gabor2
Jag steker alla i lite smör!!
du måste fylla på olja i volvon,när brorsan körde hem bilen flimmrade oljelampan när vi hamnade i bilkö,sa till din fru men hon kaske glömde det,fokus låg kanske på något annat MVH Bertil
Skall kolla !!



Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
du måste fylla på olja i volvon,när brorsan körde hem bilen flimmrade oljelampan när vi hamnade i bilkö,sa till din fru men hon kaske glömde det,fokus låg kanske på något annat MVH Bertil
du måste fylla på olja i volvon,när brorsan körde hem bilen flimmrade oljelampan när vi hamnade i bilkö,sa till din fru men hon kaske glömde det,fokus låg kanske på något annat MVH Bertil
Känner igen det där. Åkte omkull för några år sen på en liten konbana. Åkte omkull i kurvan närmast där det stog amulandspersonal. Fick knappt bort hojen eftersom jag fick ont i handen. Men när hojen väl var på sidan av så gick jag fram till personalen och frågade om dom kunde kolla på handen. Jag berättade att jag hade åkt omkull och bad dom kolla på handen men det var nästan som om dom inte märkt nått och bara gjorde det för att jag frågade.Jag reagerade på samma sätt som Sportis,mer oengagerad ambulanspersonal har jag inte stött på,de verkade mer intresserade av depågrannens hund än att hjälpa Gabor.Detta har jag ochså skrivit i min i övrigt superpositiva utvärdering,hoppas SMC ger dem en uppsträckning
Skönt att höra att du är på bättringsvägen Gabor
PS Snacka ihop dig med Carro så kanske ni kan få mängdrabatt på plastdelar![]()
Skønt att du klarade dig helskinnad. Ænnu en anledning till varfør man bør spendera mer tid på banan istællet før på vægarna. Nær man væl kraschar så blir det i regel inte så allvarligt.
Den ær lømsk den dær Depåkurvan. Vart var det som det gick snett, i ingången eller utgången på kurvan?
Har också fått mig en rejæl flygtur dær. Det var i utgången, før mycket gaspådrag tillsammans med gatdæck en JÆTTE varm dag, var det som stællde till det før mig.
(Ær i danmark om nån undrar øver de knepiga tecknen)
Jag har i min feedback o kursutvärdering kritiserat till smc ambulans och sjukvårdarnas agerande, framför allt då de sa på förarmötet att blir man skadad så skall man stå under överseende under 1 timme minst om jag inte missminner mig. Även om de nu var på området, men de hade definitivt inte överseende på Gabor, då han dessutom efter 10-15 minuter släptes "fri"..Nu var det tur att vi var fler kring Gabor, ponera han hade varit själv, hoppat in i sin bil och åkt iväg o svimmat bakom ratten. Han var definitivt inte ok iaf, han fick full smärt attack, jag tycker med de var "handlingsförlamade" o gabor fick nästan rulle upp själv på britsen..
Att Gabor kröp av själv var nog en överlevnadsreaktion, liggandes i snabba depåkurvan
Uppmaningar var från träningsledaren var "ligg kvar" om man ramlar av hojen, men tror alla som KAN röra sig kryper därifrån.
När jag vurpade på Hällaring så frågade operatören på 112 om någon kunde skjutsa upp mig för ambulansen var upptagen med viktigare saker...
Väl uppe på akuten blev det febril aktivitet och jag blev fastspänd på spineboard i 6 timmar i väntan på röntgen resultaten av rygg, nacke o huvud, de ville inte ens lägga tillbaka axeln som var ur led.
Enligt läkaren som behandlade mig så SKA ALLTID en MC förare spännas fast på spineboard och tas med ambulans (om man inte lagt sig i väldigt låg fart) för att minimeera risken att få framtida men, hans kommentar när jag frågade varför:
"du är bedövad av smällen o kroppen är fullpumpad av adrenalin så de närmaste timmarna känner du inte hur illa det tagit och ingen kan utan röntgen säga vad som hänt invärtes".
Det var i utgången av kurvan! Kan faktiskt inte riktigt återge om det var fram eller bak det släppte först?? Fram tror jag då det brukar kännas kontrollerbart när det släpper bak! Fullt nedlägg i princip och ökade mjukt för att ta r1:an som snodde ett högt spår och tappade fart ut på start/målrakansen glider jag plötsligt på axlarna och sidan för att sedan börja rulla hörande mig själv låta: ååh hnu ååh hnu för varje varv
Inte mycket luft kvar i en efter den cévap rullningen
![]()
Gabor kan nog om han vill fortsätta bertätta om de "lama" nonchalanta behandligen han fick även av Karlskoga lasarett, se för tusan till att inte hamna där vid olycka
Det KAN ju ha släppt båda samtidigt.
