I hojtjuvarnas paradis röstar man såhär

Lustigt att nästan alla i tråden snackar om hur dåliga SD är, när vi på sporthoj röstade fram SD som andra största parti;

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=134607

Man vågar kanske inte riktigt berätta att man röstar på dem?

Anledningen till att dem fått många röster i Landskrona och Helsingborg är ju som så att alla utom utlänningarna själva har röstat på SD. O då lär det väl blir runt 20% ....

Markus skrev:
2468512 Förmodligen en helt korrekt analys, man har röstat på det minst dåliga men samtidigt diskussionspåkallande alternativet. Det krävs tydligen en Le Pen här också för att etablerade politiker ska bry sig.
Jag minns efter 2002 då SD också gick starkt framåt, Fettot sa då att det är dags att ta människors oro på allvar och att de måste våga ta diskussionen, vad hände sen? Han gick på fettobuffé och fettade till sig, ingen diskussion över huvud taget har skett med i huvudsak hans väljare som nu missnöjesröstar.
Japp. De etablerade riksdagspartierna måste få upp ögonen och ge dem ordentligt motstånd. Annars har vi SD i riksdagen efter nästa val.

http://www.expo.se/www/1_1699.html

stoooffe skrev:
2468373 Har du varit i Eslöv?

Vi har vårt eget lilla rosengård i Eslöv. Det händer massor med skit här hela tiden.

Äsch, var inte så negativ.
Det är politiskt korrekt att vilja ta emot invandrare som begår brott och lever på bidrag.
En lösning är förstås att ta dessa pengar från pensionärer och skola.

Något annat som är intressant är att så fort en person gör ett negativt uttalande om tex. en invandrare så blir denna person kallad för rasist.

Last edited:
Esquire skrev:
2470533 Japp. De etablerade riksdagspartierna måste få upp ögonen och ge dem ordentligt motstånd.

Ju mer de sprattlar emot desto hårdare fastnar kroken skulle jag gissa istället, se på resten av Europa.

burner skrev:
2470558
Det är politiskt korrekt att vilja ta emot invandrare som begår brott och lever på bidrag.

Nej, jag tycker det är särskillt fantastiskt att gå till val på att peka ut de där hemska bidragsutsugande invandrarna. Särskillt när man själv varit arbetslös och gått på bidrag i TRE år.
Men det är klart.. Thord Lindblom är en missförstådd svenne som förtjänat varje krona han tagit ut i bidrag sina senaste tre år som arbetslös.

invandrare som går på bidrag är parasiter! :mad: :mad: :mad:

:rolleyes:

korvgubbe skrev:
2470702 Nej, jag tycker det är särskillt fantastiskt att gå till val på att peka ut de där hemska bidragsutsugande invandrarna. Särskillt när man själv varit arbetslös och gått på bidrag i TRE år.
Men det är klart.. Thord Lindblom är en missförstådd svenne som förtjänat varje krona han tagit ut i bidrag sina senaste tre år som arbetslös.

invandrare som går på bidrag är parasiter! :mad: :mad: :mad:
:rolleyes:
Men om har varit arbetslös i tre år borde man börja fundera på varför man inte får ett jobb. Det finns ju jobb att få, men frågan är ju bara hur kräsen man är. Var du för fin för att ta ett parkarbetsjobb, tidningsutbärare, städare, Taxichaffis etc. Eller är folk som har varit arbetslösa så länge socialt handikappade att de inte vet hur man skriver en vettig jobbansökan, eller upptäcker arbetsgivaren vid en intervju att ni är totalt efterblivna. För så jävla svårt är det inte att ordna ett jobb om man verkligen vill. Det är ju inte enbart fel på arbetsmarknaden, utan även de stolpskott som söker jobben verkar inte ha alla hästar i hagen, tyvärr.

Inte riktat mot dig personligen korvgubbe utan mer i allmänhet, där folk går arbetslösa i 10 år i rad.

korvgubbe är arbetslös.
fnizz fnizz

:brynad

Ps. Är det korvgubbe som är Tord?

Det här är knas-itt

Maxxi skrev:
2470721 Det är ju inte enbart fel på arbetsmarknaden, utan även de stolpskott som söker jobben verkar inte ha alla hästar i hagen, tyvärr.

