Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
LasVegas skrev:2068769Jag har en extra liten lya på söder, högalidskyrkan, som kanske ska hyras ut.
Vad är en ok hyra? Kostar 1900 spänn just nu. Även garageplats i varmgarage, bur kan ordnas. Inga pm tack.
heimdal skrev:20687792000:-
LasVegas skrev:2068769
Vad är en ok hyra? Kostar 1900 spänn just nu. Även garageplats i varmgarage, bur kan ordnas. Inga pm tack.
LasVegas skrev:2068769Jag har en extra liten lya på söder, högalidskyrkan, som kanske ska hyras ut.
heimdal skrev:2069415ett skäligt värde är 5-10% av inventariernas begagnade värde / år.
korvgubbe skrev:2069437...om man då har inventarier som är värda 50.000 kan man alltså lägga på max 5000:- per år vilket ger drygt 400kr per månad?
Blip skrev:2069502Kan man inte komma runt det där genom att sälja ett andrahandskontrakt svart? Där man helt enkelt tar ut en rejäl engångsavgift och sedan låter hyran ligga på 1900:-
Jonte*FZ6 skrev:2070067Jag är intr. av garaget!!!!!
En kompis som köper hoj i dagarna letar med ljus o lykta efter garage i detta område, kanon med bur !!
Pm;a gärna mig !!!!!!!!
eller maila
wahlstromjonas@hotmail.com
Jonte*FZ6 skrev:2070067Jag är intr. av garaget!!!!!
En kompis som köper hoj i dagarna letar med ljus o lykta efter garage i detta område, kanon med bur !!
Pm;a gärna mig !!!!!!!!
eller maila
wahlstromjonas@hotmail.com
LiCrO skrev:2069171Hur liten?
Om du vill hyra ut den till ett skötsamt par (Jag och tjejen) så hör av dig.LasVegas skrev:76kvm.
Starfighter skrev:2069543Om man har en bostadsrätt, gäller samma sak där om man hyr ut den i andrahand? Att man inte får ta fantasipriser?
Så du menar med andra ord att killen max får ta 2100 kr för en lgh i centrala sthlm som är värd ca 2 mille? Så har jag inte fått det förklarat för mig. Man ska kunna bevisa vad man betalar i lån för lgh o sen lägga på de kostnaderna.Coola Ola skrev:2071619Ja, max 10% över avgiften på lägenheten. Man kan alltså inte (lagligt) räkna in lånekostnader i den hyra man tar ut av andra hands-hyresgästen.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |