Hyra bil, enväg

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Vill hyra en bil så jag kan ta mig från punkt A till punkt B och lämna bilen vid punkt B eller i närheten av punkt B. Vad finns det för biluthyrningsfirmor som kan låta mig göra det?

Kolla om sträckan du ska åka finns med på https://www.hertzfreerider.se

"Börja med att registrera dig och bli en Freerider, sedan har du tillgång till alla bilar så länge du är minst 19 år, hel, ren och har giltigt körkort sedan minst ett år. Välkommen till Hertz Freerider. "

Kolla om sträckan du ska åka finns med på https://www.hertzfreerider.se

"Börja med att registrera dig och bli en Freerider, sedan har du tillgång till alla bilar så länge du är minst 19 år, hel, ren och har giltigt körkort sedan minst ett år. Välkommen till Hertz Freerider. "

Redan kikat där och där fanns inget. Tack i alla fall,

det finns något som heter sunfleet.. (något med sun iallafall) de ska funka så som du säger va jag vet

vilka sträckor är det egentligen intressant o köra mellan?

köp en billig skitbil (bara den är besiktigad) o sälj den sedan på tjörn.

Edit: hade du föresten inte en beeämmvee?

köp en billig skitbil (bara den är besiktigad) o sälj den sedan på tjörn.

Edit: hade du föresten inte en beeämmvee?

Jag har en Beeämmvee. Jag vet, jag vet, jag tänkte döda den. Men så kom jag på att jag är en fattig student och behöver pengar så jag tänkte jag lagar den så säljer jag den och får lite pengar. Bara det att nu har den i princip gett up. Igår så kom det vitrök från motorn och så dog den. Sen eftr en kvart startade den igen och då funkade den hyfsat. Jag kunde köra i 50 utan att vara rädd.

Och sen har jag inte pengar till en skitbil för jag måste betala hyran...

Största städerna i Sverje!

Det är lite synd att AVIS säger att man måste vara 21 för att få hyra annars hade jag kunnat hyra i Rby och sedan lämnat i Stenugnsund. Men AVIS ska vara fittiga och ha 21 års gräns.

Grejen är väl den att du faktiskt får hyra bil trots att du är under 21, dock inte en bil som du får köra en väg ;).
Läser man deras avtal så står det att hyresmannen ska vara minst 19 år och haft körkort minst 1 år. Ålder 19-25 år får hyra deras sk bilgrupp "Liten". Dock får inte "Liten" köras en väg :). Såvida jag inte läser helt galet?

Har du kollat mer Europcar? Ser ingen lägsta ålder på deras sida, däremot lite försäkringsinfo om förare är under 24...

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna