I höst går USA till val........

Fast skapades inte No Cild Left Behind just för att amerikanerna själv ansåg att deras utbildning, speciellt då grundskola, inte höll måttet?!

Men å andra sidan finns världens största brytningsvärda uranreserv i Norrland. Kanske kan de lappländska hembygdsföreningarna få ett ekonomiskt uppsving om USA får för sig att invadera Norrland och befria samerna!?

Last edited:

Jag har en f.d. kollega som beställer olja till sin Porsche från USA av någon, förvisso okänd, anledning.

Fast skapades inte No Cild Left Behind just för att amerikanerna själv ansåg att deras utbildning, speciellt då grundskola, inte höll måttet?!

Det var väl klarsynt, kanske någon velourtönt kunde ordna i Sverige också eftersom vår skola bara blir sämre och sämre.

Last edited:
Alltså, inget snack om att Amerikaner är osmarta och okunniga över lag. Samt att dom är till 100% övertygade om att hela universun kretsar kring just USA.

Till och med presidenten är ju blåst.... :-p

Man blir ju riktigt rädd när man läser om hur styret i USA funkar ibland... :skrämd

MEN....

Det här är ju EN person.. i en speciell situation.

Sätt dit vilken korkad SVENSK blondin som helst, och se hur mycket hon kan om huvudstäder och geografi i Europa...

Vad är din poäng?
Förresten. Vet du, utan att kolla, hur många landskap vi har i sverige och vad de alla heter?
Att det är ungefär lika intressant för en svenska att känna till alla stater i USA som det är för en amerikan att känna till landskapen/länen i Sverige.

När jag gick i plugget var det 24 eller något sånt har jag för mig. Kan nog räkna upp de flesta men missar säkert ett par stycken.

EDIT: De flesta som hyllar USA har aldrig varit där. Jag skulle kunna tänka mig att bo där men för den som har lite pengar är det ett pissland.

Last edited:
Men å andra sidan finns världens största brytningsvärda uranreserv i Norrland. Kanske kan de lappländska hembygdsföreningarna få ett ekonomiskt uppsving om USA får för sig att invadera Norrland och befria samerna!?

Sant! När oljan är slut om några decennier måste vi nog passa oss. Jänkarna kanske kommer och bringar demokrati och frihet åt samerna. Om det inte är Kina som är den enda supermakten då...

:3freak

eh, supermakt är nog vad man kalla Kina

Nej, varken Kina eller Indien eller Ryssland är supermakter. Pr i dag finns det bara 1 och det är USA. :mattias

Möjligt at USA hatare inte godtar detta men its a fact! :fakta

Jag tror iofs inte att hon är en lämplig representant för average Joe men hon lyckas ganska bra med att personifiera fördomarna mot såväl blondiner som jänkare :lol

Att det är ungefär lika intressant för en svenska att känna till alla stater i USA som det är för en amerikan att känna till landskapen/länen i Sverige.

När jag gick i plugget var det 24 eller något sånt har jag för mig. Kan nog räkna upp de flesta men missar säkert ett par stycken.

EDIT: De flesta som hyllar USA har aldrig varit där. Jag skulle kunna tänka mig att bo där men för den som har lite pengar är det ett pissland.

Hur lite pengar ska man ha för att ha det dåligt i USA då? Sist jag flög dit läste jag en tidning i planet. Tror det var KLM/Continetals egna. I den var det en artikel om Sverige och hur bra (vi svenskar) tycker att vi har det här ekonomiskt. Enligt artikeln förstod de ingenting då 80% av svenskarna klasseras som amerikanska låginkomsttagare. Så man måste alltså tjäna ungefär som en vanlig svensk för att det skall vara "synd" om en i USA. Detta i ett land där allt är nästan halva priset gentemot i Sverige.

Alltså, inget snack om att Amerikaner är osmarta och okunniga över lag. Samt att dom är till 100% övertygade om att hela universun kretsar kring just USA.

Till och med presidenten är ju blåst.... :-p

På vilket sätt är de blåsta?

Det vore ju fiffigt om de kunde dra igång det här i sverige då också!!

Kanongrej..

EDIT: Såg att Marcus redan skrivit det.

Last edited:

Jag har också för mig att det va 24 och inte 25, men nu nyss har de väl delat nått, eller om det va nån komun som delade sig, ja minns inte riktigt, men nått sånt va det iallafall.

Nej, varken Kina eller Indien eller Ryssland är supermakter. Pr i dag finns det bara 1 och det är USA. :mattias

Möjligt at USA hatare inte godtar detta men its a fact! :fakta

Jo till viss del har du rätt, Kina är kanske inte är en officiell supermakt idag men det dröjer nog inte så länge förrän Kina är det med tanke på all produktion som läggs där, deras dollarberg osv. Henry Rollins uttryckte det ganska bra om jag inte minns fel.

Där klämmer skon lite.

1400052688.jpg

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=1400052688

Jag har en f.d. kollega som beställer olja till sin Porsche från USA av någon, förvisso okänd, anledning.

Han skulle läsa oljetråden del 1 & 2, fast går man så långt så att man beställer oljan från USA så hjälper nog inte ens den bästa fakta.

Last edited:

Det var inte igår alltså... Nu är det 50 stater... :D

Jag skulle påstå att de flesta som hatar USA aldrig har varit här...

Vad är "lite pengar"? Är man urfattig så bor man kanske bättre i socialdemokratins svedala, men om du drar in mer än 200k per år så skulle jag vilja påstå att du har större chanser till en högre levnadsstandard i USA än i Sverige.
Att du dessutom troligtvis kommer tjäna mer, utvecklas snabbare och slipper den svenska avundsjukan är ju bara grädde på moset! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back