I-Lands Problem

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Ort
stockholm
Hoj
Kawa Ztusen
Nu är det såhär???

Jag ska köpa en hoj vilken, det är det som är mitt problem !!!

Antigen DUCTI 748, 916, 996 eller en Yamaha R1.


Nu vill jag höra från er vilkan jag bör köpa och gärna nån motivering till det.

Samt...

Vilken är den slip-on till R1:an som man bör ha...???

Det var väl inte så svårt???

Mvh
Thimanious
 
gissa svaret, alla V tewinåkare kommer nämna Ducatihojarna och radfyreåkarna R1.
R1an är ju billig att köpa, verkar gå fint, men dyr att försäkra.
slip-on är för mer ljud, ger inte många kusar, så det är väl mest en utseende/ljud grej.
 
Varför jag frågar....Vet inte....tänkte kolla vad omvärlden har för åskit....

Det blir nog en R1:a iallafall......
 
Eftersom du tvekar så är nog inte duccarna ngt för dig.

Att du måste utsmycka din retta med ett väsnas hemskt i kålfiber är lika självklart som att du måste ha blåeloxerade fotpinnar.

Nu slipper du låta den personliga smaken avgöra, bra va?
 
äääääähhhhhh. Ska du ha en radfyra så finns det ju bara ett alternativ.....du får gissa vilken jag menar.

<------------------------
<------------------------
 
haha aa tack för det...

Men iaf, vad på en retta ska man akta sig för...finns det nåt "vanligt" problem som kostar fläsk??
 
Silwer skrev:
gissa svaret, alla V tewinåkare kommer nämna Ducatihojarna och radfyreåkarna R1.
R1an är ju billig att köpa, verkar gå fint, men dyr att försäkra.
slip-on är för mer ljud, ger inte många kusar, så det är väl mest en utseende/ljud grej.

eftersom jag kör trea, är jag den enda att lita på :fakta

köp ducce om du har råd :fakta
Jag har kört båda, på duccen sitter du bättre (tycker jag iaf) den är inte lika nervös (R1 skall man ha styrdämpare på) och duccen är dubbelt så snygg! (men dubbelt så dyr...)
:tummenupp
 
Ärligt...jag vill en wheelie hoj...då som jag förstår det måste man ha en dyrrare ducce. Där är juh rettan lagom...

Sken försäkring.....hur lett e det att genomskåda???

Inte för jag skulle göra det men......iaf ;)
 
Dubbelt så slö med:-))))

Köp en nyare R1 då, då har de ju fixat en hel del skit som första generationen 98-99 drogs med.
Det där med styrfladdret reagerar folk olika på vad jag märkt, en del vägrar köra med det andra säger att de knappt märker av det.
 
ThiMan skrev:
Ärligt...jag vill en wheelie hoj...då som jag förstår det måste man ha en dyrrare ducce. Där är juh rettan lagom...

Sken försäkring.....hur lett e det att genomskåda???

Inte för jag skulle göra det men......iaf ;)

skall du slanga så köp en motard :hej

skall du skenförsäkra köp en R1:a... skenförsäkrarens dröm :notme
 
Silwer skrev:
Dubbelt så slö med:-))))

Köp en nyare R1 då, då har de ju fixat en hel del skit som första generationen 98-99 drogs med.
Det där med styrfladdret reagerar folk olika på vad jag märkt, en del vägrar köra med det andra säger att de knappt märker av det.

andra genarationen är MYCKET snyggare också :fakta

S versionen av testastretta-motorn (stavs säkert inte så) är helt okej faktiskt. Jag kör betydligt fortare på en 998S om det svänger än vad jag gör med en R1:a, ingen tvekan. Men visst klippet på topp skiljer, men det kan du bara utnyttja när det går rakt fram och vem kör rakt fram :notme
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top