Teddy
"...I been here for years"
På Åsen vet jag inte vad som gäller.
Kaen vi fau tveutakt i en grupp och feyrtakt i en aennen grupp. Taekk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
På Åsen vet jag inte vad som gäller.
Det är inte samma hojar. I Hyllinge är det tillåtet med icke reglementsenlig hoj i gruppen för amatörlicenser. De flesta (alla?) i den gruppen kör på rena gathojar. Najning, uppsamlingskärl etc förekommer på några hojar men de flesta kör med originalkåporna och onajat.Varför dela träningen på licenstyp? På LMS delar vi på fart och det fungerar bra.
Jag tyckte det var festligt tänkt under BikeWeek för några år sedan då det var ett gäng Rookie600 förare som kom sent och inte fick plats i deras grupp så Mike slängde in dem med tvåtaktsgruppen med Håkan Olsson, Ulrik Hasager och andra snabba 125 förare....smidigt.Kaen vi fau tveutakt i en grupp och feyrtakt i en aennen grupp. Taekk.
Helst av allt skulle jag sett att Amatörlicens bytte namn till Träningslicens och då endast giltigt om man har reglementsenlig hoj.Det är inte samma hojar. I Hyllinge är det tillåtet med icke reglementsenlig hoj i gruppen för amatörlicenser. De flesta (alla?) i den gruppen kör på rena gathojar. Najning, uppsamlingskärl etc förekommer på några hojar men de flesta kör med originalkåporna och onajat.
Problemet är alltså inte licenstypen, utan hojarna. Sen kan man verkligen fråga sig om detta är en vettig ordning. Bandagar finns, som sagt, för den som vill köra bana med sin gathoj.
Helst av allt skulle jag sett att Amatörlicens bytte namn till Träningslicens och då endast giltigt om man har reglementsenlig hoj.
Med reglementsenliga hojar skulle dom isf få köra med dom långsamma förarna/B-licens.Samt att de inte får en egen grupp om de är 3st...
Problemet hör inte ihop med licenstypen. Det är en klubbfråga. Klubben kan mycket väl bestämma att endast cyklar som uppfyller reglementet är tillåtna på träning.Helst av allt skulle jag sett att Amatörlicens bytte namn till Träningslicens och då endast giltigt om man har reglementsenlig hoj.
En licens som ger dig rätten att träna med dom andra men inte att tävla.
Gathojar ska rulla på gatan, inte tillsammans med tävlingshojar.
Helst av allt skulle jag sett att Amatörlicens bytte namn till Träningslicens och då endast giltigt om man har reglementsenlig hoj.
En licens som ger dig rätten att träna med dom andra men inte att tävla.
Gathojar ska rulla på gatan, inte tillsammans med tävlingshojar.
Med reglementsenliga hojar skulle dom isf få köra med dom långsamma förarna/B-licens.
Inga opreppade gathojar på banan mao.
Helt OT men vilka tider körde Håkan på Åsen med sin 125 när det gick som snabbast?Jag tyckte det var festligt tänkt under BikeWeek för några år sedan då det var ett gäng Rookie600 förare som kom sent och inte fick plats i deras grupp så Mike slängde in dem med tvåtaktsgruppen med Håkan Olsson, Ulrik Hasager och andra snabba 125 förare....smidigt.
Hur ser styrelsen på den här frågan?Med reglementsenliga hojar skulle dom isf få köra med dom långsamma förarna/B-licens.
Inga opreppade gathojar på banan mao.
Vi kan ta upp detta på nästa möte så får vi se vad som händerHur ser styrelsen på den här frågan?
Har saken varit uppe till diskussion och har man klart för sig vad som gäller med avseende på hur man kan blanda licenstyper och reggade/oreggade hojar?
Tycker styrelsen att tillståndet är tillfredsställande eller vill man hellre se att gathojarna försvinner från träningen?
Teori 6/4 är en Fredag och uppkörningen är den 11/4 som kanske är en onsdag.Fråga kolon.
Är 6/4 Förarkurs MC en hel licenskurs för MC?
Edit: Eftersom det är på en onsdag är det kanske bara teoridel, med uppkörning någon annan dag?
Innan ombyggnaden körde han 1.09.8 som bäst vad jag vet. Snabbast efter ombyggnaden var Phillipp Eitzinger snabbast med 1.08.445. Snabbaste svensk var Robban med 1.09.482.2796275Helt OT men vilka tider körde Håkan på Åsen med sin 125 när det gick som snabbast?

Innan ombyggnaden körde han 1.09.8 som bäst vad jag vet. Snabbast efter ombyggnaden var Phillipp Eitzinger snabbast med 1.08.445. Snabbaste svensk var Robban med 1.09.482.
![]()
Teori 6/4 är en Fredag och uppkörningen är den 11/4 som kanske är en onsdag.
Troligen är det 2007 just nu men man vet aldrig.
20052796927hur står sig de tiderna med klasser som r600, 1000 etc? Jag är nybörjare så jag har ingen köll riktigt![]()
::::::::::::::::::::::27969402005
R600. Jonas Persson 1.10.3
R1000 Niklas Berggren 1.09.4
2006, efter ombyggnad
R600 Tomas Johansson 1.09.226
R1000 Kimmo Kesti 1.10.1
2005
R600. Jonas Persson 1.10.3
R1000 Niklas Berggren 1.09.4
2006, efter ombyggnad
R600 Tomas Johansson 1.09.226
R1000 Kimmo Kesti 1.10.1
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdäck
Bridgestone har presenterat... |
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |