Skrotnisse
What would Shervin do?
Håller med.Det enda jag inte gillar på de nya Sportster-/Buellmotorerna är att de är uppbyggda som en nippontwin. Dvs de har ingen kasettväxellåda; man måste dela blockhalvorna för att komma in i lådan. På de äldre sportstermotorerna upp tom 03 så är det samma uppbyggnad som på tex min S&S 07:a dvs man kan ta ut låda utan att behöve dela på motorns drivända.
Här är exempel på cylindersatser för den nya typen av Sportster-/Buellmotorerna: http://www.nrhsperformance.com/ekitsportster04.shtml
/J
Har lite udda preferenser angående utväxlingar.
Har aldrig förstått varför tillverkare av motorer med brett varvtalsområde envisas med att lägga växlarna så tätt.
Skall jag ha 5 eller 6 växlar, så vill jag ha en lågväxel och en överväxel.
De övriga 3 eller 4 växlarna läggs inom ordinarie växlingsförhållande.