Hyosung, hur gick det sen?

Haha, humor! Min hoj är från 1986 (dvs. 12 år äldre än CBR:en) och jag har kört den mot varvstoppet några gånger på 5:an (drevad för ca 340 km/h) och den är stabil och fin. Har original bromsar och har till och med kapat bort ett stag i ramen för att få plats med turbon.

Håller med :) din hoj är gammal men ack så fin :) går spikrakt :D

Min hoj är helt orginal men går spikrakt den okså till 280+, läcker tillomed lite i ena gaffeln, men inga tändenser till fjädringsbekymer, ska åtgärda med nya packboxar fram sen är den nästan som ny, fattas bara att montera turbo - höja varvtalet - montera styrdämpare o dreva om den så ska den kuna toppa minst 330km/h, finns redan bevisat för några år sen :)

Bara för att en hoj är gammal behöver den inte ha urusla bromsar eller chassi.

Som det tidigare sas, en hoj köps med kärlek, det ska man värkligen göra, jag byggde min hoj med kärlek, den är mig trogen in i döden.
 
Last edited:
Tack!! :) Jag har inte köpt någon ny hoj än. Letar efter en Suzuki Gsxr 1000 05-06 eller en ZX10R 04-06. Även en 954RR 02/03 kan vara av intresse. Vet du någon som har i fint skick med samtliga nycklar så hojta gärna till! :)
 
Last edited:
Tack!! :) Jag har inte köpt någon ny hoj än. Letar efter en Suzuki Gsxr 1000 05-06 eller en ZX10R 04-06. Även en 954RR 02/03 kan vara av intresse. Vet du någon som har i fint skick med samtliga nycklar så hojta gärna till! :)
Våga nu vara annorlunda, jag vet att du vill ha en 675 Daytona och jag vet var det står en röd fin en. Till salu från och med nu! Special plice only for you my flijend.
 
Du borde ta reda på mer fakta innan du startar en diskussion,,,, du borde ha sett hur du körde superbikecup på 80-talet med Katana, CBX, GPZ alltså standarhojar på bana,, du skulle förmodligen inte ha en chans med din R1:a. Jag själv hade en ZX7R 97:a för några år sedan, den gjorde 280 och gick som på räls.

Plugga på lite innan du rekommenderar nått.

Har ju faktiskt ägt en GPZ för 17 år sen :) att säga alla hojjar från den åldern är kass är kanske ta i men en cbr 600 från den åldern är. CBX och GPZ och Katana var väl nya när dom körde superbikecup på 80 talet eller? men om du sätter dom förarna på en ny hoj är jag övertygad att dom kört ifrån det dom körde på under 80 talet.
Finns ju självklart fina 80 tals hojjar oxå pedantskötta ex men finns knappt att få tag på och skulle du hitta en lågmilad klassiker i superskick så får du betala bra för den, skulle själv kunna tänka mig en RD500 i nyskick eller en RG500 bara för dom är coola titta på.
 
Det var ju snällt, men jag provade att sitta på en 675 i somras och jag satt sådär.. är nästan 190 lång ju. :/

jag märkte precis samma sak på Daytona 675. Kul med tre burkar och äckligt läcker hoj, satt se sådär, knäna tog i konstigt i tanken. Jag är 186 lång/kort.
Sitter märkbart bättre på ZX6:an.
 
Haha, humor! Min hoj är från 1986 (dvs. 12 år äldre än CBR:en) och jag har kört den mot varvstoppet några gånger på 5:an (drevad för ca 340 km/h) och den är stabil och fin. Har original bromsar och har till och med kapat bort ett stag i ramen för att få plats med turbon.
Din hoj ser inte så orginal ut men coolt att den är så snabb
 
Vad du en köper nu så måste du tala om hur det gick sen,,,,, lycka till. :hej
Ja, det blev ju en Fireblade.. står i garaget. Hoppas bara inte den blir stulen.. Jag är väldigt exalterad o typ livrädd. =)
 
Tack!! :) Jag har inte köpt någon ny hoj än. Letar efter en Suzuki Gsxr 1000 05-06 eller en ZX10R 04-06. Även en 954RR 02/03 kan vara av intresse. Vet du någon som har i fint skick med samtliga nycklar så hojta gärna till! :)

Vaddå, blev det inget? Du messade ju igår att du köpt??
 
Har ju faktiskt ägt en GPZ för 17 år sen :) att säga alla hojjar från den åldern är kass är kanske ta i men en cbr 600 från den åldern är. CBX och GPZ och Katana var väl nya när dom körde superbikecup på 80 talet eller? men om du sätter dom förarna på en ny hoj är jag övertygad att dom kört ifrån det dom körde på under 80 talet.
Finns ju självklart fina 80 tals hojjar oxå pedantskötta ex men finns knappt att få tag på och skulle du hitta en lågmilad klassiker i superskick så får du betala bra för den, skulle själv kunna tänka mig en RD500 i nyskick eller en RG500 bara för dom är coola titta på.
Du kanske ska nämna att CBR -98:an var i uruselt skick pga att den stått utomhus i tre år utan att ha blivit servad på 300 mil o mestadels stått stilla. Kanske därför vissa saker satt fast o vissa höll på att lossna. Folk här tror nog att du menar att ALLA 90-tals hojar är kass... Så är det ju ändå inte.
 
Det sades tidigare i tråden att hoj köps med hjärtat. Om Daytona 675 påminner en om någon/något som gjort ont för hjärtat, så ska man väl exakt inte köpa en sådan?

Jag kollade också efter Hyosung åt min syster som en billig första hoj, men efter att läst och kollat omkring så kan man köpa en gammal Hornet för nästan samma pengar med en mycket säkrare teknik, så vi glömde det rätt fort.

Mycket klokt sagt. Du verkar ha hjärtat på rätta stället.
 
Jag är 188 lång, blåögd, blond och stora... nejdå.. låter nästan som kontaktannons! haha

Jag är som sagt 188 lång och knäna var nästan uppe på tanken på 675an. Det lutar just nu åt Gixxer eller ZX10R.
 
Otur!! Men ja, vi får ta det sen:-/

Grattis till hojen, en riktigt fin hoj, med "knullputs" som man brukar säga.
o till ett riktigt bra pris hörde jag ;D

btw, vad hände med den gamle ? bortsett från att du hamnade i diket ? när hände detta ? egen tur eller med andra ?


kör lugnt i sommar


// Henke
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top