Hyosung R (alt. TTC) erfarenheter

olofma

Medlem
Gick med
7 May 2006
Hoj
CBR600 F4
Hej på er!

Har kollat runt lite och funnit att R modellen är snygg, billig att försäkra och hyfsat med klös. Så det jag undrar över är vad ni tycker ni som äger en eller har provkört en? Är väghållningen nått att ha? Rolig att köra? vad är nackdelarna?

Jag har funnit nått som verkar vara en spec. edition av R modellen som jag finner grymt snygg. Den har ändbokstäverna "TTC". Nån som vet nått om den modellen? Fann ett par st på mobile.de men jag kan icke tyska, nån som har lust o kolla lite snabbt och förklara för mig?

Så om jag inte tar över farsans Honda X11:a så får det nog fasen bli en sån :tummenupp

gt650r-2.jpg
 
Ingen som har provkört?
Får kanske pallra mig till Växjö och bli först då? :tungan
 
Jag har ju inte provkört en sådan där. Jag har den nakna versionen. Jag har ju inte så mycket att jämnföra med men jag tycker det är en riktigt rolig hoj som gott och väl duger åt mig att börja köra med. Kraften räcker till åt mig.
Leta reda på en handlare på blocket som säljer R modellen och provkör en sådan då, den där TTC är kanske inte så mycket anorlunda. Jag hade faktiskt aldrig hört talas om den, men jag är inte inne på tyska sidor så ofta heller...
 
Japp jag har provkört (R-modellen, ej TTC´n). Hos Nygrens Motor i Blekinge. Vet dock inte om de har sålt det demoexet..

Helt original förutom nån Akra som satt på. Och det var väl eg det enda som stack ut, på gott och ont. Grymt ljud, men samtidigt gick den lite ojämnt. Var kall också.. till att börja med :) När man väl fick snurr på den så kan man inte klaga på acc´et.. Kommer hyfsat tidigt, och bra fart upp till ..ehh "landsvägsfart" hehe

Påminner en del om andra 600:or vad gäller körställning (176cm & 75kg). Gick hyfsat bra att krypa ner bakom. Marginellt sämre än tex en R6 (från min synvinkel).

Spelar ju ingen roll om jag säger köp!!, utan du måste ju provköra. Men provkörningen är inte bortkastad om du kör en bit vill jag påstå ;)
 
Nu har jag bara kört Comet GT men jag tycker min nu fd. sv650s var så mycke trevligare att jag hellre rekomenderar en beg. sv än en ny hyosong. Gilllade inte den eftersom den upprätta körställning gjorde att det kändes som det var alldeles för lite vikt på framdäcket. Men R:en ser ju bättre ut ur det hänseendet

En handlare här ska tydligen vägra byta in GT efter att de fått ta tillbaka en de sålt, hade rullat 20 mil, för att ramen hade börjat rosta...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top