Hyosung, hur gick det sen?

Att jag inte ville köra fortare med skrotet var pga av bromsar chassi ja kändes som en trimmad MT5 ungefär :) dock inte effekt mässigt då det absolut räcker till för en nybörjare

Nu spårar den här tråden ur fullständigt men jag måste ändå säga det; Om du inte vågar dig över 160 med en CBR 600 -98 så var det antingen något allvarligt fel med just den hojen eller så var det fel på något annat. Vad låter jag vara osagt..:)

Själv hade jag iaf hellre åkt CBR än Hyosong alla dagar i veckan..
 
Det blev en CBR 929 -01 till henne istället. Kanske överdrivet att säga att man inte vågar säga att man inte vågar köra över 160 med en cbr 600 från 98 men måste säga att gamla hojar är ju kass i chassi och bromsar....
 
Det blev en CBR 929 -01 till henne istället. Kanske överdrivet att säga att man inte vågar säga att man inte vågar köra över 160 med en cbr 600 från 98 men måste säga att gamla hojar är ju kass i chassi och bromsar....

Påminner mig om...

shbladet2.jpg


:hihi
 
Det blev en CBR 929 -01 till henne istället. Kanske överdrivet att säga att man inte vågar säga att man inte vågar köra över 160 med en cbr 600 från 98 men måste säga att gamla hojar är ju kass i chassi och bromsar....

Du borde ta reda på mer fakta innan du startar en diskussion,,,, du borde ha sett hur du körde superbikecup på 80-talet med Katana, CBX, GPZ alltså standarhojar på bana,, du skulle förmodligen inte ha en chans med din R1:a. Jag själv hade en ZX7R 97:a för några år sedan, den gjorde 280 och gick som på räls.

Plugga på lite innan du rekommenderar nått.
 
När det gäller Hyosung har jag bara erfarenhet av mitt vardagsfordon. Haft denna sedan April och kört till och från jobbet varje dag sedan dess (ca2,5mil om dagen). Den gör en 80-90 och jag kör i en vecka på full tank (7liter).

Allt jag gjort sedan dess (ca 400mil) är att jag bytt olja/filter samt bromsbelägg. Totalt har den nu gått ca 1500 mil och den enda fadäs som uppstått (trots att jag bränner på riktigt dåliga vägar där gaffeln ofta slår igenom) är att tändhatten hoppat av ett par gånger :lol

Så jag tycker min Hyosung senilscooter är hyvens! 85 spänn i veckan i soppa med en maskin som kostade 8 lax i inköp kan inte bli bättre.

View attachment 351390
Come on baby, take me on a ride!!!
 
Jaha.. jag ser att den gode dre23 redan har talat för o om mig så jag kan väl inte säga mer än tack till alla som har kommit med synpunkter, tips, råd o fakta. Det är bara att hoppas att jag blir nöjd o glad med min hoj. =)
 
Jaha.. jag ser att den gode dre23 redan har talat för o om mig så jag kan väl inte säga mer än tack till alla som har kommit med synpunkter, tips, råd o fakta. Det är bara att hoppas att jag blir nöjd o glad med min hoj. =)

Vad du en köper nu så måste du tala om hur det gick sen,,,,, lycka till. :hej
 
men måste säga att gamla hojar är ju kass i chassi och bromsar....
Nu snackar du ändå mera skit än du kan stå för
Min gamla 89'a ligger som ett lok i farter bra mycket över det tillåtna.........
Och bromsa har den så det räcker och lite till
(sorry för OT)
 
Jag hade en hyosung 650 innan och tycker inte den var så dålig. För det priset som man kan köpa dom för och vad dom kostar att försäkra (antar att ingen betalar ca 30 000kr beg för en hyosung 05-08 som folk försöker sälja dom på blocket för). Men jag gav 1200kr i helförsäkring och inte så mycket i inköp och den krånglade inget dom 400mil jag hann köra med den så var en trevlig mc som man inte behövde vara så rädd om.

