I hojtjuvarnas paradis röstar man såhär

A_o_D skrev:
2471365 USA är väl ett ganska dåligt exempel för där får man väl bara uppehållstillstånd i max ett år?
USA är väl, tillsammans med Israel, det sämsta exemplet att använda för restriktioner i invandingen eller för hur dåligt det är med invandrare då bägge dessa länder helt och hållet bygger på just invandring.
Inget av de länderna har ju en motsvsvarighet till vår "svenskhet", som tydligen är en grundbult för ett fungerande samhälle.

Rätta takter, nu skyller vi på Israel och judarna. :lol
Snart är det väl deras fel att SD vann i Bromölla eller var ni bor.
Israel bygger på invandring, jo jag tackar jag. :rofl Okunskapen is da shit. :yoparty

A_o_D skrev:
2471365 det är väl ändå viss skillnad att åka till ett land för att läsa i nått eller några år? USA är väl ett ganska dåligt exempel för där får man väl bara uppehållstillstånd i max ett år?

och jag tycker inte att svenskar ska få åka och bosätta sig vart de vill!! men att uppehålla sig i nordiska länder tycker jag ska vara som det är för vi är ju av samma skrot och korn. eller? (själv halvfinne)

Vad är skillnaden?

Eftersom den största gruppen invandrare är just nordbor så var kanske förslaget att frysa invandringen något förhastat?

Ska vi bara ta in flyktingar stänger vi gränserna för alla européer och amerikaner. Möjligen undantaget nån vitryss som kan tänkas få politisk asyl.

Markus skrev:
2471480 Rätta takter, nu skyller vi på Israel och judarna. :lol
Snart är det väl deras fel att SD vann i Bromölla eller var ni bor.
Israel bygger på invandring, jo jag tackar jag. :rofl Okunskapen is da shit. :yoparty

På 1920-talet var antalet Judar i Palestina under 100 000. Ett par till invandrade efter det....

Last edited:
Chris Ash skrev:
2471517 Eftersom den största gruppen invandrare är just nordbor så var kanske förslaget att frysa invandringen något förhastat?

Lugna dig lite nu, så här ligger det till för 2005:

Bifogat

• invandring_lander.gif
    invandring_lander.gif
    3.6 KB · Visningar: 200
Sverige är ett praktexempel på en överförmyndarstat.
Vi har yttrandefrihet så länge vi "yttrar" vad staten vill höra...
Det är i vissa fall förbjudet att tycka till om vissa frågor tex:
*Invandring (tycker du inte om invandrare är du rasist, en OND människa, detta oavsett ditt motiv, man MÅSTE älska dom)
*Homo (är du emot homoadoptioner är du en JÄTTEDÅLIG typ)

Vitsen med demokrati är ju att vi går och röstar dvs gör våran röst hörd.
Varför är det då ett sånt jävla liv om dessa 20% som SD fick i vissa kommunval?
Det är folkets vilja, lyssna på ert folk kära politiker.
Nånting är fel på integrationspolitiken kanske???

Sledneck skrev:
2472107 Sverige är ett praktexempel på en överförmyndarstat.
Vi har yttrandefrihet så länge vi "yttrar" vad staten vill höra...
Det är i vissa fall förbjudet att tycka till om vissa frågor tex:
*Invandring (tycker du inte om invandrare är du rasist, en OND människa, detta oavsett ditt motiv, man MÅSTE älska dom)
*Homo (är du emot homoadoptioner är du en JÄTTEDÅLIG typ)

Vitsen med demokrati är ju att vi går och röstar dvs gör våran röst hörd.
Varför är det då ett sånt jävla liv om dessa 20% som SD fick i vissa kommunval?
Det är folkets vilja, lyssna på ert folk kära politiker.
Nånting är fel på integrationspolitiken kanske???

Det sjuka är att man inte får kritisera integrationspolitiken. Men visst, låt sossarna fortsätta att tvinga på folk bidrag och placera dem i ghetto utan en chans till något jobb eller framtid. Förbannade segregeringsparti.

Rätt faschinerande att inget av de tillfrågade partien "vågar" sammarbeta med SD. Oavsett hur stora de är i deras region...

korvgubbe skrev:
2470702 Nej, jag tycker det är särskillt fantastiskt att gå till val på att peka ut de där hemska bidragsutsugande invandrarna. Särskillt när man själv varit arbetslös och gått på bidrag i TRE år.
Du har säkerligen jobbad ett antal år INNAN du blev arbetslös, och på såsätt dragit ditt strå till stacken.

Eller hur?

Last edited:
morlock skrev:
2472249
Du har säkerligen jobbad ett antal år INNAN du blev arbetslös, och på såsätt dragit ditt strå till stacken.

Eller hur?

Jag varken är eller har varit arbetslös men jag är rätt säker på att jag fortfarande inte hunnit betalat igen den skuld jag dragit på mig som kostnader inom barnomsorgen, skola, och fri tandvård.
Inte heller min subventionerade utbildning lär jag hunnit pröjsa tillbaka.

För att återgå till ämnet, en dum brud som tagit Helene Lööws plats på sistone som dum brud sa nyss något på tv en smart brud kunde sagt:
Folk har inte röstat för SD, de har röstat mot något annat.
Tror det sammanfattar läget ganska bra, dessutom för fler småpartier, t.ex. miljöpartiet som säkert ingen vill ha i majoritet men man tycker de lyfter fram viktiga frågor, på samma sätt har jag en känsla av att SD-väljare resonerar.

korvgubbe skrev:
2472287 Jag varken är eller har varit arbetslös men jag är rätt säker på att jag fortfarande inte hunnit betalat igen den skuld jag dragit på mig som kostnader inom barnomsorgen, skola, och fri tandvård.
Inte heller min subventionerade utbildning lär jag hunnit pröjsa tillbaka.
Grader av parasiteri!? (kul ord..)

Såg ett program på SVT som handlade om äldrevårdsomsorgen i skåne, där de var stolta över hur bra de var som kunde prata 13 olika språk på ett och samma distrikt. :tummenupp

Bland annat besökte en av dessa hembiträden en äldre herre (75 år) och dennes maka (71 år) som flyttat hit från bosnien för fem år sedan ca. Mest på grund av att deras son bodde här, vilket var ett mycket bra här enligt deras son då. Betydligt bättre för äldre här än hemma i bosnien. (Alldeles säkert.) :tummenupp

Dessa äldre människor tyckte bland annat att det var jättebra att ha en liten röd knapp att trycka på. För om man tryckte på den så tog det bara tio minuter till en kvart innan det kom ett hembiträde och hjälpte dem, med vad det nu var de inte kunde utföra själva. (Flytta på byrån t.ex för att komma åt att damma bakom) De hembiträden som kom kunde dessutom göra sig förstådd och förstå på samma språk som de talade själv. Ingen idé att lära sig något nytt som ett främmande språk vid den här åldern. :tummenupp

Nåväl, de bor och mår gott i varje fall och min mormor tittar snett på det hela. :va

Last edited:
Det finns en del personer i den här tråden som måste börja tillföra något om ni inte vill ha era inlägg borttagna. Inga spekulationer danke. Är ett under att den här tråden är kvar...

A_o_D skrev:
2471365
och jag tycker inte att svenskar ska få åka och bosätta sig vart de vill!!

Om jag nu inte minns fel så var det inte många år sedan som Sverige började tillåta dubbla medborgarskap, så alla håller nog inte med dig. :)

Och tur är väl det. Förenklar en del saker för oss som inte riktigt rotat oss än. :tummenupp

imaster skrev:
2473644 Kan inte låta bli att hålla er uppdaterade om den arbetslöse, icke-rasistiska :tomten.

http://hd.se/val/2006/09/19/sd_moerkar_positiva_siffror

Den starke kvinnan i nordöstra göteborg är tydligen en sjukpensionerad PRO-ordförande som chefar över den lokala saunaföreningen. De verkar ha att göra när de skall städa i bidragsdjungeln.

Edit; På en bild som jag hittade ser hon lite finsk ut. Jojo....

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...