I stället för glykol

Då får jag väl fixa lite waterwetter :)
Annars kan jag ju som sagt ta bara vanligt vatten, men om jag har waterwetter så behöver jag väl inte byta så mkt
Har kört med waterwetter för 2 år sedan ,men slutade för grabbarna på jobbet som kör street race sa att det blir geleaktigt efter en stund.och jag märkte det när jag tog bort vattenpumpslocket så låg det en geleaktig sörja i pumpen ..har kört med vattenpumps smörjning och destilerat vatten för att slippa kalkavlagringar..funkar s.it bra

Har kört med waterwetter för 2 år sedan ,men slutade för grabbarna på jobbet som kör street race sa att det blir geleaktigt efter en stund.och jag märkte det när jag tog bort vattenpumpslocket så låg det en geleaktig sörja i pumpen ..har kört med vattenpumps smörjning och destilerat vatten för att slippa kalkavlagringar..funkar s.it bra

hur fixar man det då?
går det att köpa enkelt, billigt och smidigt?

Vattenpumpssmörjningen.. vad ska den smörja? P-boxen?

Motul har riktigt bra kylarvatten. Ingen glykol, Som harry nämner reagerar den dock med glykol och blir kläggig substans, så man måste se till att man sköljer igenom med vatten innan man byter...:tummenupp

Motul har riktigt bra kylarvatten. Ingen glykol, Som harry nämner reagerar den dock med glykol och blir kläggig substans, så man måste se till att man sköljer igenom med vatten innan man byter...:tummenupp

Sköljer igenom?
tappa ur, byta till vatten, köra lite, tappa ur lite och hälla i då eller?

Hm då är det nog bäst att du vänjer dig vid tanken att det kanske är aluminium :D

cylinder och topp var väl inge bra utfyllnadstext kanske, men är verkligen allt vattnet går igen av aluminium?
sen har väl aluminium nån form av korrosion?

Last edited:
2864662 Sköljer igenom?
tappa ur, byta till vatten, köra lite, tappa ur lite och hälla i då eller?

cylinder och topp var väl inge bra utfyllnadstext kanske, men är verkligen allt vattnet går igen av aluminium?
sen har väl aluminium nån form av korrosion?
Nej det passerar gummi också. :tummenupp. :hihi

Använder du Motul? För isf vet jag vem som ska kollas extra noga då alla deras cooling liquids är monoethyleneglycolbaserade. ;)

Använder du Motul? För isf vet jag vem som ska kollas extra noga då alla deras cooling liquids är monoethyleneglycolbaserade. ;)

BRA !!
Där fick han fan! Ge'n bara. Jag står precis bakom dig, sparka lte oxå nu när han ligger ner :D

monoethyleneglycol :yoparty

varken ethylen- och propylenglykol (stavning?) är tillåtet va?

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret