Ibland har man tur! - 70väg - Jag 140 - Polisen efter med blåljus..

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Hej!

Ibland har man en jävla tur!

Jag skulle åka över till Arendal på Hissingen och titta på lite minimotokörning. Jag körde över Älvsborgsbron (70väg), låg i lagom 140km/h. Hojen dånar ganska mycket för jag har precis monterat ett gammalt V&H avgassystem på bågen. När jag slänger ett öga i backspegeln ser jag till min förvåning eller förskräckelse att jag har polisen i hasorna..
:skrämd Dom har både ljus och ljudsingnal påslaget!

I samma ögonblick kommer jag på att jag dessutom har glömt att klistra på mitt nya skattemärke på reggplåten.... Tänkte.. Det här blir nog dyrt..
:kocko
Faaan! tänkte jag och körde lite försiktigt åt sidan.... sänker hastigheten lite. Polisen kör snabbt upp jämsides... Jag väntar på att dom ska slänga ut stoppskylten genom fönstret! Men ICKE! Dom bara forsätter att köra förbi. Sen svänger de av till höger lite längre fram.
:dummer Aha.. det var inte mig de var ute efter... Lagom nojjig man är då.

Varför är man så inställd på att så fort man ser farbror blå.. så är det mig de är ute efter... Är det sen man körde med trimmad moppe... eller är det att man nästan alltid kör för fort? Tjaa.. antagligen båda delar.

:gnissla :blah

Nisse977 skrev:
Varför är man så inställd på att så fort man ser farbror blå.. så är det mig de är ute efter...

kan vara för att du gjorde 140 på en 70 väg kanske...?

tur som en tokig hade du i alla fall! :tomten seså...knalla iväg och köp en lott nu!

Tja, kör du dubbla hastighetsbegränsningen och har blånissarna bakom med saftblandarna igång osv så är det väl inte helt långsökt eller otroligt att det är dig de vill åt?

jag låg i måndags i ca 150 på motorvägen utanför örebro, när jag kolla i backspegeln får jag se snojten som kommer som ett lok bakom, lägger mej i hö körfält och inväntar ödet men dom blåste förbi mej i ca 170 utan blåljus eller tut tut, dom kanske såg att jag nyss hade kört om en bil jag vet inte men jag är glad att dom inte tog mej

Jag har åkt dit två ggr, båda gångerna 23 km/h för fort, båda gångerna i östergötland.. hmm...
Det var ca 3 månaders mellanrum, men jag fick inga varningar eller liknande för det :)

När jag fick de där böterna blev man ju lite småbutter, men så satt jag och funderade lite. :fattartil
Det där med böter är ju inte så himla smart egentligen. Man åker dit, tänker "Fan det där var ju inte så bra" och sen blåser man på igen. Böterna har så att säga ingen långtidseffekt, möjligen blir man bättre på att spana efter snutar.

Det som skulle vara bra är om man fick pröjsa sin bot, men att man kunde FÅ TILLBAKA hälften om man körde snällt och fint under säg ett års tid. Skulle inte det vara bättre?

Bra eller anus?

Själv har jag åkt dit för att ha kört 11 km/h för fort... :mad:

Vissa har tur helt enkelt...

Jag blev stoppad för 93 på 90, fick en tillsägelse. :gnissla

TrueBlue skrev:
Jag har åkt dit två ggr, båda gångerna 23 km/h för fort, båda gångerna i östergötland.. hmm...
Det var ca 3 månaders mellanrum, men jag fick inga varningar eller liknande för det :)

När jag fick de där böterna blev man ju lite småbutter, men så satt jag och funderade lite. :fattartil
Det där med böter är ju inte så himla smart egentligen. Man åker dit, tänker "Fan det där var ju inte så bra" och sen blåser man på igen. Böterna har så att säga ingen långtidseffekt, möjligen blir man bättre på att spana efter snutar.

Det som skulle vara bra är om man fick pröjsa sin bot, men att man kunde FÅ TILLBAKA hälften om man körde snällt och fint under säg ett års tid. Skulle inte det vara bättre?

Bra eller anus?

klart det vore grymt om det gick, men hur ska de kolla det? sätta nån mätmojäng på hojen som absolut inte går att ändra på av föraren? går det så vore ju din ide riktigt bra, men då skulle man ju gärna vilja att typ 10 km/h för hög hastighet skulle vara godkänt. skulle vara lite segt att inte får köra snabbare än 110 på ett år.

höhöh era mesar!
186 på 90-väg.....höhöh
så jävla dumt, tur att man inte kör gata längre, livsfarligt juh.

höhöh....

Ha! Kom på en grej som hände mig får några år sen med bilen!

Jag kom och körde från Ulricehamn mot Jönköping.. 90 väg.. Sen kom det en "påfart" eller vad man ska kalla det... där blev det 70.. Jag och de andra trafikanterna saktade ned till ca 70. Efter påfarten så blev det 90 igen... trodde jag i alla fall.. *pucko* Har kört den vägen mer än 50gånger innan.. Men just den här dagen så var vägbiten här sänkt till 50 pga vägarbete. Grejen var att vägarbetet befannsig i slutet på denna 50 sträcka, ca 3km längre bort. Så jag såg ej att det var arbete på G.. Såg inte heller 50skylten som stod på en kon vid vägkanten pga. tvåfilig väg, ouppmärksamhet mm..

