Hyosung Comet 650

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Hejsan alla glada!

Jag täntke höra om det är någon som har personlig erfarenhet av en Hyosung Comet v2 650 tror jag dom heter... Jag har sökt lite på forumet och hittat lite information. Någon tyckte den var livsfarlig medans anndra verkade tycka att den fungerade riktigt bra. Jag har ingen som helst erfarenhet av cykeln förutom att jag har "torr kört" hos handlaren ; ). Jag har nämligen inte tagit kortet ÄN! Fast jag hade planerat att göra det nu i sommar.
Men nu när jag fick se denna hoj, som faktiskt inte bara är billig, den ser riktigt schysst ut också, så kom jag på mig själv att det var något jag hade glömt... Just ja! Skulle ju ta hojkortet! Att jag sedan fick ett nedsatt pris på hojjen eftersom att snön faller snart här uppe blev det ju inte bättre av, då blev man ju bara mer sugen.
Men som sagt var, jag skulle villja höra vad era åsikter om denna hoj är, fyller den sin funktion som nybörjar hoj? Den är ju inte speciellt dyr och inte något effekt monster heller.
Jaja, har ni provkört en, eller äger en, skriv gärna era åsikter och för mig närmare ett köp av en hoj ; ).

Sedan vet jag inte... Räknas den som en sport hoj? Det är ju ingen Klass 7 försäkring på den vad jag förstått.

Yack på förhand, Henrik Jonsson
 
Hinkas skrev:
Hejsan alla glada!

Jag täntke höra om det är någon som har personlig erfarenhet av en Hyosung Comet v2 650 tror jag dom heter... Jag har sökt lite på forumet och hittat lite information. Någon tyckte den var livsfarlig medans anndra verkade tycka att den fungerade riktigt bra. Jag har ingen som helst erfarenhet av cykeln förutom att jag har "torr kört" hos handlaren ; ). Jag har nämligen inte tagit kortet ÄN! Fast jag hade planerat att göra det nu i sommar.
Men nu när jag fick se denna hoj, som faktiskt inte bara är billig, den ser riktigt schysst ut också, så kom jag på mig själv att det var något jag hade glömt... Just ja! Skulle ju ta hojkortet! Att jag sedan fick ett nedsatt pris på hojjen eftersom att snön faller snart här uppe blev det ju inte bättre av, då blev man ju bara mer sugen.
Men som sagt var, jag skulle villja höra vad era åsikter om denna hoj är, fyller den sin funktion som nybörjar hoj? Den är ju inte speciellt dyr och inte något effekt monster heller.
Jaja, har ni provkört en, eller äger en, skriv gärna era åsikter och för mig närmare ett köp av en hoj ; ).

Sedan vet jag inte... Räknas den som en sport hoj? Det är ju ingen Klass 7 försäkring på den vad jag förstått.

Yack på förhand, Henrik Jonsson

Hojen är säkerligen väldigt billig. Men du får räkna på priset på reservdelar/service.. Finns det inga handlare så blir sånt dyrt. Och framförallt ska du tänka lite på var andrahandspriset kan hamna...

Köper du en beg hoj för 85kkr kör ett år och säljer för 75kkr så kostade den dig 10kkr..

Köper du en ny budgethoj för 75kkr och sen inte får ut mer än 40kkr för den året efter så kostade ju den dig en hel djävla massa mer än den begagnade kvalitétshojen!

Jag har en Ducati Monster 750. Inga kåpor, ingen sporthojseffekt men djävlar så kul jag har på den..
 
Hinkas skrev:
Hejsan alla glada!

Jag täntke höra om det är någon som har personlig erfarenhet av en Hyosung Comet v2 650 tror jag dom heter... Jag har sökt lite på forumet och hittat lite information. Någon tyckte den var livsfarlig medans anndra verkade tycka att den fungerade riktigt bra. Jag har ingen som helst erfarenhet av cykeln förutom att jag har "torr kört" hos handlaren ; ). Jag har nämligen inte tagit kortet ÄN! Fast jag hade planerat att göra det nu i sommar.
Men nu när jag fick se denna hoj, som faktiskt inte bara är billig, den ser riktigt schysst ut också, så kom jag på mig själv att det var något jag hade glömt... Just ja! Skulle ju ta hojkortet! Att jag sedan fick ett nedsatt pris på hojjen eftersom att snön faller snart här uppe blev det ju inte bättre av, då blev man ju bara mer sugen.
Men som sagt var, jag skulle villja höra vad era åsikter om denna hoj är, fyller den sin funktion som nybörjar hoj? Den är ju inte speciellt dyr och inte något effekt monster heller.
Jaja, har ni provkört en, eller äger en, skriv gärna era åsikter och för mig närmare ett köp av en hoj ; ).

Sedan vet jag inte... Räknas den som en sport hoj? Det är ju ingen Klass 7 försäkring på den vad jag förstått.

Yack på förhand, Henrik Jonsson


Köp senaste Performance Bikes, engelsk tidning som du hittar på interpress, presstop eller pressbyrån.
Där testar dom din hoj.
 
korvgubbe skrev:
Hojen är säkerligen väldigt billig. Men du får räkna på priset på reservdelar/service.. Finns det inga handlare så blir sånt dyrt. Och framförallt ska du tänka lite på var andrahandspriset kan hamna...