kör nu er-6 och tycker faktiskt hyosungen var piggare än er-6, men hyosungen är väldigt mycket sämre i chassie, bromsar jämfört med er-6. Sen drog hyosungen mycket mindre bensin är kawasakin om man nu tänker på det. Körde även min första SMC kurs på kinnekulle ring med hyosungen och den fungerade fint. var ju inte mc:n som satte gräns för hur fort det gick:gnissla Men har man inte så höga krav och vill ha något att lära sig köra på så tycker jag hyosungen inte är ett dåligt alternativ om man hittar en till rätt pris. Behövde aldrig några reservdelar mer en oljefilter och det var inga problem att få tag i.
 
Jag hade en hyosung 650 innan och tycker inte den var så dålig. För det priset som man kan köpa dom för och vad dom kostar att försäkra (antar att ingen betalar ca 30 000kr beg för en hyosung 05-08 som folk försöker sälja dom på blocket för). Men jag gav 1200kr i helförsäkring och inte så mycket i inköp och den krånglade inget dom 400mil jag hann köra med den så var en trevlig mc som man inte behövde vara så rädd om.

kör nu er-6 och tycker faktiskt hyosungen var piggare än er-6, men hyosungen är väldigt mycket sämre i chassie, bromsar jämfört med er-6. Sen drog hyosungen mycket mindre bensin är kawasakin om man nu tänker på det. Körde även min första SMC kurs på kinnekulle ring med hyosungen och den fungerade fint. var ju inte mc:n som satte gräns för hur fort det gick:gnissla Men har man inte så höga krav och vill ha något att lära sig köra på så tycker jag hyosungen inte är ett dåligt alternativ om man hittar en till rätt pris. Behövde aldrig några reservdelar mer en oljefilter och det var inga problem att få tag i.

sen är det det där med 2 hands värdet när man vill sälja hur lätt är det att bli av med en hyosung, bytte bort min er6f tyckte den var svårsåld samt sjönk en del i värde då jag köpte den ny års mod 09 köpt 2011,skulle undika koreanska hojar satsa på känt märke
 
Det blev en CBR 929 -01 till henne istället. Kanske överdrivet att säga att man inte vågar säga att man inte vågar köra över 160 med en cbr 600 från 98 men måste säga att gamla hojar är ju kass i chassi och bromsar....

Haha, humor! Min hoj är från 1986 (dvs. 12 år äldre än CBR:en) och jag har kört den mot varvstoppet några gånger på 5:an (drevad för ca 340 km/h) och den är stabil och fin. Har original bromsar och har till och med kapat bort ett stag i ramen för att få plats med turbon.
 
Ja ska man köpa en hyosung så måste den ju vara billig.. är väl därför man överhuvudtaget köper en sån? och ska man sälja den så måste den ju också vara billig om man ska få den såld...
 
Ja ska man köpa en hyosung så måste den ju vara billig.. är väl därför man överhuvudtaget köper en sån? och ska man sälja den så måste den ju också vara billig om man ska få den såld...

om man nu får den såld :)
 
Gott, fortsätt så, låt honom fortsätta styra ditt liv :tummenupp Akta dig, han kanske äter mat också! ;)

Om du är så torsk på CBR, varför köper du då inte en sån? :va

Det sades tidigare i tråden att hoj köps med hjärtat. Om Daytona 675 påminner en om någon/något som gjort ont för hjärtat, så ska man väl exakt inte köpa en sådan?

Jag kollade också efter Hyosung åt min syster som en billig första hoj, men efter att läst och kollat omkring så kan man köpa en gammal Hornet för nästan samma pengar med en mycket säkrare teknik, så vi glömde det rätt fort.
 
Det blev en CBR 929 -01 till henne istället. Kanske överdrivet att säga att man inte vågar säga att man inte vågar köra över 160 med en cbr 600 från 98 men måste säga att gamla hojar är ju kass i chassi och bromsar....
Jag förstår att du tänkt ställa din R1 i vardagsrummet när det är dags för ny hoj. Om några år är den ju ändå värdelös att köra.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top