Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
A_o_D skrev:2470891om jag tjänade mer på att vara hemma med a-kassa än att ta ett skitjobb så skulle jag välja a-kassan...... tror faktiskt fler än jag skulle göra det, inkl körven![]()

korvgubbe skrev:2470898
Så vi svennar är i vår fulla rätt att tacka nej till skitjobb men invandrare på bidrag är parasiter?!![]()
![]()
A_o_D skrev:2470909
jag tycker slutligen att vi bör stänga gränserna för invandring och bara ta emot flyktingar.
Chris Ash skrev:2470928Hur tror du det påverkar vårt förhållande till de skandinaviska grannländerna som vi väldigt länge haft fri rörlighet i inom? Eller EU? Eller resten av världen? Ska svenskar få jobba, idrotta eller plugga i tex USA men inte tvärtom?
korvgubbe skrev:2470898
Så vi svennar är i vår fulla rätt att tacka nej till skitjobb men invandrare på bidrag är parasiter?
Trots allt så är SD smarta, inte i betydeklsen intelligenta utan snarare slipade. De vet ju vad deras publik vill höra och ger det till dem, oberoende om det är rätt eller inte. Och de vänder sig inte till den intelligenta delen av befolkningen heller så varför skulle de vara nyanserade? I Norge har ju Frp också stöd från ca 20% av befolkningen och vid senaste valet gjorde man en analys och det visade sig att bland akademiker så var det 1% som röstade på dem. Bara det säger en del om både deras parti och anhängare. Det skulle förvåna om det inte var likadant i Sverige. Enkla lösningar tilltalar enkla personer.Chris Ash skrev:2470821Det är tragiskt, rösta på ett parti med en "vi och dom"-agenda och syn på invandrare som andra klassens medborgare så kommer säkert våra invandrare att snällt foga sig i leden och överösa sina medmänniskor med blomblad samtidigt som de mässar ut Gandhis ickevåldsmantra.
A_o_D skrev:2470946det är väl ändå viss skillnad... tycker inte du det själv?
Precis det är inte vetigt att rösta på sd men skolval är skit samma så där kan man rösta på något bara för att markerar en åsikt. (i det här fallet att jag är trött på att man inte för säga till dom för "dom har det inte lätt" Medans dom får utrycka sig som det står på bilderna utan att någon lärare bryr sig..)korvgubbe skrev:2470799Hela högstadiet hade jag ett par klasskompisar som sabbade lektionerna. De var svenskar så vad ska jag rösta på då?
Ingen fara, rysha du!![]()
prulle skrev:2471131.. utan att någon lärare bryr sig..
Gubbrejsarn skrev:2470924Vår invandringspolitik är helt misslyckad...så vad gör vi åt det?

bonny skrev:2471035Stackarn i Landskrona har ju inte fått jobb för invandrarna tar dem. Folk tar till sig det som bibehåller deras självkänsla.
korvgubbe skrev:2471190Jag tror många lärare bryr sig men de vet att de är helt avväpnade och saknar befogenheter så de kan knappt göra ett skit när alla härjar. Näe, ge lärarna befogenheter och låt dem ha lite hårdare nypor i skolan så kanske det blir lite bättre ordning..
... och varför inte inkludera "ordningsstörare" bland dem som blir av med studiebidraget. Skolkar man blir man av med bidraget så varför inte sno pengarna av de som konstant stör i skolorna?!
Då kanske t.o.m föräldrarna till dessa snorungar hajjar till.

imaster skrev:2471204
Förhoppningsvis lyckas resten av partierna fiffla till det så att SD inte ens hamnar i oppositionsrådet (står också i HD).
Markus skrev:2471213Ja, det är äkta demokrati.![]()

Markus skrev:2471213Hörde att SD enligt den där lantistidningen du länkade till bytt partiledare, krackelerar de redan?
"Partiledaren Thord Lindblom"
imaster skrev:2471223
Jaa man vet ju aldrig. I AB är han ordförande.
Chris Ash skrev:2471042På vilket sätt är det skillnad? Vi ska inte ta emot invandrare men vi ska själv få bosätta oss var vi vill?
A_o_D skrev:2471365och jag tycker inte att svenskar ska få åka och bosätta sig vart de vill!!
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |