå upp. Men vad man kan göra åt saken, vet jag inte.

Det är väl bara att få folk att ändra attetyd samt få dom att köra mera bana. Det är väll det första steget. Jag var inget gullebarn när jag åkte gata så jag ler mest när jag ser folk med framhjulet i luften...

Quart skrev:
Detta är motorväg 110km

Det finns gränser..kallas för trafikregler. Gillar man inte dom så borde det finnas något som heter omdöme...tragiskt! Ger mig fan på att föraren är en av dem som bitchar mest om de höga försäkringspremierna på sporthojar...vederbörande är en del av problemet

fazerfun skrev:
Det finns gränser..kallas för trafikregler. Gillar man inte dom så borde det finnas något som heter omdöme...tragiskt! Ger mig fan på att föraren är en av dem som bitchar mest om de höga försäkringspremierna på sporthojar...vederbörande är en del av problemet
Han har säkert redan startat en tråd här på SH om att skenförsäkra för att det är för dyra försäkringar :rolleyes:
Nu är det bara att vänta på att filmen han spelade in ska finnas att ladda ner :tungan

Besserwisser skrev:
Han har säkert redan startat en tråd här på SH om att skenförsäkra för att det är för dyra försäkringar :rolleyes:
Nu är det bara att vänta på att filmen han spelade in ska finnas att ladda ner :tungan

:tummenupp

Tycker det är bra att denna tråden sammlar upp alla sura gammla gubbar som gnäller på allt..

Jag brukar ta 40:an upp till Mamma i bland,så jag kan säga att det finns ingen andledning att köra på vägrenen där.Stor dubbelfilig och bred 110 väg.
Känns som han ville leka på vägrenen.

Men var glad att du inte körde gammla vägen till Borås i går.....

Jag och outlaw-oouuuiiiillar-Mary låg och pressade i minst 90 km mellan Hindås och Bollebygd.

@E22
Jag tycker du är dum.

Ut med spikmattan bara,den är underskattad
i många lägen när folk inte fattar vad trafikregler är.
(Att jag inte följer dessa regler själv rättfärdigar inte
att andra struntar i dom) :rolleyes:

Kör man så där bland andra trafikanter utsätter man ju inte endast sig själv för fara, vilket gör det j*vligt korkat att köra så.

Skorpan skrev:
yepp det skrev jag ju MEN ATT HOPPAS ATT NÅN VURPAR ÄR JÄVLIGT FEL!!!
tänk dej följande: nån vurpar och kanske pajjar ryggen eller nåt annat (om han/hon ens klarar sej) och blir invalid resten av livet i rullstol,hoppas du då att han/hon gör det då??
****censur**** (ville skriva nåt annat egentligen)

Om man är rädd för att bli invalid eller dylikt borde man inte köra så...... :7peta

TwinSucker skrev:
Säger han som drog igång ett Aprilskämt om att han vurpat...
Tycker det är lite :kocko

Men för att kommentera inlägget så är det helt idiotiskt att köra på det sättet...det sabbar ryktet för dom flesta av oss hojåkare :mad:

Vilken tur att du är diselåkare och slipper dras med i skiten :D

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...