Jag var väl uppe i 110 eller något.. då svänger bilen jag har framför mig snabbt in mot innerfilen. Jag ser då att det står nån snubbe i vägkanten längre fram.. jag släpper instinktivt på gasen... Men snubben går ut i vägen och viftar in mig..

Jaha du!! Det gick lite fort här... Jaha?? säger jag.. Tänkte - Fan var det 70 här?? Du körde i 93km/h... på 50 väg!! Upps... bara att lämna in kortet...

Grejen var att jag hade tagit mc kort tre dagar innan.. så jag hade ju en såndär tillfällig lapp med mig.. men den gav jag ju inte till polisen! :)

Jag fick 3mån utan kort och 2000:- i böter... Men jag körde under tiden ändå..

En dag när det var ca 2veckor kvar tills jag skulle få kortet.. körde jag för fort och en civilbil stannade mig.. Då kunde jag lämna fram min lilla lapp... och polisen kryssade snällt i att jag hade körkort... trots att jag egentligen inte hade det för till fället.. Så det blev bara lite böter..

Efter 2 veckor kom kortet... och jag har fortfarande inte hört något från polisen om detta... är ca 4 årsen.. tror jag...

Last edited:
Nisse977 skrev:
Ha! Kom på en grej som hände mig får några år sen med bilen!

Jag kom och körde från Ulricehamn mot Jönköping.. 90 väg.. Sen kom det en "påfart" eller vad man ska kalla det... där blev det 70.. Jag och de andra trafikanterna saktade ned till ca 70. Efter påfarten så blev det 90 igen... trodde jag i alla fall.. *pucko* Har kört den vägen mer än 50gånger innan.. Men just den här dagen så var vägbiten här sänkt till 50 pga vägarbete. Grejen var att vägarbetet befannsig i slutet på denna 50 sträcka, ca 3km längre bort. Så jag såg ej att det var arbete på G.. Såg inte heller 50skylten som stod på en kon vid vägkanten pga. tvåfilig väg, ouppmärksamhet mm..

Jag var väl uppe i 110 eller något.. då svänger bilen jag har framför mig snabbt in mot innerfilen. Jag ser då att det står nån snubbe i vägkanten längre fram.. jag släpper instinktivt på gasen... Men snubben går ut i vägen och viftar in mig..

Jaha du!! Det gick lite fort här... Jaha?? säger jag.. Tänkte - Fan var det 70 här?? Du körde i 93km/h... på 50 väg!! Upps... bara att lämna in kortet...

Grejen var att jag hade tagit mc kort tre dagar innan.. så jag hade ju en såndär tillfällig lapp med mig.. men den gav jag ju inte till polisen! :)

Jag fick 3mån utan kort och 2000:- i böter... Men jag körde under tiden ändå..

En dag när det var ca 2veckor kvar tills jag skulle få kortet.. körde jag för fort och en civilbil stannade mig.. Då kunde jag lämna fram min lilla lapp... och polisen kryssade snällt i att jag hade körkort... trots att jag egentligen inte hade det för till fället.. Så det blev bara lite böter..

Efter 2 veckor kom kortet... och jag har fortfarande inte hört något från polisen om detta... är ca 4 årsen.. tror jag...
Some ppl just have a very good day :)

Last edited:
bivven skrev:
höhöh era mesar!
186 på 90-väg.....höhöh
så jävla dumt, tur att man inte kör gata längre, livsfarligt juh.

höhöh....

vad f*n är det med er???
277 på 70-väg.... hööhhöö
tråkigt att man inte har ambition eller pengar att köra enbart på licens

sajk skrev:
vad f*n är det med er???
277 på 70-väg.... hööhhöö
tråkigt att man inte har ambition eller pengar att köra enbart på licens

Jaja.. hehe! Tror vi snackar om vilka hastigheter dom åkt fast vid!

:fyllisar

bagerah skrev:
kan vara för att du gjorde 140 på en 70 väg kanske...?

tur som en tokig hade du i alla fall! :tomten seså...knalla iväg och köp en lott nu!

Haha!! Jovisst! Men det jag menar är varför man ALLTID känner en viss skylldighet när man ser HarryHaffa! Även om man kör helt lagligt med laglig hoj.. jag vet inte hur det är med er andra..

:lol

Känns välmotiverat att inte stanna när jag kör hoj, gör jag det har jag inget körkort... :rolleyes:
Med bil är det jobbigare så det är bara att ta det lilla lugna! :tungan

Fredrik :tomten

Nisse977 skrev:
Haha!! Jovisst! Men det jag menar är varför man ALLTID känner en viss skylldighet när man ser HarryHaffa! Även om man kör helt lagligt med laglig hoj.. jag vet inte hur det är med er andra..

:lol

Köp en lott!!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP