I hojtjuvarnas paradis röstar man såhär

imaster skrev:
2473644 Kan inte låta bli att hålla er uppdaterade om den arbetslöse, icke-rasistiska :tomten.

http://hd.se/val/2006/09/19/sd_moerkar_positiva_siffror

Tack, det är intressant, men artikeln du länkar till - intressant! Den säger bland annat att:

Statistik från Brottsförebyggande rådet visar att antalet anmälda brott i Landskrona visserligen än högre än riksgenomsnittet, men att anmälningarna har minskat med nästan 20 procent sedan 2002.

Det är säkert sant, men vad som också är sant som förmodligen ligger närmre till hands för den som röstade på BIBO-kocken:

Blekinge Län
2002 anmäldes 1096 våldsbrott, 2005 anmäldes 1308 (+20%)
2002 anmäldes 1377 Hot-, kränknings- och frihetsbrott, 2005 anmäldes 1571 (+14%)
Sexualbrott minskade under perioden.

Tittar man över en längre period så är siffrorna helt vansinniga:

Våldsbrott 1975: 417
Våldsbrott 2005: 1308 (+215%)

Hot-, kränknings- och frihetsbrott 1975: 333
Hot-, kränknings- och frihetsbrott 2005: 1571 (+375%)

Sexualbrott 1975: 50
Sexualbrott 2005: 134 (+165%)

Just sådan här journalistik gör att folk röstar på kocken, de ser att media och de andra partierna väljer ut en liten trevlig tidsperiod (eller tar med typ miljöbrott i statistiken) och sedan basunerar ut att brottsligheten går ner, sedan kommer någon med sådana här siffror och då ser de snarare att dessa höga siffror stämmer överens med deras bild, kocken bekräftar deras världsbild och vips har han 22%, puckona kallar till krismöte och undrar vad som hände.

Last edited:
Psychobiker skrev:
2467582 Det kan vi tacka sossarna obefintliga integrationspolitik för. Hade man tagit tag i de här problemen direkt, istället för att lossas som ingenting och tro att det löser sig självt, så hade ingen röstat på SD (nästan). Nu plockar dom röster från missnöjd väljare som ser SD som ända alternativet.

Tragiskt...

:fakta

korvgubbe skrev:
2476367 Dags att ta hårda tag mot brottslingar å elände! Straffa dem med en förtroendeplats! :tummenupp
http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=691508

http://www.expressen.se/index.jsp?a=691490

Att dom inte är några raketforskare dom här snubbarna har nog dom flesta fattat, men det försvarar inte den förra regeringens agerande i invandringspolitiken. Göran Johansson bla är rejält kritisk mot sitt eget parti, och fällde några rappa kommentarer i nån nyhetssändning igår. Ska kolla om jag hittar nåt klipp.

Det är nog som tidigare nämnts. Folk röstar inte för ett parti, utan mot ett annat. Lite som sällskapsresans inledning; "Svenskarna reser inte till någonting, utan från någonting".

juha01 skrev:
2476380 .. men det försvarar inte den förra regeringens agerande i invandringspolitiken...

..Folk röstar inte för ett parti, utan mot ett annat...

...jo, där är vi iofs överens...

juha01 skrev:
2476380 "Svenskarna reser inte till någonting, utan från någonting".

Vad intressant är att tidningarna maniskt rapporterar om alla de här gamla sossarna som spöat upp sina fruar istället för att rapportera om bakgrunden, eller menar man att skåningar har en förkärlek för kvinnomisshandlare? Kanske är det så, om man betänker hur sinnessvaga de flesta skåningarna i detta forum är. :lol
De har representation nu i samtliga kommuner i sydsverige enligt SVT, och det ska viftas bort med en eller två eller tjugo kvinnomisshandlar och några a-kassekockar? Lycka till. :)

Markus skrev:
2476389..och det ska viftas bort med en eller två eller tjugo kvinnomisshandlar ..

En ren fundring...

Någon som vågar spekulera i FP:s valresultat om "skandalen" inte bestått i nån loggat in på SSU:arnas intranät utan istället i att Leijonborg spöat upp sin fru och hotat henne och hennes vänninor/familj med kniv?!

korvgubbe skrev:
2476399 En ren fundring...

Någon som vågar spekulera i FP:s valresultat om "skandalen" inte bestått i nån loggat in på SSU:arnas intranät utan istället i att Leijonborg spöat upp sin fru och hotat henne och hennes vänninor/familj med kniv?!

Tycker inte det borde påverka Folkpartiets väljare alls, precis som Moderaterna gör sitt bästa val någonsin medans de under senaste mandatperioden:

-Visats sig ha pedofil på valbar plats
-Har ett kvinnomisshandlande fyllo som talesman i alkoholpolitiska frågor
-Har en grovt skattefuskande vice partiordförande
-Har en representant som ine vil lse invandrarbarn i tidningen i lika hög utsträckning som idag

Säkert har de massa mer smutsig byk, de enda som lär klå dem är Partiet.

Markus skrev:
2476408 Tycker inte det borde påverka Folkpartiets väljare alls

Näe, sakfrågor och partiprogram är viktigare än enskilda representanter så där är vi överens.

Jag bara lyfte upp frågeställningen av ren nyfikenhet..

Psychobiker skrev:
2467582 Det kan vi tacka sossarna obefintliga integrationspolitik för. Hade man tagit tag i de här problemen direkt, istället för att lossas som ingenting och tro att det löser sig självt, så hade ingen röstat på SD (nästan). Nu plockar dom röster från missnöjd väljare som ser SD som ända alternativet.

Tragiskt...
Satt och kollade lokala myheter här i Skåne igår där Thord från SD och Tutti från moderaterna i Landskrona hade en diskussion, det mest skrämmande var att hon avfärdade SD som trams!! DET skrämmer mej iaf att man fortfarande inte tar SD på allvar med tanke på deras valresultat i Landskrona och övriga landet.

korvgubbe skrev:
2476420 Näe, sakfrågor och partiprogram är viktigare än enskilda representanter så där är vi överens.

Notera då att efter att all media som jag tagit del av (SR, SVT, DN, SVD, Expressen, Aftonbladet och Lantistidningarna som någon länkat till) har jag i alla fall inte hört någonting om SD's kärnfrågor redovisas, det jag hört är:
-De har en tråkig historik
-De kommer få mycket partistöd
-De har inte gjort något av värde i de kommuner de varit representerade (ofta rapporteras strax efter nästa punkt, utan att någon förstårsambandet)
-Ingen kommer samarbeta med dem och alla ska motarbeta dem
-Deras representanter är dumma, fattiga, kriminella, förlorade och illaluktande

Så, slutsatsen torde enligt samlad expertis vara att skåningar helt enkelt är korkade, speciellt blekinge-skåningar. :)

Fakkverk skrev:
2477183 Fan Markus, vilken underbar "hemsida" du länkar till i din profil!
Ville bara få det sagt, nu ska jag inte spamma sönder er tråd.

/ Johan

Det är mina kussiner!!!!! :mad:
Vad gillar du den i signaturen då? Jag funderar på att slå till på ett Honey, Chocolate & Honey Cake Patrol Package.

Fakkverk skrev:
2477183 Fan Markus, vilken underbar "hemsida" du länkar till i din profil!
Ville bara få det sagt, nu ska jag inte spamma sönder er tråd.

/ Johan

Jag har inte ens vågat att klicka på den förrän nu, men eftersom jag har trassel på burken så ser jag inget...

Här tar man mod till sig och inget får man se ändå:mad:

Markus skrev:
2477279Vad gillar du den i signaturen då? Jag funderar på att slå till på ett Honey, Chocolate & Honey Cake Patrol Package.

Är detta på riktigt!? Först så tror man att det är nåt skit bara, men dom är ju omnämnda i en hel massa andra sidor!

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...