Hyosung GT 650R

tjoatjim

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Ort
andra våningen
Hoj
gpz600r-85såld/zx9r-96såld.zx7r-96
Surfade runt lite på blocket kollade hojar, fann Hyosung GT 650R för ynka 58 998:- splirrans ny.... någon som varit och kollat på denna eller rent av testat den??
 
det är samma motor som gamla suzuki SV650 om jag inte minns helt fel, en v-twin på 72 hkr.... Annars vet jag inte så mycket mer än att dom är billiga!!!
 
Sök på Suzuki Bandit, så kommer du hitta sånna för 59900 fabriksnya....utan abs ifs, men inget fel på de heller:tummenupp
 
det är samma motor som gamla suzuki SV650 om jag inte minns helt fel, en v-twin på 72 hkr.... Annars vet jag inte så mycket mer än att dom är billiga!!!

Att det skulle vara samma motor på SV650 och GT650 är en av de mest seglivade myterna bland mc-folk. Båda hojarna påminner mycket om varandra, men inte en enda skruv är identisk.
 
Att det skulle vara samma motor på SV650 och GT650 är en av de mest seglivade myterna bland mc-folk. Båda hojarna påminner mycket om varandra, men inte en enda skruv är identisk.

Jodå, några skruvar är säkert identiska, Suzuki och Hyongding har ju trots allt samarbete, men nej, det är INTE samma motor, det är stora skillnader.

Köp hellre Banditen (jag visste inte att dom var så billiga), men jag tror IOFS inte att koreamoppen är helt kass heller.
Banditen ger dig mer pengar tillbaka den dag du ska sälja, begade koreaner är löjligt billiga.

Det var ju någon MC-tidning (Bike?) som hade ett jämförande test mot någon japshoj, testet fanns som särtryck hos korea-handlaren, jag läste bara snabbt igenom och det som drog ner betyget på koreanen var andrahandsvärdet och att den inte hade automatisk avstängning av blinkersen...
 
Impulsprovade den nakna varianten (GT 650 Naked tror jag den hette) i helgen. Helt OK motor, sådär bromsar och gungade rätt mycket på småvägarna. Vet inte om det går att strama till fjädringen???

Avståndet sadel-fotpinnar verkar vara samma på R- och nakenmodellen och jag (187 cm) hade det ganska trångt med bena. Blir kanske mer naturligt på R-varianten.

//F
 
Jodå, några skruvar är säkert identiska, Suzuki och Hyongding har ju trots allt samarbete, men nej, det är INTE samma motor, det är stora skillnader.

Köp hellre Banditen (jag visste inte att dom var så billiga), men jag tror IOFS inte att koreamoppen är helt kass heller.
Banditen ger dig mer pengar tillbaka den dag du ska sälja, begade koreaner är löjligt billiga.

Det var ju någon MC-tidning (Bike?) som hade ett jämförande test mot någon japshoj, testet fanns som särtryck hos korea-handlaren, jag läste bara snabbt igenom och det som drog ner betyget på koreanen var andrahandsvärdet och att den inte hade automatisk avstängning av blinkersen...

En tidning gjorde ett test mellan GT:n och SV:n där de täckte för alla loggor och klädde in ram m.m. i plast för att testförarna inte skulle kunna se vilken hoj som var vilken. GT:n fick bra betyg och var helt klart en värdig motståndare till SV:n.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top