Uppenbarligen duger stolpsotten till att leda SD... :hihi

korvgubbe skrev:
2470736 Uppenbarligen duger stolpsotten till att leda SD... :hihi
Svara på min fråga istället, du kan ju aldrig argumentera utan enbart vräka ur dig du är rasist, han är tomte, hon är cp etc.

Markus skrev:
2470725 korvgubbe är arbetslös.
Ps. Är det korvgubbe som är Tord?

Det hade varit fett! Korvgubbe A.K.A SD-Thord! Det vore lite som att Markus är Chrille och Ah17 egentligen är Chris Ash.

Vore soft att få vara arbetslös ett tag. Jag var nog 13 när jag avnjöt mitt sista arbetsfria år.

Fett! löka runt, cacha in bidrag, driva nått parti för nötter och främst angripa alla de som lökar.

Maxxi skrev:
2470742 Svara på min fråga istället, du kan ju aldrig argumentera utan enbart vräka ur dig du är rasist, han är tomte, hon är cp etc.

Vilken är din fråga ?!

Varför Thord inte får jobb?! Hurfan ska jag veta det?! Varför han hellre håvar in bidrag i tre år än tar ett skitjobb?! Vad vet jag, gissningsvis tycker han väl att han är för fin för att ta ett skitjobb.

Jag hade nog iofs inte velat anställa honom.. Jag får samma vibbar av honom som av kocken i "Blood in blood out"

wrongtrain.JPG

Last edited:
Maxxi skrev:
2470721 För så jävla svårt är det inte att ordna ett jobb om man verkligen vill. Det är ju inte enbart fel på arbetsmarknaden, utan även de stolpskott som söker jobben verkar inte ha alla hästar i hagen, tyvärr.
Jag vet inte om jag missuppfattat tongångarna på SH men tydligen är det INGA problem att skaffa jobb i Sverige, ofta uttalat av de som redan har jobb, vilket tyder på att företagen verkligen vill nyanställa och att det då måste vara gynsamt för dem.
Samtidigt klagas det på att det är så oerhört kostsamt för företag att nyanställa, vilket väl på sätt och vis motsäger det första påståendet?
Vilket gäller?:va

Sedan är det alltid en skön känsla att från vår trygga anställning kunna ösa galla över alla slöa arbetlösa som ju inte innehar samma oerhörda kompetens och potential som oss som via ren skicklighet, absolut ingen tur, har blivit anställda!

bonny skrev:
2470757 Jag vet inte om jag missuppfattat tongångarna på SH men tydligen är det INGA problem att skaffa jobb i Sverige, ofta uttalat av de som redan har jobb, vilket tyder på att företagen verkligen vill nyanställa och att det då måste vara gynsamt för dem.
Samtidigt klagas det på att det är så oerhört kostsamt för företag att nyanställa, vilket väl på sätt och vis motsäger det första påståendet?
Vilket gäller?:va

Sedan är det alltid en skön känsla att från vår trygga anställning kunna ösa galla över alla slöa arbetlösa som ju inte innehar samma oerhörda kompetens och potential som oss som via ren skicklighet, absolut ingen tur, har blivit anställda!
Nja inte riktigt så jag menade. Jag menar att folk i allmänhet är för kräsna när det gäller vilket jobb man kan tänka sig att utföra. Varför kan man inte ta ett lite sämre/tråkigare jobb under en kortare period samtidigt som man söker efter sitt drömjobb. Men folk vill inte ta vilket jobb som helst för de är lite för fina för det. Va fan är alla i Sverige raketforskare eller?

Maxxi skrev:
2470771 Men folk vill inte ta vilket jobb som helst för de är lite för fina för det.

Vilka är det som utför huvuddelen av alla skitjobb?

hur många helsvenska sverigedemokrater ser du i biljettkurerna på tunnelbanan, som städare, gatusopare o.s.v.?!

Det är väl knappast invandrarna som anser sig för fina för att ta skitjobb?!

Fråga Thord istället varför han inte jobbat på tre år.

Med undantag för studier och värnplikt har jag jobbat sen jag var 14 då jag började plocka ihop beställningar på den lokala ICA-handlaren och sen åka med ut och leverera dessa till gamlingar och handikappade..

Dregen skrev:
2468199 Har ni ingen undervisning i din skola??? :tomten :tomten Din svenska känns inte riktigt 100!!!!!:dummer :fakta
Nej jag vet..

mp_87 skrev:
2470532 Lustigt att nästan alla i tråden snackar om hur dåliga SD är, när vi på sporthoj röstade fram SD som andra största parti;

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=134607

Man vågar kanske inte riktigt berätta att man röstar på dem?

Anledningen till att dem fått många röster i Landskrona och Helsingborg är ju som så att alla utom utlänningarna själva har röstat på SD. O då lär det väl blir runt 20% ....
Jag rösta på dom i skol valet eftersom det inte spelar någon roll men ville visa mitt missnöje med att man inte kan ha lektioner för några nysvenskar sabbar allt. Skulle aldrig fåf för mig att rösta på dom när det spelarar roll..

Valresultatet fick sitta uppe i ca 4 minuter innan det såg ut så här..
Ber om ursäkt för stavningen för jag måste rysha till lektion.

Bifogat

• IMG010.JPG
    IMG010.JPG
    37.4 KB · Visningar: 118
  • IMG011.JPG
    IMG011.JPG
    36.3 KB · Visningar: 87
Last edited:
prulle skrev:
2470782
JAg rösta på dom i skol valet eftersom det inte spelar någon roll men ville visa mitt missnöje med att man inte kan ha lektioner för några nysvenskar sabbar allt.

Hela högstadiet hade jag ett par klasskompisar som sabbade lektionerna. De var svenskar så vad ska jag rösta på då?

prulle skrev:
2470782
Ber om ursäkt för stavningen för jag måste rysha till lektion.

Ingen fara, rysha du! :pannkyss

Last edited:
korvgubbe skrev:
2470745 Vore soft att få vara arbetslös ett tag.

Det kan vara världens mest underskattade aktivitet, så jävla fett att bara ligga och vänta på att pengarna ska ramla in på kontot.
Man blir kräsen också, efter ett tag pallar man inte ens att käka hemma för det är så drygt att laga mat så då dräller man runt på stan och fikar, småhandlar lite och bara glider.

Har vi alla riktig tur så får vi uppleva 200 egna dagar! :banana

Det är tragiskt, rösta på ett parti med en "vi och dom"-agenda och syn på invandrare som andra klassens medborgare så kommer säkert våra invandrare att snällt foga sig i leden och överösa sina medmänniskor med blomblad samtidigt som de mässar ut Gandhis ickevåldsmantra.

Detta kan tvärtemot vad alla "inte tänka länge än näsan räcker"-missnöjespuckon tänker sig innebära fullständig katastrof för Landskrona.

Att sen SD till påfallande hög grad styrs av brottslingar, nazister och allmänt patrask som inte vet ett skit om varken kommunalpolitik eller politik överhuvudtaget gör inte saken bättre.

Markus skrev:
2470819
Har vi alla riktig tur så får vi uppleva 200 egna dagar! :banana

Eller ännu grymmare..
Jag tar ett friår först och ser sen till att bli arbetslös! Fett.. då ska jag festa med Thord! :tuttar :yoparty :banana

Maxxi skrev:
2470771 Va fan är alla i Sverige raketforskare eller?
Det var däför Sporthoj skapades! Som ett litet reservat för oss alla!:D

Är til stor del enig med ditt resonemang men för mig kvarstår frågan, och den är inte riktad till dig personligen.
Är det lätt att få jobb i Sverige så måste det tyda på att företag vill anställa, men då kan det inte samtidigt vara så att de inte vill anställa för att det är så kostbart/komplicerat. Vilket är sant? Någon som vet?

Eller är det bara så att detta är ett bra sätt för politikeran att manipulera oss för att tjäna röster? (Jag vet att jag är en cyniker i förhållande till politiker!) Du vinner ju trots allt röster både på att lova att göra det enklare för företag att anställa=mindre arbetslöshet samt att sätta dit små svaga grupper vilket påstås ge dig mer i plånboken. Plus att vi får känna oss duktiga...

Chris Ash skrev:
2470821 SD till påfallande hög grad styrs av brottslingar, nazister och allmänt patrask som inte vet ett skit om varken kommunalpolitik eller politik överhuvudtaget gör inte saken bättre.

Chris Ash skrev:
2469888 Jag gillar inte Ohly, men med tanke på påhoppet han fick utstå så får dumt påstående dumt svar.

Skön balans, din lilla stalinist. :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...