När jag vurpade på Hällaring så frågade operatören på 112 om någon kunde skjutsa upp mig för ambulansen var upptagen med viktigare saker...
Väl uppe på akuten blev det febril aktivitet och jag blev fastspänd på spineboard i 6 timmar i väntan på röntgen resultaten av rygg, nacke o huvud, de ville inte ens lägga tillbaka axeln som var ur led.
"du är bedövad av smällen o kroppen är fullpumpad av adrenalin så de närmaste timmarna känner du inte hur illa det tagit och ingen kan utan röntgen säga vad som hänt invärtes".[/B]
[YOUTUBE-ID]<object width="1280" height="745"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/rAH4DszGIxM&hl=sv_SE&fs=1?hd=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/rAH4DszGIxM&hl=sv_SE&fs=1?hd=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="1280" height="745"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]<object width="1280" height="745"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qeUMkahRKSg&hl=sv_SE&fs=1?hd=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/qeUMkahRKSg&hl=sv_SE&fs=1?hd=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="1280" height="745"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
OK vet inte varför jag plötsligt inte kan bädda in filmer så här är vanliga länkar sålänge:
http://www.youtube.com/watch?v=rAH4DszGIxM
http://www.youtube.com/watch?v=qeUMkahRKSg
Ord!
Efter min lilla vurpa förra säsongen kan jag bara intyga att så är fallet. Men då var det på mitt initiativ ingen ambulans ringdes, men senare på kvällen kunde jag knappt röra axeln samt att en rejäl hjärnskakning började visa sina symptom med illamående 4323ggr den värsta bakfyllan man kan tänka sig, yrsel så att jag inte kunde stå osv osv...
Så sjukan ska man till, alltid, punkt.
Tråkigt att du klotat gabor men vafan, va glad att det va på bana och inte tex förra säsongen när vi brassa på rätt duktigt mot oti tex. Sandfållan är bra mycket skönare än tallskogen eller diken!!! Jag har provat båda...![]()
Känns som jag provat färdigt med avåkningar för några år framöver!![]()
Mjuk(are)körstil kommer garantera rädda dig från avåkningar framöver, sänk farten lite och rull-hanteringen så kommer det gå bra, det är ett vinnande koncept(hornen kommer inte växa ut lika långt heller då)
![]()
Själv har jag inte varit i närheten att köra av sen den där gången på hälla i regn 2008...ursäktad för detDet är enda gången jag gått ikull på bana, och har avverkat minst 350-400 mil på storbana, utan ett enda tendens till släpp eller sladd, kör mjukt men ändå relativt fort.
Mjuk(are)körstil kommer garantera rädda dig från avåkningar framöver, sänk farten lite och rull-hanteringen så kommer det gå bra, det är ett vinnande koncept(hornen kommer inte växa ut lika långt heller då)
![]()
Att köra oändligt antal mil på bana utan att klota är ingen konst för någon, det är bara som du säger att köra lite saktare.
MEN iaf jag kör på bana just för att jag VILL ligga på gränsen och försöka kapa någon tiondel varje gång, och har man aldrig varit över gränsen så vet man inte var gränsen går, så enkelt är det.![]()
(du kanske är ironisk men jag chansar på att du inte var det)
Att köra oändligt antal mil på bana utan att klota är ingen konst för någon, det är bara som du säger att köra lite saktare.
MEN iaf jag kör på bana just för att jag VILL ligga på gränsen och försöka kapa någon tiondel varje gång, och har man aldrig varit över gränsen så vet man inte var gränsen går, så enkelt är det.![]()
Håller med, det är på bana man kan pressa gränserOch roligast att göra det.
Visst är det såMen jag själv skulle lätt kunna varva mig själv från mina första vingliga bandagar, sakta med säkert, och min personliga utveckling har gått frammåt hyffsat fort men mjukt
Prata även med Gabor idag om ex just på smc:kurser att jag själv gärna håller igen istället för att göra en omkörning, även om jag vet att jag lätt skulle hinna förbi för att inte störa den föraren.
Racingambitioner, då kan man kämpa på att kapa sekunder, dessutom blir det aldrig rättvisa om man inte har "fria" varv för vad man kan åstakomma![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |