Hyrde "min" film idag! :)

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jepp!
Vart nere i Videobutiken precis och hyrde B-skräck/komedin jag skapat musiken till, "Hemligheten"! :)

Kändes minst sagt märkligt att hyra en film som det på framsidan står "Kenneth Falk" på som musiker. Fett grymt faktisikt!

Ringde 8 st hyrvideobutiker i Malmö, varav 5 hade hyrt ut alla sina DVD-ex! :banana

Den har kommit på hyr-dvd/vhs och köp-versioner över hela landet, och ska även ut till Danmark, Norge och Finland!
Verkligen inte en oscarsfilm, men en kul klassisk skräck-komedi med en gnutta 80-tals brittisk splatter-stämpel.

Seså! Ner o hyr den och njut av den goa klassiska skräckfilmsmusiken! ;)

Var bara tvungen o skriva av mig, jäkligt glad!

Hemligheten_se_coverK.jpg

Är det en ny film? Är all musik din?

edit: 7.8 på IMDB!! Endast 5 röster, men i alla fall :)

Last edited:
sandstream skrev:
Hyra?
Den tar vi hem från nätet ;)

Usch så fult gjort! Du hyr den och kopierar sen bränner du. Mycket smartare! :tungan

Nej men grattis, alltid kul att se sitt namn i något stort. :tummenupp

Kay skrev:
Jepp!
Vart nere i Videobutiken precis och hyrde B-skräck/komedin jag skapat musiken till, "Hemligheten"! :)

Personligen tycker jag att det är dåligt att du var tvungen att hyra den och att dom inte skickade hem ett ex till dig. Du får förhandla in det i kontraktet till nästa film. :) Men grattis i alla fall!

Skalman skrev:
Är det en ny film? Är all musik din?

edit: 7.8 på IMDB!! Endast 5 röster, men i alla fall :)

Ja ny. All musik japp.

Pellert skrev:
Personligen tycker jag att det är dåligt att du var tvungen att hyra den och att dom inte skickade hem ett ex till dig. Du får förhandla in det i kontraktet till nästa film. :) Men grattis i alla fall!

-Det kommer 2 ex till mig, massivt va?! ;)

Orkade inte vänta. Sen är det kul o hyra "sin" film själv.

Var du inte nervös över risken att bli nertrampad av de hysteriska tonårsflickorna som skulle ha din autograf? :hihi

Fräckt..! Hur blir man involverad i ett sånt projeket?
Tjänar du pengar på det?

tjänar du pengar när folk hyr filmen?

surt o se hur andra då pratar om att tanka hem den... :fatta!

Mark skrev:
tjänar du pengar när folk hyr filmen?

surt o se hur andra då pratar om att tanka hem den... :fatta!
Det var precis det jag ville belysa.
Folk tankar glatt hem diverse filmer men när någon här på SH är inblandad i filmproduktionen så är det plötsligt tabu.
Lite dubbelmoral, minst sagt.

BTW: Grattis Kay, måste vara coolt att se sitt namn på en film :)

sandstream skrev:
Det var precis det jag ville belysa.
Folk tankar glatt hem diverse filmer men när någon här på SH är inblandad i filmproduktionen så är det plötsligt tabu.
Lite dubbelmoral, minst sagt.

BTW: Grattis Kay, måste vara coolt att se sitt namn på en film :)
Jag är inte nåt större fan av just brittiska splatterfilmer, så Näe, jag kommer inte alls att tanka filmen.

Men sanningen är ju den att de är surt för den som borde få betalt för filmen. Hur jag själv sen beter mig har ju inte ett dugg med den tråden o göra...(men finns att läsa lite om i datordelen)

grattis till filmen! Hoppas att du blev nöjd med det slutgiltliga resultatet!

Eller....man kanske skulle hämta... haha Skojja bah

Hittar den inte på DC, kan nån slänga upp den?

Mark skrev:
Jag är inte nåt större fan av just brittiska splatterfilmer, så Näe, jag kommer inte alls att tanka filmen.

Såvitt jag förstår är det en svensk film. Det är iaf svenska skådisar i rollerna.

Får se hur mkt pengar det genererar mig islutänden, hittills är kontraktet väldigt förmånligt utformat.

Hoppas att den är bättre än "camp slaughter" en annan svensk skräckfilm där bostaven "B" inte räcker till riktigt.

sEiKo skrev:
Hoppas att den är bättre än "camp slaughter" en annan svensk skräckfilm där bostaven "B" inte räcker till riktigt.

:rofl :rofl Min polare köpte den filmen, och sen kollade vi på den hemma hos mig. Han hade degat 200 för den på elgiganten och sålde den till mig efter 30 minuter för 20 spänn :hihi Grymt dålig film!! Var bara tvungen att ha den i min för övrigt bra samling av dvdfilmer :lol

Kay skrev:
Kändes minst sagt märkligt att hyra en film som det på framsidan står "Kenneth Falk" på som musiker. Fett grymt faktisikt!

Heter du Kay eller Kenneth? :va

Back