Köper du en beg hoj för 85kkr kör ett år och säljer för 75kkr så kostade den dig 10kkr..

Köper du en ny budgethoj för 75kkr och sen inte får ut mer än 40kkr för den året efter så kostade ju den dig en hel djävla massa mer än den begagnade kvalitétshojen!

Jag har en Ducati Monster 750. Inga kåpor, ingen sporthojseffekt men djävlar så kul jag har på den..

Servicen blir nog inte så dyr, det har jag min kusins MC verkstad till ; ). Sedan reservdelar. Denna kommer jag nog inte köra mycket med. Och nypriset på den är ju 58.000:- Och jag ser det inte som en jätte förlust om jag går -15.000:- på den när jag säljer den, eftersom det har med största sannolikhet varit en väldigt bra första cykel och förhoppningsvis en väldigt rolig upplevelse. Kör jag den mer än 2 säsonger så tycker jag det är bra gjort ; ). Vem vet, går den riktigt bra så kanske jag fastnar vid den och behåller den... Man kan ju alltid ha en sådan som slit och släng efter det att man är klar med den som "första hoj".
 
flykay76 skrev:
Köp senaste Performance Bikes, engelsk tidning som du hittar på interpress, presstop eller pressbyrån.
Där testar dom din hoj.

Det ska jag ta och göra imorgon när jag svänger förbi pressbyrån. Vad jag läste när jag satt och sökte här på forumet så hade dom tydligen tyckt om denna hoj ganska mycket. Troligtvis mest på grund av priset. Men om den inte helt gör bort sig när det svänger och man behöver gasa lite så är ju det också en bonus, vilket jag inte tror är några problem, enligt vad jag läst på om den.
Men det vet man ju så klart inte föräns man har kört den några vändor och vant sig vid den.
 
Jag har ingen personlig erfarenhet av den förutom att jag tror den är klockren som första hoj.

Är du bra på franska eller vet nån bra översättningsfunktion på nätet (babelfish.altavista.com) så finns lite att läsa här COMET

Eftersom motorn kommer från SV650 så lär ju inte den ställa till nåra bekymmer och resten, tja. Vad kan gå sönder som blir tokdyrt att laga som inte går på garantin. Det man ska kolla tror jag är hur lätt det är att få tag på delar osv. Priset vill jag minnas är snuskigt lågt och hojen ser ju faktiskt riktigt bra ut.

EDIT: €5890 stod det ju långt ner på sidan jag länkade till. Alltså inte särskilt mycket... Moms och sånt vet jag inte hur det är med eftersom min franska är... hrmm usel.

Hittade lite läsvärt från expressen oxå. 56.900:- står det där... Då kan man ta ett litet prisfall utan att slå sig så mycket.
EXPRESSEN
 
Last edited:
Såg den på en mässa i år. Tyckte den såg väldigt "plastig" ut. Såg inte ut som någon kvalitetshoj.
 
Porvade en sådan hoj i våras den var faktiskt mycket trevlig utom att den vibrera lite mycket på tomgång. väldigt billiga att försäkra typ 2200 hel hel.
 
Hejsan,
Jag har en Hyosung Comet 125.
Jag ville bara säga att det är en mycket fin hoj, de går stabilt, skönt o skjutsa på och inget problem med motorn har jag haft, eller liknande. Allt fungerar kanon.

Jag köpte min Comet för 40.000kr
 
Ingen kommer att bli imponerad när du svänger upp utanför donken på en sån.
Inget annat än HayaGixerRetta funkar där, möjligen då kromsläde...




Skiter du i det, så tror jag att det är en kanonhoj för dom pengarna, du kan ju alltid skrapa bort Hyuongsong märkena och lura dom som ändå inget vet om motorcyklar.

Jag skulle lätt kunna åka omkring på en sån, men ÅAS så skulle jag kunna åka till McD med en Rosa Vaz kombi utsan att tvivla på min manlighet.
 
gå till en importfirma och köp en suzuki sv650 naked istället den får man för 60 brak rakt av :tummenupp
 
ozeo skrev:
gå till en importfirma och köp en suzuki sv650 naked istället den får man för 60 brak rakt av :tummenupp

Men det är ju stort sett en sv650 rakt av!
Motorn är ju SV650 samt ramen har de kopierat lite, lite som Bimota gör
 
Efter många om och men så verkar det faktiskt som att det kommer bli en motorcykel åt mig också.
Var ute tillsammans med svärfar igår och provåkte denna Hyosung och den gick ju faktiskt riktigt bra, även om jag inte direkt kan jämnföra med något. Alldeles lagomt drag i den för en första hoj, duger fint åt mig i ett år eller två skulle jag tro, jag är inte direkt någon som vill åka 250km/h på vanlig väg så ;). Faktiskt så var vi upp på bakhjulet med den också, fast det var ju förståss inte meningen, men så kan det gå när man har 100kg Hinkas bak på och drar i rullen =). Det var lite spännande =).
Så idag/snart ska jag gå på banken och fixa pengarna. Körkortstillstånd är beställt, så nästa vecka kanske man är ute och övningskör med svärfar, polare och en kollega från jobbet. Perfekt när man har flera att övningsköra med, då har man större chans att få köra när jag har tid själv =).
Tack för denna gången, ni lär höra nästa vecka om jag har fått mig en hoj =).
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top